اخبار داغ

سلامتی شمشیربازان مهمتر از تمرین و اردو؛

شمشیربازی همچنان در قرنطینه/ سالن نیست، مربی بستری است، ریسک بالاست

شمشیربازی همچنان در قرنطینه/ سالن نیست، مربی بستری است، ریسک بالاست
در حالیکه شمشیربازی مجوز تمرینات از ستاد مبارزه با کرونا را دریافت کرده اما به دلیل شرایط موجود شمشیربازان کماکان به شکل انفرادی تمرین می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بحران اپیدمی کرونا سبب شده تا ورزش در تمامی رشته ها با سکون و رکود همراه شود. تمامی اردوها و ایونت های ورزشی در سراسر دنیا لغو شده و حتی المپیک نیز یک سال به تعویق افتاده است. این روزها با وجود فروکش کردن این بحران در برخی از نقاط جهان و آغاز نصفه و نیمه رویدادهای ورزشی، اما باز هم تمامی رقابت ها و مسابقات در سراسر جهان تعطیل هستند و تنها فوتبال است که با شرایط خاص برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شمشیربازی یکی از رشته های المپیکی ما که سال گذشته موفق شد سهمیه رقابتهای تیمی را کسب کند و به دنبال کسب سهمیه در بخش انفرادی بود اما تعطیلی رقابت ها ماموریت آنها را ناتمام گذاشت.

,

شمشیربازی یکی از رشته هایی بود که ستاد مبارزه با کرونا مجوز تمرینات آن را صادر کرد اما شمشیربازان کماکان تمرینات انفرادی و شخصی خود را دنبال می کنند و هنوز اردوی آنها آغاز نشده. در این میان ابتلای پیمان فخری سرمربی تیم ملی سابر به کرونا مزید بر علت شده و از همین رو مشخص نیست که تمرینات این تیم و اردوها از چه زمانی آغاز می شود.

,

فدراسیون اعتقاد دارد که مجوز برگزار برگزاری اردوها در مناطق سفید صادر شده که در آن مناطق شمشیربازی سالن و زیرساخت ندارد. فدراسین تاکید می کند کرونا شرایط سختی را به وجود آورده و نمی‌توان هیچ فعالیتی را انجام داد.

, .,

از سوی دیگر تشکیلات فدراسیون جهانی نیز همین شرایط را دارد و هیچ برنامه ای را برای مسابقات پیش رو اعلام نکرده و فعلان تعطیل است و از همین رو شمشیربازی ایران نیز ترجیح می دهد در این شرایط فعلا اردویی برگزار نشود.

,

, , ,

*باقرزاده: سلامت ورزشکاران اولویت اصلی است

, *باقرزاده: سلامت ورزشکاران اولویت اصلی است,

فضل‌الله باقرزاده درباره وضعیت ورزشکاران این رشته در روزهای کرونایی اظهار داشت: در کجای دنیا فعالیت‌های ورزشکاران و به خصوص المپیکی‌ها از سر گرفته شده که ما این کار را انجام دهیم؟ البته ستاد مقابله با کرونا مجوز فعالیت‌های ما را در مناطق سفید صادر کرد اما ما در آن مناطق سالن نداریم و به همین دلیل فعالیت شمشیربازان همچنان به صورت انفرادی و در قرنطینه خانگی ادامه دارد.

,

وی درباره وضعیت شمشیربازان نیز گفت: ورزشکاران ما زیر نظر مربیان تمرینات خود را پیگیری می‌کنند و به صورت مداوم از مربی برنامه می‌گیرند. به هر حال در شرایط فعلی حفظ و نگهداری ورزشکاران جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود و ما هم به عنوان متولی در فدراسیون‌های ورزشی باید این موضوع را رعایت کنیم. در حال حاضر ورزشکاران ما با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت مداوم با مربی خودشان در ارتباط هستند و از آنها برنامه می‌گیرند. قطعاً اگر هر ورزشکاری مبتلا به این ویروس شود، به دلیل ناشناخته بودن آن ممکن است عوارض جدی گریبانگیرش شود و حتی مسابقات پیش رو و المپیک را از دست بدهد. به همین خاطر نباید این موضوع عادی جلوه داده شود. ما هنوز نمی‌دانیم المپیک توکیو به صورت قطعی برگزار می‌شود یا خیر؛ بنابراین نباید جان ورزشکاران را به خطر بیندازیم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه