اخبار داغ

در سفر به استان چهارمحال و بختیاری؛

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پروژه‌های در حال احداث استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پروژه‌های در حال احداث استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرد
نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور جهت بازدید از پروژه های در حال احداث در استان چهارمحال و بختیاری حضور پیدا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از جهانبین نیوز؛ دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشورجهت بازدید از پروژه های احداث کمربندی شمال شهرکرد،  پروژه احداث تونل زره،  یک واحد تولیدی گز در شهر بلداجی، محور فرادنبه - سفید دشت، پروژه احداث راه آهن مبارکه- سفید دشت به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

تشکیل جلسه مشترکـ شورای برنامه ریزی و توسعه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، همچنین افتتاح نمادین بیش از هزار واحد مسکونی محرومین و کلنگ زنی دو هزار واحد جدید در روستای شمس آباد، افتتاح بیمارستان شهر بروجن و کلنگ زنی جاده دسترسی به بیمارستان از دیگر برنامه های سفر یک روزه دکتر نوبخت است.

,

راه آهن چهارمحال و بختیاری نیازمند ۴۰۰ میلیارد اعتبار است

,

 اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری صبح امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه ستاد اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری با حضور دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور، اظهار کرد: دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی کلنگ زنی که امروز ۱۵۰۰ واحد آن افتتاح و مابقی پروژه در دست اجرا است.

,

وی یکی از بزرگترین پروژه های این استان را راه آهن دانست و  تصریح کرد: تا کنون ۲۵۰ میلیارد تومان برای راه آهن این استان اعتبار تصویب شد و ۴۰۰،میلیارد اعتبار دیگر نیاز است که آن هم تزریق می شود.

,

عباسی عنوان کرد: دکتر نوبخت برای حفظ تخصیص اعتبار بن - بروجن و جاده های مواصلاتی این استان و همچنین آب رسانی سیار روستایی و عشایری و همچنین تجهیز اراضی شیب دار به آبیاری نوین و....  به این استان سفر کردند.

,

راه آهن چهارمحال و بختیاری تا پایان دولت ۱۲ به بهره برداری می رسد

,

همچنین علی شهریار پور رئیس مدیریت برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری صبح امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه ستاد اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری علی رغم شرایط خاصی که دارد توانسته به عنوان قطب تولید بادام، رتبه اول ماهیان سردآبی، تنها تولید کننده ورق گالوانیزه، تنها تولید کننده چادر مشکی و شیرخشک، بزرگترین معدن و خاک نسوز در سطح خاورمیانه را از ان خود کند.

,

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت های گردشگری زیادی است  تصریح کرد: این استان دارای ۱۴ منطقه نمونه گردشگری در سطح ملی است.

شهریارپور  با اشاره به اینکه امروز در استان تفاهم نامه جهش تولید در استان امضا می شود بیان داشت: امید است در این تفاهم نامه چهارمحال و بختیاری بتواند نقش ایفا کند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی مشخص شد که در سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۸۶۳ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد که ۵۳۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

شهریارپور با اذعان بر اینکه پروژ ه هایی در این استان وجود دارد که اولویت با آن هاست عنوان کرد: طرح راه آهن _ مبارکه و سفید دشت از جمله پروژه های اولویت دار است که ۲۵۰ میلیارد آن تخصیص یافته  و امید است تا پایان دولت ۱۲ به بهره برداری برسد.

وی بیان داشت: طرح بن - بروجن یکی از طرح های مهم این استان است که این طرح پیشرفت خوبی ندارد و منابعی که برای آن تخصیص داده اند کافی نبوده که این طرح را در سال جاری جز ۳۱ طرح اولویت دار مطرح کرده اند.

وی افزود : برای طرح بن - بروجن ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با تخصیص آن سال آینده به بهره برداری می رسد.

شهریار پور از دیگر طرح های مهم این استان را طرح اردل - بروجن- دو پلان،کنار گذر شهرکرد-  سامان دانست.

وی با تاکید بر اینکه ۳۲۲ میلیارد تومان از کل تسهیلات پرداخت شده است بیان داشت:  تا کنون ۸۰ درصد کل اعتبارات تخصیص و ۷۴ درصد نیز جذب شده است .

شهریار پور با اذعان بر اینکه ۱۲۵ پروژه با اعتبار ۷ میلیارد تصویب شده است گفت: از ۱۲۵ پروژه  ارسال شده به دبیرخانه ۲۴ پروژه با اعتبار مورد نیاز مورد تایید قرار گرفته است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

خروجی جلسات مختلف باید در زندگی مردم هویدا باشد

,

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری که در حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل شد، گفت: انسان لعین فردی است که فرصت سوزی کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: لازمه فرصت خدمت‌رسانی در نظام جمهوری اسلامی آن است که به خوبی خود را بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه فردی که کریم است زندگی‌اش بر محور عدالت حرکت می‌کند، ادامه داد: هر چیزی را که خدا آنرا در اولویت بداند، عدالت است.

نکونام عنوان کرد: همانگونه که مسؤولان استانی در چهارمحال و بختیاری بیان می‌کنند، بسیاری از اولین‌ها در این استان وجود دارد اما آیا این اولین‌ها نباید در زندگی، معیشت و اقتصاد مردم خود را نشان دهد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زمانی می‌توانیم به این اولین‌ها و برترین‌ها در استان ببالیم که مردم آنرا در زندگی خود حس کنند، خاطرنشان کرد: چرا باید خانه‌ها و جاده‌های در معرض ریزش در این استان وجود داشته باشد، خروجی این جلسات باید در زندگی مردم هویدا باشد.

وی از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواست تا نسبت به استان چهارمحال و بختیاری نگاه سخاوتمندانه‌تری داشته باشد.

نکونام تفاهم‌نامه ۴۶ بندی با رقم ۲۲۰۰ میلیارد تومان که قرار است امروز بین چهارمحال و بختیاری و سازمان برنامه و بودجه منعقد شود را گامی ارزشمند جهت توسعه استان دانست و تاکید کرد: اجرای پروژه انتقال آب بن به بروجن، توسعه و تکمیل راه‌های مواصلاتی، ایجاد زیرساخت‌های صنایع تبدیلی و.... از موارد بسیار مهم و ضروری برای پیشرفت و توسعه استان هستند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه