اخبار داغ

نماینده هرمزگان:

مجلس در مقابل گستاخی کره جنوبی ساکت نمی‌ماند/ لزوم کاهش خرید کالای کره‌ای در ایران

مجلس در مقابل گستاخی کره جنوبی ساکت نمی‌ماند/ لزوم کاهش خرید کالای کره‌ای در ایران
حسین رئیسی با اشاره به بلوکه کردن ٩ میلیارد دلار پول مردم ایران توسط کره جنوبی گفت: مجلس قطع یقین درمقابل چنین گستاخی کره جنوبی ساکت نمی‌ماند و تصمیمات لازم در این زمینه انجام گرفته می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رئیسی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به بلوکه‌کردن ٩ میلیارد دلار پول مردم ایران توسط کره جنوبی اظهار کرد: تشدید تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران در یک سال اخیر باعث ایجاد مشکلات در روابط ایران و کره جنوبی شده است در حالی‌که پیش از آن همکاری خوب، روابط تجاری و اقتصادی مناسبی با این کشور برقرار بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کره جنوبی در قواره‌ای نیست که بخواهد با ملت بزرگ ایران روبرو شود افزود: امروز به زعم بسیاری از تحلیلگران بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرت‌هایی است که در موازنه قدرت‌های جهانی روی آن حساب می‌کنند.

,

رئیسی ادامه داد: کره جنوبی در حدی نیست که با کشور ما مقابله کند و یقیناً از این رفتار متضرر و دچار خسارت می‌شود.

,

وی اضافه کرد: از وزارت امورخارجه و دولت انتظار می‌رود که سفیر کره‌جنوبی را احضار کنند و مراتب شدید اعتراض  را به وی برسانند و مردم نیز برای مقابله با اقدام کره‌ای‌ها خرید کالاهای این کشور را در بازار کاهش دهند.

,

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس قطع یقین در مقابل چنین گستاخی کره جنوبی ساکت نمی‌ماند و تصمیمات لازم در این زمینه گرفته می‌شود.

,

رئیسی خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات از طرف مجلس، مردم و دولتمردان باعث می‌شود که کره جنوبی از چنین رفتارهای مذبوحانه‌ای دست بردارد و به دیگر کشورها هم این پیام را می‌رساند که چنین رفتارهایی هزینه دارد.

,

گفتنی است میزان دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی رقمی بین ۶.۵ تا ۹ میلیارد دلار است که قرار بود مقامات کره جنوبی ۵۰ میلیون دلار آن را آزاد کنند اما بدعهدی کرده و صرفا اعلام کردند "می‌توانیم مبالغی به‌عنوان هدیه پرداخت کنیم" که البته مبلغی هم با این عنوان تاکنون پرداخت نشده است.

,

این درحالی است که نه تنها این کشور پول‌های ایران را آزاد نمی‌کند بلکه "اوری بانک" کره مدعی شده است که حق‌‌العمل و اجرت نگهداری پول‌های بلوکه‌شده از طرف ایران باید به کره جنوبی پرداخت شوذ. گفتنی است کره جنوبی در حال استفاده از پول‌های ایران است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه