اخبار داغ

خدمات با محدودیت!

نارضایتی مردم تربت حیدریه از خدمات‌دهی نامطلوب کلینیک‌های خصوصی

نارضایتی مردم تربت حیدریه از خدمات‌دهی نامطلوب کلینیک‌های خصوصی
مکان‌های نامناسب کلینیک‌های بخش خصوصی در تربت حیدریه بویژه کلینیک های سونوگرافی و رادیولوژی که اغلب در فضایی به اصطلاح زیر زمینی واقع شده، نارضایتی بسیاری از شهروندان تربتی از این مکان‌ها و نوع خدماتی‌دهی آن‌ها را به همراه داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ زمان انتظار برای ملاقات بیماران با پزشک یکی از شاخص‌های دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان است به همین دلیل رضایت بیمار از زمان انتظار، نقش بسزایی در ارتقای این شاخص و کیفیت خدمات رسانی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

نابسامانی در نوبت دهی مطب پزشکان و زمان انتظار طولانی، مکان هایی گاها نامناسب و ارائه نشدن خدمات مطلوب، اتلاف وقت بیماران و عدم رضایت آنها در زمُره مشکلات مبتلابه بیماران درتربت حیدریه است.

,

همچنین شلوغ بودن اتاق انتظار مطب ها، طول کشیدن زمان انتظار تا ویزیت بیمار توسط پزشک، فرستادن چند بیمار بطور همزمان به اتاق معاینه یا سونوگرافی، رعایت نکردن حق بیمارانی که از قبل نوبت گرفته اند و خروج ناگهانی پزشک از مطب بدلیل پیشامدهای اورژانسی در بیمارستانها از دیگر مشکلاتی است که بیماران تربت حیدریه با آنها دست به گریبان هستند.

,

این را هم باید اضافه کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه خدمات دهی در این نوع مکانها نگرانی هایی را بهمراه دارد که در بازدید میدانی متوجه شدیم نوع خدمات بخصوص در کلینیک های سونوگرافی و رادیلوژی با توجه به شرایط کرونایی مقداری متفاوت تر از گذشته شده است.

,

در این روزها بخشی از مراجعه کنندگان به کلینیک های سونوگرافی و رادیولوژی  با توجه به صندلی اندکی که در سالن انتظار گذاشتند در داخل می نشینند و مابقی باید در بیرون از ساختمان منتظر بمانند.

,

به هرحال فرصت را مغتنم شمرده تا نظرات جمعی دیگر از همشهریان را حضوری جویا شویم که در این بین شلوغی بیش ازحد کلینیک، زیاد بودن مدت زمان حضور بیماران در کلینیک، همزمانی چند نفر در اتاق معینه پزشک، عدم حضور به موقع پزشکان درمحل برابر برنامه زمانبدنی شده درتراکت های الصاقی بردیوار، پارتی بازی درنوبت دهی گلایه های شهروندان از کلینیک های بخش خصوصی بشمار می رود.

,

یک شهروند تربت حیدریه در این خصوص می افزاید: در یکی از موارد، نوبت مراجعه به مطب، ساعت 9 شب بود  اما بدلیل شلوغی بیش از حد، ساعت 11 شب موفق به ورود به اتاق پزشک شدم و این در حالی است که قبلا نوبت گرفته بودم.

,

هر بیمار دارای حریم خصوصی است و این حق اوست که به تنهایی با پزشک خود صحبت و مشورت کند لذا حضور بیماران دیگر در اتاق پزشک، نوعی تجاوز به حریم خصوصی بیماری است که نوبت ویزیتش فرا رسیده است، البته این موارد در کلینیک های سنوگرافی بخش خصوصی بیشتر مشاهده می شود.

,

یکی دیگر از شهروندان تربت حیدریه نیز با انتقاد از وضعیت نوبت دهی در مطب پزشکان گفت: بسیاری از پزشکان با وجود درآمد بالا از سیستم ها و روش های جدید نوبت دهی مانند نوبت دهی اینترنتی، استفاده نمی کنند و هر وقت هم که تماس تلفنی گرفته می شود، فرایند نوبت دهی را منوط به حضور فیزیکی بیمار در مطب می دانند.

,

اما دیگر شهروند تربت حیدریه به اصل ماجرا، یعنی همان مکان های نامناسب کلینیک های بخش خصوصی در هسته مرکزی شهر اشاره کرد و افزود: در ابتدا باید بررسی کنیم که چرا در تربت حیدریه همه پزشکان و کلینیک ها و داروخانه ها اصرار دارند در هسته مرکزی شهر فعالیت کنند، کما اینکه در بسیاری از نقاط شهری باید پزشک، داروخانه و کلینیک های مورد نیاز وجود داشته باشد.

,

وی خاطر نشان می کند: وقتی دلیل عمده این مساله را جویا می شویم ابتدا به این نکته می رسیم که با توجه به اینکه اغلب مردم تربت حیدریه در هسته مرکزی شهر تردد دارند پس باید خدمات نیز در انجا متمرکز باشد، کما اینکه این نوع نگاه اشتباه است زیرا در هسته مرکزی نمی توان به سهولت با خودرو تردد کرد و یا حداقل اینکه پارکینگ مناسبی در آنجا وجود ندارد.

,

دیگر شهروند تربت حیدریه که خود مراجعه کننده به کلینیک های بخش خصوصی بوده در این خصوص خاطر نشان می کند: پزشکان و صاحبان کلینیک های خصوصی در شهر تربت حیدریه هزینه های زیادی از شهروندان بابت خدمات سونوگرافی و رادیولوژی و سایر خدمات پزشکی دریافت می کنند اما حاضر نیستند یک مکان بزرگتر با خدمات بهتر در جایی دیگر از شهر به شهروندان خدمات ارائه بدهند.

,

وی می افزاید: این افراد چندین سال در تربت حیدریه با همان مکان های کوچک هزینه های هنگفت پزشکی و درمانی را از مردم دریافت می کنند و در مشهد و دیگر شهرهای کشور سرمایه گذاری کرده و بعد از چند سال از این شهر می روند.

,

تمرکز زدایی پزشکان و کلینیک های خصوصی از هسته مرکزی نیازمند سیاست های تشویقی است

, تمرکز زدایی پزشکان و کلینیک های خصوصی از هسته مرکزی نیازمند سیاست های تشویقی است,

دکتر خواجگی رییس نظام پزشکی تربت حیدریه در خصوص تمرکز پزشکان در هسته مرکزی شهر اظهار کرد: این یک مطالبه منطقی و بجاست و بارها بعنوان نماینده نظام پزشکی نیز علاوه بر صحه بر این مطالبه، اعلام کردیم که بجای سیاست های بازدارنده و توبیخی از سیاست های تشویقی استفاده شود تا اطبا و بخش خصوصی درمان به خارج از محدوده هسته مرکزی ترغیب شوند.

,

وی تصریح کرد: بعنوان مثال شهرداری و در مجموع مدیریت شهری باید نوعی مشوق های را اعمال بکنند که مثلا اگر ساختمان پزشکان در خارج از محدوده هسته مرکزی احداث شود هزینه پروانه یا عوارض آن و یا هر سیاست تشویقی دیگر به میزان ۵۰ درصد کاهش می یابد و این سیاست ها پزشکان را به رفتن از هسته مرکزی ترغیب می کند.

,

مجوزی جدید برای سونوگرافی و رادیولوژی در طبقات زیر زمین داده نخواهد شد

, مجوزی جدید برای سونوگرافی و رادیولوژی در طبقات زیر زمین داده نخواهد شد,

رییس نظام پزشکی تربت حیدریه بیان داشت: از قدیم عرف بر این بود تا برای ماندگاری پزشکان در شهر با پزشکان جدیدالورود و یا کلینیک های بخش خصوصی که امکانات و تجهیزات برای خدمات به شهروندان خریداری کردند همکاری خوبی بشود، لذا دستورالعمل ها را سبک تر گرفتند تا ماندگاری پزشکان بیشتر بشود، هر چند که اغلب سعی می کنند طی پنج سال حالا کمتر یا بیشتر سرمایه خود را به مشهد منتقل کنند و این اشکال متاسفانه وجود دارد و منکر آن نیستیم.

,

وی با بیان اینکه اکنون برخی کلینیک های خصوصی به خیابان کاشانی و فردوسی منتقل شدند، افزود: اکنون دیگر مجوزی برای مطب و یا کلینیک های خصوصی در طبقات زیر زمین ارائه نمی شود.

,

جامعه پزشکی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشقراول باشند

, جامعه پزشکی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشقراول باشند,

دکتر خواجگی به شیوع ویروس کرونا در جامعه و چگونگی فعالیت مطب پزشکان و کلینیک های بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: در ستاد دانشگاه دستورالعملی عملیاتی و اجباری هفته گذشته تدوین و ارائه شد که مطب پزشکان، رادیولوژی ها و دندانپزشکی ها بصورت مستمر بازدید انجام شود و هرکدام چنانچه دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکردند در مرحله اول بصورت شفاهی، در ادامه بصورت کتبی و در نهایت با تعطیلی مواجه خواهند شد.

,

وی افزود: هرچند افراد برای سلامتی خود باید مراقبت ها و دستورالعمل های پزشکی را رعایت کنند اما این مراقبت ها برای دیگران هم الزامی است، بنابراین در ساختمان های پزشکان تاکید شده افراد بدون ماسک وارد نشوند و افراد در سالن انتظار بصورت مشخص با فاصله اجتماعی منتظر بمانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه