اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد؛

برخورد گسترده با گروه های مقاومت در عراق با نقش آفرینی مصطفی الکاظمی

برخورد گسترده با گروه های مقاومت در عراق با نقش آفرینی مصطفی الکاظمی
علیرضا عرب با بیان اینکه پس از انتخاب مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر عراق کارشناسان معتقدند که هیچ یک از نخست وزیران این کشور تا به امروز مورد توجه آمریکایی ها نبوده است، گفت: بنابراین با یک نخست وزیر متفاوت در عراق مواجه هستیم که آمریکا  بسیار به او امید بسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا عرب در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه پس از انتخاب مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر عراق، کارشناسان معتقدند که هیچ یک از نخست وزیران این کشور تا به امروز مورد توجه آمریکایی ها نبوده است، گفت: بنابراین با یک نخست وزیر متفاوت در عراق مواجه هستیم که آمریکا  بسیار به او امید بسته است که این امید را در ارتباط با سایر نخست وزیران عراق نداشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

تضعیف حشد الشعبی در دستور کار مصطفی الکاظمی

, تضعیف حشد الشعبی در دستور کار مصطفی الکاظمی, تضعیف حشد الشعبی در دستور کار مصطفی الکاظمی,

این کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: در چند ماه گذشته تضعیف حشد الشعبی در دستور کار مصطفی الکاظمی قرار گرفته بود که نقطه عطف این مسئله را در برخورد با کتائب حزب الله می توان مشاهده کرد.

,

وی ادامه داد: الکاظمی مسئولیت سرویس ضد تروریسم عراق را به الساعدی سپرده است، فردی که در زمان هادی عبدالمهدی از این سمت برداشته شد و در دوره نخست وزیری مصطفی الکاظمی مجدد در رأس این سرویس قرار گرفته است که البته می دانیم این سرویس رابطه قدیمی و قوی با آمریکایی ها دارد.

,

متأثر شدن عرصه سیاسی عراق با برخورد مناسب نیروهای مقاومت با انحرافات

, متأثر شدن عرصه سیاسی عراق با برخورد مناسب نیروهای مقاومت با انحرافات , متأثر شدن عرصه سیاسی عراق با برخورد مناسب نیروهای مقاومت با انحرافات,

عرب با اشاره به اینکه سرویس ضد تروریسم عراق با کتائب حزب الله و نیروی های رسمی حشدالشعبی برخورد کرده است، ابراز کرد: این مسئله نقطه عطف است و اگر نیروهای مقاومت با این انحراف به درستی مواجه شوند عرصه سیاسی عراق متأثر خواهد شد و چنانچه رویکرد مناسب اتخاذ نکنند، چنین برخوردهایی با نیروهای حشدالشعبی و مقاومت ادامه دار خواهد بود.

,

این کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: بازداشت چهارده تن از نیروها به دلیل ورود گروه های حشدالشعبی به منطقه سبز امنیتی و بین المللی عراق است که نخست وزیر عراق در آنجا اقامت دارد که البته پس از بازداشت، مجبور شدند، آن افراد را آزاد کنند.

,

دست بالای گروه های مقاومت در عرصه های سیاسی، امنیتی و نظامی

, دست بالای گروه های مقاومت در عرصه های سیاسی، امنیتی و نظامی, دست بالای گروه های مقاومت در عرصه های سیاسی، امنیتی و نظامی,

وی افزود: مقاومت و گروه های حشد الشعبی دست بالا را از نظر بدنه نظامی، امنیتی و سیاسی که همان پارلمان است، برخوردار هستند و این مسئله نقطه عطف است که اگر گروه های مقاومت با این مسئله به درستی برخورد نکنند و این مسئله ادامه دار شود به ضرر نیروهای مقاومت خواهد بود.

,

عرب بابیان اینکه در جریان بازداشت چهارده نفر، موبایل ها، کامپیوترها، هاردهای آنان توقیف شد، عنوان کرد: این مسئله نشان دهنده این است که آنها می خواهند جوانب مختلف را دنبال کنند و بنابراین حاضر نشدند که آن افراد را از نظر امنیتی و حقوقی نگه دارند.

,

برنامه مفصل آمریکا به منظور مقابله با مقاومت در پهنه عراق

, برنامه مفصل آمریکا به منظور مقابله با مقاومت در پهنه عراق, برنامه مفصل آمریکا به منظور مقابله با مقاومت در پهنه عراق,

این کارشناس مسائل بین الملل ابراز کرد: گروه های مقاومت و کسانی که متمایل به آمریکا هستند؛ دو نیرویی هستند که در عراق در حال زور آزمایی هستند و آمریکایی ها برنامه بسیار مفصلی به منظور برخورد با مقاومت در پهنه عراق دارند.

,

وی با اشاره به مطلب فوق بیان کرد: برنامه های آمریکا شامل کارزارهای مختلفی اعم از کارزار حقوقی که در این راستا به دنبال تضعیف گروه های مقاومت هستند، کارزار نظامی و امنیتی که در این زمینه به تقویت سرویس ضد تروریسم عراق و تضعیف حشدالشعبی می پردازند و تهیج مردم و تضعیف محور مقاومت در قالب کارزار رسانه ای قرار می گیرد.

,

تلاش آمریکا به منظور مجاب کردن اتحادیه اروپا در تروریست خواندن کتائب حزب الله

, تلاش آمریکا به منظور مجاب کردن اتحادیه اروپا در تروریست خواندن کتائب حزب الله, تلاش آمریکا به منظور مجاب کردن اتحادیه اروپا در تروریست خواندن کتائب حزب الله,

عرب با بیان اینکه یکی از برنامه های آمریکا به منظور مقابله با مقاومت در عراق استفاده از کارزار سیاسی است، تصریح کرد: چرا که آنان در پارلمان عراق مقابل جناح حامی مقاومت صف آرایی کرده اند.

,

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص اقدامات آمریکا در کارزار بین المللی برای برخورد با مقاومت در عراق عنوان کرد: آمریکایی ها در تلاش هستند که اتحادیه اروپا و به ویژه انگلیس را مجاب کنند که کتائب حزب الله، گروه تروریستی هستند تا با محور مقاومت، گروه های مقاومتی در قالب حشد الشعبی و سیاسیون حامی مقاومت برخورد کنند.

,

برخورد گسترده با گروه های مقاومت در عراق با نقش آفرینی مصطفی الکاظمی

, برخورد گسترده با گروه های مقاومت در عراق با نقش آفرینی مصطفی الکاظمی, برخورد گسترده با گروه های مقاومت در عراق با نقش آفرینی مصطفی الکاظمی,

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی ها در راستای برخورد گسترده با گروه های مقاومت حساب ویژه ای بر بازیگری و نقش آفرینی مصطفی الکاظمی در این عرصه باز کرده اند، گفت: اگر گروه های مقاومت تنها تقویت خود را در بعد نظامی و امنیتی بگذارند، قطعا عقب خواهند ماند و بنابراین مقاومت باید کارزارهای حقوقی، رسانه ای، بین المللی، سیاسی و نظامی و امنیتی خود را علیه آمریکا و متحدین این کشور ایجاد کند.

,

عرب اظهار کرد: اگر مقاومت دست بالا را در عراق داشته باشد؛ حتی الکاظمی بخواهد در زمین آمریکایی ها بازی کند، نمی تواند این کار را انجام دهد و توانایی این امر را نخواهد داشت؛ محور مقاومت در بعد حقوقی در عرصه عراق می تواند پیگیر ترور سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس باشد.

,

آغاز گفتگوهای راهبردی الکاظمی با آمریکایی ها

, آغاز گفتگوهای راهبردی الکاظمی با آمریکایی ها , آغاز گفتگوهای راهبردی الکاظمی با آمریکایی ها,

این کارشناس مسائل بین الملل ابراز کرد: آمریکایی ها با وجود آنکه خود را دوست عراقی ها می دانند اما مقامات این کشور را در بدنه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … تحریم می کنند که این مسئله با ادعای دوستی آنان منافات دارد که می توان از طریق حقوقی این مسئله را پیگیری کرد.

,

وی با اشاره به آغاز گفتگوهای راهبردی مصطفی الکاظمی با آمریکایی ها تأکید کرد: با توجه به اینکه عراق، کشوری پارلمانی است باید از نخست وزیر این کشور سوال کرد که چه مسائل راهبردی را با آمریکا مطرح می کند؛ چرا که پارلمان این حق را دارد که به این مسائل اشراف داشته باشد.

,

تلاش رسانه های متمایل به غرب در عراق به منظور مقصر جلوه دادن ایران در مشکلات این کشور

, تلاش رسانه های متمایل به غرب در عراق به منظور مقصر جلوه دادن ایران در مشکلات این کشور, تلاش رسانه های متمایل به غرب در عراق به منظور مقصر جلوه دادن ایران در مشکلات این کشور,

عرب با تأکید بر لزوم استفاده مقاومت از کارزار رسانه ای ابراز کرد: هم اکنون رسانه های متمایل به غرب، آمریکا و صهیونیست در عراق تمام فعالیت خود را گذاشته اند بر این مبنا که ایران و متحدین آن در عرصه های مختلف مسبب تمامی مشکلات هستند که این مسئله گزاره ای کاملا غلط است.

,

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: حمله آمریکا در سال ۲۰۰۳  به عراق و تخریب کل زیر ساخت های این کشور در عرصه های مختلف گزاره واقعی است که اصلا بر این گزاره تبلیغ نمی شود.

,

مقاومت باید عرصه تظاهرات خیابانی عراق را به تسلط خود در بیاورد

, مقاومت باید عرصه تظاهرات خیابانی عراق را به تسلط خود در بیاورد, مقاومت باید عرصه تظاهرات خیابانی عراق را به تسلط خود در بیاورد,

وی تأکید کرد: محور مقاومت باید برنامه های مشخصی در عرصه های رسانه ای، حقوقی، بین المللی، امنیتی، نظامی و سیاسی داشته باشد که تمام این برنامه ها، متکی به ملت عراق است؛ به این معنا که باید تظاهرات خیابانی در عرصه عمومی عراق به نفع مقاومت داشته باشند.

,

عرب بیان کرد: مقاومت باید تظاهرات و عرصه های خیابانی را مانند سایر عرصه ها به تسلط خود در بیاورد و از بعد میدان های خیابانی غافل نشود؛ چرا که اگر کارزار خیابانی نباشد، دیگر کارزارها می توانند ناقص باشد و با وجود کارزار عرصه های خیابانی دیگر برنامه های مقاومت معنای متفاوت، موثر و راهبردی خواهند داشت.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه