اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در گفتگو با صبح زاگرس مطرح کرد؛

ضرورت تنبیه کره جنوبی به دلیل بلوکه کردن 9 میلیارد دلار از دارایی های ایران/ از موضع ضعف با هیچ یک از کشورهای دنیا قرارداد نمی بندیم

ضرورت تنبیه کره جنوبی به دلیل بلوکه کردن 9 میلیارد دلار از دارایی های ایران/ از موضع ضعف با هیچ یک از کشورهای دنیا قرارداد نمی بندیم
جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از تنبیه جدی کشور کره جنوبی به دلیل بلوکه کردن 9 میلیارد دلار از دارایی های ایران خبر داد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری از موضع ضعف قرارداد نمی بندد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛  رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در گفتگو با صبح زاگرس با بیان اینکه هر جا منافع ملی ما ایجاب کند سرمایه گذاری می کنیم،به توضیحاتی در مورد روابط اقتصادی ایران و چین و قرارداد اخیر بین این دوکشور پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس؛ ,

جبار کیانی پور تصریح کرد:مسئولان ما در راستای تمامیت ارضی و منافع ملی کشور که  پاسداشت و خون‌بهای سال‌ها مجاهدت و فداکاری مردم این کشور است، گام بر می دارند، منافع ملی را در نظر می‌گیرند، اینطور نیست که نهادهای حاکم ما مصالح ملی را در نظر نگیرند.

,

کیانی پور در واکنش به شایعات و جوسازی علیه روابط اقتصادی اخیر ایران و چین، گفت: خیلی ها می گویند این ها را با مردم در میان بگذارید، اینطور نیست هر مصوبه ای را برای ۸۰ میلیون جمعیت در فضاهای مختلف اعلام کرد.

,


 

, ,
,

رئیس اتاق بازرگانی ادامه داد: ریاست جمهوری که برخاسته از رای مردم است، مجلسی که برخاسته از رای مردم است، دستگاه‌های حاکمیتی که  کارشان نظارت بر قانونگذاری و عملکرد رئیس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی است، قطعاً مصالح ملی را در نظر می‌گیرند.

,

کیانی پور تصریح کرد: ما بر اساس این مساله ملی یک معاهده و قرارداد بین المللی بستیم، ما از موضع ضعف با هیچ یک از کشورهای دنیا قرارداد نمی بندیم اگر قرار بود از موضع ضعف ورود می‌کردیم خیلی راحت با دیگر کشورها کنار می‌آمدیم.

,

وی گفت: در موارد مختلف ما باور داریم که به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه مطرح هستیم و دنیا برای ارتباط با ما هزینه می کند، دنیا برای رفتارهای ما هم هزینه می کند پس ما در مقام ضعف نیستیم که بخواهیم از موضع ضعف با کسی وارد معامله شویم.

,
,
, ,

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در ادامه افزود: ماحتی در برجام هم از مقام ضعف مذاکره نکردیم و از موضع قدرت مذاکره کردیم، آدم دیوانه ای آمد و تمام معادلات بین‌المللی را به هم ریخت، ساعت ها کار و تلاش را به هم ریخت

,

رئیس اتاق بازرگانی استان خاطرنشان کرد: ما کشوری دارای منابع غنی و تمدنی کهن هستیم، همه مردم دنیا علاقمند هستند با ما مذاکره کنند ؛ این که کدخدای منطقه شود و از ارتباط با ممانعت می‌کند از ضعف خود کشورهایی است که به حرف کدخدای منطقه گوش می کنند و به خودشان ضرر می رسانند.

,

کیانی پور با بیان این که کشور از نظر اقتصادی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است گفت: بازار پیرامونی بسیار گسترده ای داریم، می توانیم تمامی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، ظرفیت های خالی زیادی داریم که در درازمدت به ما بسیار کمک می کنند، سال هاست که با اتکا به نفت مملکت را اداره می‌کردیم اما اکنون اقتصاد وابسته به نفت به سمت منابع دیگر مانند منابع آب و خاک و نیروی انسانی می رود؛ باید در حوزه معادن غنی دیگر، فرآورده‌های غیر معدنی و ارزش افزوده سرمایه گذاری کنیم.

,

وی با بیان اینکه خیلی از کشورهای دنیا اندازه ما منابع دارند، به اندازه‌ ما خاک دارند و به اندازه ما ظرفیت دارند اما چندین برابر ما تولید دارد،گفت: علت این است که از ظرفیت‌های خالی خودشان به خوبی استفاده کردند، به عنوان نمونه درخت بلوط را مثال می زنم، که از میوه آن شیرینی های مخصوص تولید کنیم و با قیمت بسیار بالا بفروشیم،با این کارها هم سهم تولید بالا می رود  و هم اشتغال زایی ایجاد می شود.

,

, ,

کیانی پور خاطرنشان کرد: چین اکنون یک قدرت اقتصادی بزرگ در دنیاست، روسیه نیز همین طور است، ما طبق قوانین بخش خصوصی هر جای دنیا امکان کسب سود برایمان وجود داشته باشد، به آن سمت گرایش پیدا می کنیم، هر جا  سرمایه گذاری سودآور باشد همان جا سرمایه گذاری می کنیم.

,

وی افزود: بزرگترین سرمایه گذاران چین، آمریکایی ها هستند، اقتصاد چین فقط بر پایه جمعیت کشورش نمی چرخد، بلکه تمام کمپانی های بزرگ دنیا در چین سرمایه گذاری می کنند.

,

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ادامه داد: در اتحادیه اروپا هم همینطور است، کمپانی های بزرگ دنیا آنجا سرمایه گذاری می کنند. هرجای دنیا که تجارت به نفع ما باشد و منافع ملی ما را تامین کند، سرمایه گذاری می کنیم، تنها در اسرائیل که ما به لحاظ مبانی عقیدتی آنها را تحریم کردیم و با آنها مذاکره نمی کنیم به غیر از این کشور در هر جایی دیگر که برای تجارت سودبخش باشد، ما ورود می کنیم، چین هم بخش بزرگی از اقتصاد دنیا را در اختیار دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: چین متناسب با ذائقه مردم دنیا کالا تولید می کند، برای آدمی که یک سنت پول دارد، کالا تولید می کند، برای کسی که 1 دلار در جیب دارد کالای یک دلاری و برای کسی که صد لار در جیب دارد هم کالاهای ۱۰۰ دلاری تولید می کند.

,

کیانی پور گفت: چین از مشتری و بازار خرید سفارش می گیرد و متناسب با قدرت خرید مردم دنیا کالا تولید می کند، معتقد  است سودی که در ۱۰۰ واحد کالای تولیدی وجود دارد خیلی بیشتر از ۱۰ کالا  برای آنهاست که با این کار فضای کسب و کار خود را شکوفاتر می‌کند، تعداد کارگران خود را بیشتر می‌کند و اشتغال زایی بیشتر می شود و در نهایت سود بیشتر می برد.

,

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: سیاست های کلی نظام تعیین می کند با چه کسی معامله کنیم، با چه کسی مذاکره کنیم، اینها مسیر را مشخص میکند که به چه سمتی حرکت کنیم.

,

کیانی پور خاطرنشان کرد: ما سیاست ‌های منطقه‌ای داریم اما به طور کلی هر جای دنیا که به منافع اقتصادی کشور کمک کند و منافع ملی ایجاب کند ما در آنجا سرمایه‌گذاری می کنیم ؛سرمایه گذاری در چین هم برای ما خیلی راحت تر است.

,

, ,

وی در مورد صادرات استان ما به دیگر کشورها افزود: روغن  استان ما به میانمار می رود، محصولات سینره ما به مالزی می رود، شیرین بیان استان به آلمان می رود، بازار متنوع است، کالا ها در همه جای دنیا می چرخند اما به طور مشخص کالای مستقیمی که به چین صادر کنیم، نداریم، شاید من اطلاع ندارم اما واردات از چین داریم.

,

کیانی پور در مورد روابط اقتصای ایران و کره جنوبی و بلوکه شدن 9 میلیارد دلار از پول های ایران در این کشور گفت: کره جنوبی یک نسخه متفاوت است، با توجه به این که اقتصاد این کشور وابسته به آمریکا و بخشی از اروپاست، برای خود نسخه جدیدی پیچیدند ما هم به جد داریم این کشور را تنبیه می‌کنیم که بازار این کشور را بستیم.

,

وی افزود: رئیس بانک مرکزی ما هم اولتیماتوم داد و خود این کشور از این نوع رفتارها آسیب می بیند چرا که کشور ایران یک بازار بزرگ اقتصادی برای آنها بود ؛ آخر مجبور می شوند که منابع ما را آزاد کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه