اخبار داغ

دادستان قزوین اعلام کرد؛

ورود مراجع قضایی قزوین به مشکلات توزیع نهاده‌های دامی/ عمده تخلفات گرانی کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رخ می‌دهد

ورود مراجع قضایی قزوین به مشکلات توزیع نهاده‌های دامی/ عمده تخلفات گرانی کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رخ می‌دهد
محمد قاسمی، دادستان مرکز استان قزوین گفت: امروز می‌بینیم که عمده تخلفات مربوط به گرانی کالاها در شرکت‌های زنجیره‌ای اتفاق می‌افتد و قیمت‌ها در حال نوسان است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ محمد قاسمی در دومین نشست کمیته نظارت بر فرآیند عرضه و توزیع مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی که امروز(سه شنبه) در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خواسته ما این است که بتوانیم جوابگوی افکار عمومی باشیم و بتوانیم نظرات کارشناسی ارائه دهیم تا بتوان از این نظرات در سطح کلان و کشوری استفاده کرد چراکه مردم از ما مطالبه دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: اینکه بخواهیم همه مشکلات را برعهده تحریم‌ها و مسائل جهانی بیندازیم، قابل قبول نیست و باید اظهارنظرهای دقیق‌تر کارشناسی‌تر داشته باشیم که مشکل شبکه توزیع در زمینه مایحتاج عمومی نیز یک مسئله دیرینه است و ارتباطی به تحریم ندارد.

,

دادستان قزوین ادامه داد: قطعا ما در بحث فرآیند عرضه و توزیع مشکل داشتیم که این کارگروه و کمیته تشکیل شد؛ لذا باید یک شناخت دقیق داشته باشیم و این شناخت مستلزم این است که به مسائل اشراف داشته باشیم تا بتوانیم تصمیمات درست بگیریم. نباید نسبت به بسیاری از موضوعات بی‌تفاوت باشیم بنابراین ما نمی‌توانیم از کنار وضعیت موجود عبور کنیم.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: ما معتقدیم روند تولید تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد نیز باید تحت نظارت باشد، بسیاری از خریدها به صورت کاغذی و سوری است که برای اقتصاد بسیار خطرناک و آسیب‌زاست؛ چراکه هر خریدی یک افزایش قیمتی دارد. بنابراین وقتی چند خرید سوری یا کاغذی اتفاق می‌افتد تغییر زیادی بر قیمت کالا وارد می‌کند.

,

قاسمی با بیان اینکه تغییرات یک شبه قیمت‌ها تبعات روانی به دنبال دارد، گفت: باید ما در این زمینه ورود کنیم؛ وقتی در برخی کالاها خودمان تولیدکننده هستیم و حرفی برای گفتن داریم دیگر نباید تحت فشار کمبود این اقلام قرار گیریم و مشکل داشته باشیم که نکته مهمی است.

,

وی تصریح کرد: اکنون یکسری شرکت‌های زنجیره‌ای ایجاد شده است که هدف این بود که اجناس بدون واسطه در اختیار مصرف کننده قرار گیرد، اما امروز می‌بینیم که عمده تخلفات در این شرکت‌های زنجیره‌ای اتفاق می‌افتد و قیمت‌ها در حال نوسان است.

,

خرید و فروش‌های صوری تهدید جدی برای اقتصاد کشور است

, خرید و فروش‌های صوری تهدید جدی برای اقتصاد کشور است,

این مقام قضائی استان تاکید کرد: این شرکت‌ها به صورت قارچ‌گونه در حال سبز شدن هستند و قطعا سوددهی دارند که اینگونه بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود؛ لذا این یک آسیب جدی است و باید روی آن کار شود که نیاز به نظارت جدی دارد و برای تصمیم‌گیری آینده باید یکسری اطلاعات جامع و کافی از کالاها به ویژه کالاهای ضروری داشته باشیم.

,

قاسمی بیان کرد: باتوجه به بارندگی‌ها خوشبختانه وضعیت گندم استان خوب است، اما باید نظارت و دقت لازم را داشت چراکه ممکن است برخی مسائل مانند دلالان و قاچاق ما را درگیر کند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم نیازهای استان را برطرف کنیم.

,

وی تصریح کرد: در بحث قیمت گذاری‌ها اگر واقع بینانه نباشد نیز تضاد قیمت ایجاد می‌شود که همین موضوع دارای ایراد است؛ در بحث نهاده‌های دامی چندین سال است که مشکل وجود دارد، چراکه وقتی یک کالای انحصاری وارد می‌شود و باید در یک مرجع و سیستم توزیع شود اما می‌بینیم که در بازار آزاد عرضه می‌شود، قطعا باید مراجع نظارتی ورود پیدا کنند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش بینی و تدبیر برای آینده بسیار مهم است، گفت: نوسان قیمت به تولیدکننده بسیار آسیب می‌رساند، قطعا باید شرایط به گونه‌ای باشد و فشارهای جانبی توسط مراجع مربوطه مرتفع شود تا تولیدکننده فقط به تولید فکر کند اما متاسفانه اکنون اینگونه نیست.

,

دادستان مرکز استان عنوان کرد: بحث اقتصاد دولتی دیگر رنگ می‌بازد که باید از ظرفیت تشکل‌های خصوصی استفاده کنیم و نظارت و برنامه هم بر آن‌ها وجود داشته باشد تا خلاء در بازار وجود نداشته باشد.

,

وی اذعان کرد: بحث دلالی و واسطه‌گری در بسیاری از کالاها وجود دارد که تولید را هدف قرار می‌دهند و هم باعث تضییع حقوق مصرف کننده می‌شوند که این مسئله هیچ ارتباطی به تحریم ندارد و یک موضوع داخلی است و باید با این افراد برخورد جدی صورت گیرد تا هم حقوق مردم و هم تولیدکننده حفظ شود.

,

قاسمی با بیان اینکه باید در میزان تولید شرکت‌ها شفاف سازی صورت گیرد، ابراز کرد: انتظاری که مردم دارند این است که مایحتاج خود را به صورت متعارف تامین کنند و در این زمینه باید بتوانیم از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه