اخبار داغ

مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمان:

پروژه فاضلاب کرمان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است/ ۱۳ شهر کرمان در وضعیت قرمز آب قرار دارند

پروژه فاضلاب  کرمان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است/ ۱۳ شهر کرمان در وضعیت قرمز آب قرار دارند
محمد طاهری گفت: پروژه فاضلاب شهر کرمان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است همچنین شهر زرند با ۱۵ کیلومتر اجرای پروژه فاضلاب چیزی حدود ۵ درصد و سیرجان ۶۵ درصد پیشرفت داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، ظهر امروز محمد طاهری مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان در خصوص وضعیت آب استان و گزارش پیشرفت پروژه فاضلاب کرمان گفت: در شهر کرمان آب با ورود از چاهها ذخیره می شود و در حوزه چه ها گند زدایی می شود ، آب شهر کرمان سالم است و با آزمایشات و نظارت دانشگاه علوم پزشکی سلامت آن شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد:طبق توفقنامه بخش خصوصی باید برای پروژه فاضلاب شهری کرمان با ۱۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار، سیرجان با ۲۸۰ میلیارد و شهر زرند با ۲۱۷ میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری کند.

,

طاهری تا کنون ۱۲۰ کیلومتر از پروژه فاضلاب شهر کرمان با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری اجرا شده است، توضیح داد: پروژه فاضلاب شهر کرمان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است همچنین شهر زرند با ۱۵ کیلومتر اجرای پروژه فاضلاب چیزی حدود ۵ درصد و سیرجان ۶۵ درصد پیشرفت کار داشته است.

,

مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمان عنوان کرد: پروژه فاضلاب شهر کرمان ظرف ۵ سال آینده، پروژه فاضلاب شهر سیرجان ۲ سال و پروژه فاضلاب شهر زرند ۳ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

,

وی با اشاره به اینکه نرخ بهره‌مندی فاضلاب در سطح استان کرمان حدود ۱۱ درصد بوده که متوسط کشوری این نرخ ۴۵ درصد می‌باشد افزود: استان کرمان فاصله زیادی با نرخ متوسط کشوری دارد اما با اجرای چند پروژه فاضلاب شهری در سطح استان ظرف ۴ سال آینده این نرخ در استان کرمان به حدود ۵۵ درصد خواهد رسید.

,

طاهری در خصوص تامین آب هفت باغ علوی در کرمان گفت: یک قطره آب این منطقه از کرمان و یا ماهان تامین نمی شود و این که آب مورد نیاز این منطقه چگونه تامین می شود ربطی به من ندارد.

,

مدیر عامل آب و فاضلاب کرمان با بیان این که شهر کرمان بزرگترین مرکز استانی در کشور است که آب شرب خود را از آب‌های زیرسطحی تامین می‌کند، گفت: در استان کرمان فقط مقداری از نیاز آب شرب شهرهای بافت و سیرجان از آب سد تامین می‌شود و آب شرب مابقی شهرهای استان از آب‌های زیرسطحی تامین می‌شود.

,

طاهری به مخالفت شرکت آب فاضلاب استان کرمان با اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر کرمان اشاره و بیان کرد: در این طرح دو قطعه زمین یکی در کنار هنرستان رضوان و دیگری کارخانه خانه سازی اختصاص داده شد اما برای تامین آب این دو منطقه شرکت آب و فاضلاب باید میلیاردها تومان هزینه کند تا بتواند آب این مناطق را تامین کند از این رو با طرح اقدام ملی مسکن مخالف نیستم بلکه خانه ها باید در مکانی احداث شود که زیر ساخت هم وجود داشته باشد.

,

وی تاکید کرد: ۱۳ شهر استان کرمان در وضعیت قرمز آبی وجود دارند که از جمله این شهرها کرمان، چترود، نم، بروات، رفسنجان، زرند، ریگان، منوجان، اسلام آباد، کاظم آباد، هنزا و جیرفت است، شهرهایی که ۶۳ در صد از جمعیت استان را تشکیل می دهند.

,

مدیر عامل آب و فاضلاب کرمان عنوان کرد: در خصوص قطعی آب در چند روز اخیر محاسبه کنید که برای مثال ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر کرمان وجود دارد و هر واحد دارای یک کولر است، از طرفی هر کولر ساعتی ۲۰ لیتر آب مصرف می کند.

,

طاهری ادامه داد: با فرض استفاده کولرها در طول ۲۴ ساعت، مجموعا ۲۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر آب تنها توسط کولرها استفاده می شود .
وی با بیان این که در حوزه روستاها میزان آب به نسبت سال گذشته شرایط بهتری دارد توضیح داد: در حال حاضر در ۵۱۲ روستا آبرسانی سیار صورت می گیرد در حالیکه سال گذشته ۸۰۰ روستا آبرسانی سیار داشت.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه