اخبار داغ

آخرین اخبار از توسعه زیرساخت های اربعین در غرب کشور؛

دروازه عتبات عالیات مهیای برگزاری اربعین حسینی است/ آمادگی برای ورود پنج میلیون زائر

دروازه عتبات عالیات مهیای برگزاری اربعین حسینی است/ آمادگی برای ورود پنج میلیون زائر
علیرغم انتشار اخبارهای ضدونقیض از برگزار شدن و یا نشدن مراسم اربعین امسال اما بخاطر شیوع ویروس کرونا باید شاهد یک اربعین کاملا متفاوت از سال های گذشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، کمتر از سه ماه تا اربعین حسینی از مهمترین رویدادهای و حماسه های بزرگ جهان اسلام باقی مانده است، رویدادی که در آن حدود 14 الی 18 میلیون نفر زائر از سراسر کشور خود را برای شرکت در این حماسه بزرگ معنوی آماده می کنند تا در کربلای معلی حضور یابند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

تبلور و اهمیت این اجتماع عظیم باعث شده تا این رویداد همچون برنامه مهم معنوی حج دیده شود، پیاده روی بزرگ اربعین حسینی که از سال 93 آغاز شد به مرور زمان و سال به سال به یکی از مهمترین برنامه های ملی مذهبی و جهانی تبدیل شده است، بطوریکه هر ساله بر خیل عظیم زائران برای شرکت در این برنامه افزوده می شود.

,

میزان تردد در مسیرهای منتهی به کشور عراق یا همان مرزهای سه گانه در روزهای منتهی به اربعین به اوج خود مرسید و مردم از اقصی نقاط کشور خود را به این مرزها می رسانند.

,

یکی از مهمترین و به نوعی اصلی ترین مرز تردد زائران اربعین حسینی، مرز مهران در استان ایلام است که این سال ها و با شروع همایش پیاده روی هر ساله بیشترین حجم تردد را به خود اختصاص داده است.

,

تردد آسان، توسعه زیرساخت های جدید ویژه اربعین، امنیت بالا و وجود پایانه مهم و باسابقه فراوان در آن طرف مرز مهران (زرباطیه) باعث شده تا انتخاب اول زائران اربعین استان ایلام و مرز مهران باشد.

,

علیرغم انتشار اخبارهای ضدونقیض از برگزار شدن و یا نشدن مراسم اربعین امسال اما بخاطر شیوع ویروس کرونا باید شاهد یک اربعین کاملا متفاوت از سال های گذشته باشیم.

,

استان ایلام آماده برگزاری اربعین حسینی

, استان ایلام آماده برگزاری اربعین حسینی, استان ایلام آماده برگزاری اربعین حسینی,

"قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلام بیدار در این باره گفت: تمامی تهمیدات، هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم برای برپایی مراسم بزرگ اربعین در استان ایلام اندیشیده شده است.

,

وی اظهار کرد: هر گونه تصمیم گیری درباره برگزار شدن و یا نشدن مراسم اربعین امسال منوط به تصمیم و اعلام ستاد مرکزی اربعین و در سطح ملی و از وی دیگر طرف عراقی است.

,

نماینده عالی دولت در استان افزود: یکی از اولویت های اصلی استان ایلام توسعه زیرساخت های اربعین است و تمام تمرکزها برای انجام کارهای مربوط به اربعین چه در حوزه راه و چه مرز در حال انجام است.

,

سلیمانی ادامه داد: در این راستا حتی در حوزه دیپلماسی با کشور عراق و استان واسط عراق و در دیدار با مقامات این استان صحبت های لازم برای چگونگی هر چه بهتر برگزار کردن این مراسم معنوی بزرگ در صورت اعلام انجام گرفته است.

,

استاندار ایلام تأکید کرد: در صورت برگزاری مراسم اربعین استان ایلام غافلگیر نخواهد شد و همچون سال های گذشته از امادگی لازم و بالایی برخوردار هستیم.

,

وی بیان کرد: تاکنون و تا این لحظه هیچ گونه اطلاعی مبنی بر مراسم اربعین امسال اینکه برگزار بشود یا نشود، داده نشده است.

,

 

,

, ,

 

,

آخرین اخبار از توسعه زیرساخت های اربعین در ایلام

, آخرین اخبار از توسعه زیرساخت های اربعین در ایلام, آخرین اخبار از توسعه زیرساخت های اربعین در ایلام,

"احمد کرمی"، معاون عمرانی استانداری ایلام و رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز مهران نیز در رابطه با پروژه های عمرانی انجام گرفته با موضوع اربعین نیز گفت: استان ایلام از آمادگی بالایی برای برپایی اربعین امسال در صورت موافقت لازم با توجه به شیوع وروس کرونا برخوردار است.

,

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مهم در حوزه زیرساخت های اربعین توسعه راه های منتهی به مرز به خصوص در حوزه استان ایلام است که طی ان اقدامات مهمی در دستور کار قرار گرفته است.

,

کرمی افزود: چهار خطه کردن محور ایلام به مهران بعنوان یکی از پروژه های بسیار مهم پیشرفت بسیار خوبی داشته و تنها مسیرهای صعب العبور و کوهستانی بودن برخی نقاط محور باعث شده تا مابقی این پروژه نیز با جدید تتمام پیگیری شود.

,

معاون استاندار ایلام ادامه داد: در همین راستا و برای رفع دو نقطه مهم کوهستانی تعداد احداث دو تونل در دستور کار قرار گرفت که کار حفر یکی از این تونل ها به اتمام رسیده است. عملیات حفاری تونل اول به طول ۸۶۰ متر پایان یافته که به زودی کار پی کنی و لاینیگ آن آغاز می شود.

,

وی در خصوص باند دوم برگشت منطقه کنجانچم بیان کرد: ادامه عملیات راه سازی این قطعه به طول ۹ کیلومتر برآورد شد که هم اکنون اجرایی این پروژه نیز آغاز شده است.

,

معاون عمرانی استانداری ایلام با اشاره به دیگر پروژه های تکمیلی مسیر ایلام - مهران گفت: پل های کیلومتر ۵۵ منطقه کنجانچم تکمیل شده است و پل های کیلومتر ۵۶ نیز با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

,

احداث 700 چشمه جدید سرویس بهداشتی در مسیر تردد زائران

, احداث 700 چشمه جدید سرویس بهداشتی در مسیر تردد زائران, احداث 700 چشمه جدید سرویس بهداشتی در مسیر تردد زائران,

رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز مهران در ادامه از احداث 700  چشمه سرویس بهداشتی جدید در مسیر تردد زوار اربعین حسینی در این استان خبر داد و گفت:  این تعداد سرویس بهداشتی علاوه بر سرویس‌های قبلی اکنون تکمیل و آماده بهره‌برداری شده‌اند و امسال با ظرفیت بهتری به زوار خدمات رسانی می‌شود.

,

کرمی اضافه کرد: علاوه بر این با پیگیری های بعمل آمده قرار است 20 هکتار زمین به پایانه برکت افزوده شود تا خدمات به زائران در این منطقه راحت تر و سهل تر شود و وزرات رفاه بعنوان متولی قرار است مراحل طراحی و سایر موضوعات را در انجام دهد.

,

معاون استاندار ایلام بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات موجود در زمان اجرای حماسه بزرگ اربعین در حوزه مهران و مرز مشکل کمبود آب است که برای این منظور ک خط انتقال و مخزن ۲ هزار مترمکعبی برای رفع مشکل آب در دستور کار قرار گرفته است که مشکل آب به صورت پایدار برای خود شهر مهران و پایانه و زوار حل شود.

,

رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز مهران یکی از مشکلات سال های گذشته در مهران را پارک خودروها اعلام کرد و در این رابطه گفت: تعداد 80 پارکینگ در مهران برای پارک خودروهای زائران ساماندهی شده و 30 هزار ظرفیت جدید نیز ایجاد شده است.

,

 

,

, ,

 

,

ایجاد 1250 چشمه بهداشتی جدید تا پایانه زرباطیه عراق

, ایجاد 1250 چشمه بهداشتی جدید تا پایانه زرباطیه عراق, ایجاد 1250 چشمه بهداشتی جدید تا پایانه زرباطیه عراق,

"اسد قاسمی"، فرماندار مهران نیز به ایلام بیدار گفت: یکی از مهمترین اقدامات اربعین برای امسال این بوده که از محور ایلام تا مهران از ۷۵ کیلومتر جاده چهاربانده ۵۰ کیلومتر نصب نیوجرسی انجام شده است.

,

وی اظهار کرد: وضعیت استان نسبت به گذشته در بحث تجهیز و روان سازی ، خدمات زائرین بسیار بهتر شده است، در مجموع حدود ۱۱۰۰ چشمه بهداشتی از پارکینگ اربعین تا مرز مهران احداث شده که در درون آن سرویس برای کودکان، معلولین و حمام تعبیه شده است و حتی برای خدمات به زائرین ۱۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در پایگاه مرزی زرباطیه عراق ایجاد شده است.

,

قاسمی ادامه داد: سال گذشته توسط خیرین ۱۰ هزار متر سایبان برای خودروها ایجاد و آماده شده است. زیر گذر پایانه برکت نیز از دیگر اقداماتی است که برای اربعین امسال در صورت موافقت برای برگزاری آماده شده است که با این زیرگذر گره ترافیکی در این نقطه حل خواهد شد. ایجاد حدود چهار کیلومتر کنار گذر در نزدیک پایانه برکت از دیگر اقدامات برای حل مشکل ترافیک است. امسال در مجموع برای برگزاری یک حماسه باشکوه تر از سال های گذشته در مهران آمادگی کامل داریم.

,

روان سازی تردد زائران با توسعه راه دوم منتهی به مرز مهران

, روان سازی تردد زائران با توسعه راه دوم منتهی به مرز مهران, روان سازی تردد زائران با توسعه راه دوم منتهی به مرز مهران,

"محمد تاسمه"، فرماندار ملکشاهی نیز در این خصوص به خبرنگار ایلام بیدار گفت: تمهیدات و بسترهای لازم در شهرستان ملکشاهی جهت خدمات دهی به زائرین اربعین فراهم است و با توجه به شیوع بیماری کرونا در صورت برگزاری کنگره عظیم اربعین شهرستان ملکشاهی آمادگی لازم جهت خدمات دهی به زائرین اربعین را دارد.

,

وی اظهار کرد: 70 کیلومتر مسیر تردد زائرین اربعین از سه راهی ایلام- ملکشاهی- دره شهر توسط گاردریل و خاکریز ایمن سازی شده که زحمات راهداری شهرستان در این زمینه قابل تقدیر است. گردنه حادثه خیز ترشابه اصلاح واریانت و بهسازی شده است.

,

تاسمه افزود: در ایام نزدیک به اربعین چندین دستگاه آمبولانس به همراه تکنسین و تجهیزات پزشکی و در مسیر مستقر خواهند شد و پاسگاه انتظامی سیار در سه راهی ایلام- ملکشاهی- دره شهر و گنبد پیرمحمد استقرار می یابند.

,

فرماندار ملکشاهی گفت: قسمت شمالی جاده اصلی در روستای گنبدپیرمحمد که همواره موجب ترافیک می گردید تعریض شده ، مشکل آنتن دهی موبایل در مسیر تردد زائرین، کاملا برطرف گردیده و پست های امداد و نجات توسط هلال احمر در مسیرهای تردد زائرین استقرار حواهند یافت.

,

رئیس ستاد اربعین شهرستان ملکشاهی گفت: شهرداری های شهرستان بخصوص شهر ارکواز، آمادگی نصب تابلوهای راهنمایی جهت جلوگیری از سردرگمی زوار در شهر به منظور تعیین مسیر را دارند.

,

وی با اشاره به فعالیت مواکب در شهرستان گفت: ستاداربعین شهرستان درصورت موافقت ستاد مبارزه‌ با کرونا آمادگی لازم جهت برپایی موکب در مسیرهای گنبد پیرمحمد، پاریاب، خروجی ارکواز، و داخل شهر ارکواز و یک موکب مرکزی شهرستان به منظور پشتیبانی از سایر مواکب را دارا می باشد.

,

تاسمه به آمادگی جهت اسکان زائرین اشاره کرد و افزود: تکایا، مساجد و حسینیه های شهرستان ظرفیت اسکان بیش از 10 هزار زائر در طول شبانه روز دارند که هماهنگی لازم با هیئت های امناء، سازمان تبلیغات، هلال احمر،دفتر امام جمعه و سپاه شهرستان بعمل خواهد آمد و برنامه ریزی شده که از ظرفیت کلیه مدارس و سالن های ورزشی جهت اسکان زائرین استفاده شود.

,

فرماندار ملکشاهی با اشاره به ایمن بودن مسیرهای شهرستان گفت: آنچه که مهم است، به لطف خداوند سال گذشته در این مسیر هیچ زائری جان خود را از دست نداده و تصادف منجر به فوت و مصدومیت نداشته ایم.

,

تاسمه تاکید کرد: تردد زوار در این چند ساله گواه این واقعیت است که این مسیر نقش عمده ای در روان سازی ترافیک و تسهیل در تردد و امنیت انسانی ایفا نموده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه