اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک:

دولت برای بازگرداندن دارایی ۹ میلیارد دلاری بلوکه‌شده در کره جنوبی اقدام کند

دولت برای بازگرداندن دارایی ۹ میلیارد دلاری بلوکه‌شده در کره جنوبی اقدام کند
توسطی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک، با اشاره به کارشکنی‌های کره جنوبی در برابر ایران و همچنین بلوکه کردن دارایی‌های ایران؛ گفت: دولت برای بازگرداندن دارایی ۹ میلیارد دلاری بلوکه‌شده در کره جنوبی اقدام کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منوچهر توسطی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک در گفتگو با دیارآفتاب؛ در خصوص وضعیت مبادلات تجاری، گفت: آمریکا بارها و به صراحت عنوان کرده است که می خواهد شاهرگ های اقتصادی کشور را قطع کرده و بنگاه های تولیدی کشور را که می تواند پایه و اساس اقتصاد کشور باشد، متوقف کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی با اشاره به تحریم های بی سابقه آمریکا علیه کشورمان، افزود: آمریکا در این تحریم های گسترده مرزی میان دوست و دشمن قرار نداده است. لذا طبیعی است دشمنان ما از این تحریم خوشحال می شوند و دوستان ما هم برای اینکه به درد ما مبتلا نشوند در معاملات با ما احتیاط می کنند.

,

وی با بیان اینکه نفت سرمایه ای بین نسلی است و می بایست منابع حاصل از آن در صندوق توسعه ملی ذخیره شود تا صرف ایجاد زیرساخت ها و توسعه کشور شود، گفت: ارز مورد نیاز می بایست از محل صادرات کالاهای غیر نفتی تامین شود ولی متاسفانه دولت ها تا به حال توجهی به این موضوع نداشته اند و امروز که با تحریم های نفتی مواجه شده و میزان صادرات نفت کشور از حدود 3میلیون بشکه به کمتر از یک میلیون بشکه رسیده است، باز هم به امر تولید توجهی ندارند.

,

توسطی با بیان اینکه ضعف مدیریتی باعث به وجود آمدن شرایط بد اقتصادی شده است، گفت: تحریم هم علت دیگر این شرایط است که در رتبه بعدی قرار می گیرد. با همه این مشکلات اگر خواهان بهبود وضعیت اقتصادی کشور هستیم باید بتوان واردات و صادرات را انجام داد و ارز را وارد چرخه پولی کشور کرد.

,

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک ایجاد سامانه های بازرگانی را بندی بر دست و پای صادرکنندگان و تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: این موارد در کنار مشکلاتی که به علت تحریم در این سال ها به وجود آمده کار را به جایی رسانده که صادرکنندگانی که ده ها سال با طرف های تجاری خود در کشورهای خارجی مبادلات تجاری داشتند، هم با مشکلاتی مواجه شدند که شرایط را بسیار سخت کرده است.

,

تحریم های آمریکا باعث احتیاط کشورهای ثالث از ارتباط با ایران شده

, تحریم های آمریکا باعث احتیاط کشورهای ثالث از ارتباط با ایران شده, تحریم های آمریکا باعث احتیاط کشورهای ثالث از ارتباط با ایران شده,

وی با اشاره به بلوکه شدن حدود 9میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات کالا به کره جنوبی و بازنگشتن این ارز به کشورمان، گفت: در این راستا نیاز است دولت تدابیر لازم را برای بازگشت این دارایی ها به کشور بیندیشد.

,

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک افزود: این کشور مانند بسیاری از کشورهای دیگر به دنبال منافع ملی خودش است تا درآمد حاصل از فعالیت های اقتصادی و مبادلات تجاری با سایر کشورهای دنیا را صرف توسعه و رفاه کشور خود بکند. در این راستا اگر احساس کند هر مبادله تجاری با ایران امکان ایجاد دردسر برای کشورش را دارد، طبیعتا احتیاط می کند.

,

توسطی با اشاره به مبادلات تجاری استان مرکزی با کره جنوبی طی سال های گذشته، گفت: در استان مرکزی چند تولید کننده لوازم خانگی مشغول به فعالیتند که سال های گذشته با تولیدکنندگان کره ای کار می کردند. یعنی با وارد کردن قطعات و تکنولوژی از کره جنوبی فعالیت می کردند. همچنین برخی تولید کنندگان دکل با تهیه آهن آلات با کره جنوبی مبادلات تجاری داشتند.

,

وی با اشاره به اصل سود و زیان در مبادلات تجاری میان کشور ها، تصریح کرد: به زعم من حتی کشورهایی که امروز حامی ما هستند اگر روزی احساس کنند ارتباط با ایران به ضررشان است، آن ها هم پشت ما را خالی می کنند.

,

کاهش ارز در بازار، قیمت آن را افزایش می دهد

, کاهش ارز در بازار، قیمت آن را افزایش می دهد, کاهش ارز در بازار، قیمت آن را افزایش می دهد,

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با اشاره به افزایش جهشی نرخ ارز در هفته های اخیر، گفت: اگر ارز و خصوصا دلار را یک کالا در نظر بگیریم، قیمت آن را عرضه و تقاضا تعیین می کند. زمانی که کشور با مشکل تامین ارز مواجه است و بانک مرکزی ارزی وارد بازار نمی کند، طبیعتا شاهد جهش نرخ ارز به این صورت خواهیم بود. این جهش صرفا مربوط به نرخ دلار هم نیست و زمانی که دلار با افزایش مواجه شود، حوزه های مختلف اقتصادی هم شاهد افزایش خواهند بود و معیشت مردم هم دچار مشکل می شود.

,

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور نیاز به ثابت ماندن نرخ ارز دارد، تصریح کرد: در این سال ها به افزایش نرخ ارز عادت داریم ولی برای اینکه تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی بتوانند در بازار های جهانی فعالیت کنند نیاز است تا نرخ ارز حتی در قیمت های بالا، ثابت بماند.

,

توسطی نیاز کشور به گسترش روابط با تمام کشورهای دنیا را راهی برای برون رفت از این وضعیت دانست و تصریح کرد: نباید در مبادلات تجاری صرفا به کشورهای همسایه یا مجمع اوراسیا اکتفا کرد. بنا بر آمار ارائه شده مجموع مبادلات تجاری ایران در سال 1398، با کشورهای اوراسیا که جمعیتی حدودا 400میلیونی دارند، تنها 37میلیون دلار بوده است. به همین دلیل نباید صرفا به کشورهای همسایه و اوراسیا اکتفا کرد بلکه باید با دنیا زمینه تجارت را فراهم کنیم.

,

وی میزان مبادلات استان با خارج از کشور را نسبت به سال گذشته کاهشی دانست و تصریح کرد: مشکلات صادرات و برگشت ارز به کشور این واهمه را در صادرکنندگان ایجاد کرده است که کالایی با مخاطرات زیاد ارسال می شود و نهایتا به دست مشتری خارجی می رسد ولی برای دریافت پول آن با مشکل مواجه می شویم. لذا تمایل زیادی برای صادرات ندارند که باعث شده تا میزان صادرات استان نسبت به سال گذشته با کاهش رو به رو باشد.

,

اگر شرایط اقتصاد عادی شود می توان عقب ماندگی ها را جبران کرد

, اگر شرایط اقتصاد عادی شود می توان عقب ماندگی ها را جبران کرد, اگر شرایط اقتصاد عادی شود می توان عقب ماندگی ها را جبران کرد,

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک تصریح کرد: اگر سیاست های اقتصادی تغییر کند و شرایط عادی برای فعالان اقتصادی فراهم شود همین الان هم می توان اقتصاد کشور را از وضعیت فعلی نجات داد و عقب ماندگی ها را جبران کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه