اخبار داغ

ایمانی در گفتگو با دانا:

«عقلای اصلاحات» اصلا به انتخابات 1400 فکر نکنند/ اختلافات شدید ایدئولوژیک در جریان اصلاحات

«عقلای اصلاحات» اصلا به انتخابات 1400 فکر نکنند/ اختلافات شدید ایدئولوژیک در جریان اصلاحات
یک کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: سازمان سیاسی اصلاحات به دلیل از دست دادن پایگاه اجتماعی از بین رفته و همین مقدمه ای شد تا طیف های مختلف این جریان ساز جدایی بزنند.
[

«ناصر ایمانی»، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره چالش بزرگ اعتبار در جریان اصلاحات پس از سریال استعفاها از شورای سیاست گذاری اصلاحات و نامه موسوی خوئینی ها عنوان کرد: وضعیت اصلاحات در شرایط فعلی به چند دلیل وضعیت مناسبی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه از دوم خرداد سال 76 که جریانی با عنوان «دوم خرداد» شکل گرفت و بعدها به جریان «اصلاحات» تغییر نام داد این جریان سیاسی همواره از پایگاه‌های اجتماعی قابل توجهی برخوردار بوده است عنوان کرد: جریان اصلاحات در این سالها چه در زمان هایی که در قدرت بوده و چه در زمانی که خارج از قدرت بوده، در بین طبقه نخبگانی و بخشی از بدنه اجتماعی همواره با اقبال همراه بوده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حتی در سال 88 با توجه به حوادث و رخدادهای پس از انتخابات، این مقبولیت را در میان جامعه نخبگانی و بدنه اجتماعی داشتند تصریح کرد: در انتخابات سال 92 از آقای روحانی حمایت کردند و نتیجه این حمایت رای آوری آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور بود، در سال 96 هم دوباره از آقای روحانی حمایت کردند و وی برای دومین بار رئیس جمهور مردم شد.

,

ایمانی با اشاره به اینکه مقبولیت اجتماعی و نخبگانی در طول 20 سال پیش همراه همیشگی جریان اصلاحات بوده است تاکید کرد: دو سال است که آرام آرام بدنه اجتماعی حامی اصلاحات چه در بین جریان نخبگانی و چه در بین مردم شروع به ریزش کرده است.

,

وی با بیان اینکه در زمان اوج ریزش بدنه اجتماعی اصلاحات هستیم تاکید کرد: بعد از 20 سال امروز شاهدیم که جریان اصلاحات پایگاه‌های اجتماعی خود را از دست داده است و در این مسیر ناکارآمدی های این جریان در حوادث مختلف با توجه به اینکه هم دولت و هم مجلس در اختیار آنها بود، بسیار تاثیرگذار است.

,

اختلافات درون تشکیلات اصلاحات در 20 سال گذشته نهفته بود

, اختلافات درون تشکیلات اصلاحات در 20 سال گذشته نهفته بود, اختلافات درون تشکیلات اصلاحات در 20 سال گذشته نهفته بود,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این جریان در این سالها یکی از حوادث مهم تاریخی کشور با عنوان «برجام» را رقم زدند عنوان کرد: برجام در نهایت با وضع بسیار بدی مواجه شد و همین امر باعث ریزش بیش از پیش بدنه اجتماعی اصلاحات شد.چرا که تصور می کردند با امضا برجام مقبولیت این جریان بین مردم و نخبگان دو چندان خواهد شد اما با اشتباه محاسباتی صورت گرفته این اتفاق سرنوشت بدتری را برای اصلاحات به دنبال داشت.

,

ایمانی با اشاره به اینکه این جریان سیاسی در اوج حضیض پایگاه‌های اجتماعی قرار دارد گفت: جریان اصلاحات در 20 سال گذشته همواره از مقبولیت برخوردار بود  از این رو اختلافات شدید ایدئولوژیک در درون این جریان که به طور نهفته وجود داشت خود را نشان نمی داد.

,

وی گفت: در واقع این مقبولیت سرپوشی بر اختلاف شدید ایدئولوژیک نهفته در درون جریان «دوم خرداد» بود اما به محض از دست رفتن این پایگاه‌های اجتماعی طی دو سال گذشته، اختلافات شدید ایدئولوژیکی بروز کرد و باعث شد این جریان در طول ماههای اخیر با ریزش شدید مقبولیت در بین افکار عمومی و دیگری اختلافات شدید درون تشکیلاتی مواجه شد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اختلافات ایدئولوژیکی عامل برهم ریختگی تشکیلاتی جریان اصلاحات شد تصریح کرد: سازمان سیاسی اصلاحات به دلیل از دست دادن پایگاه اجتماعی از بین رفته و همین مقدمه ای شد تا طیف های مختلف این جریان ساز جدایی بزنند. در حقیقت به هم ریختگی تشکیلاتی و سازمانی مشکل سوم جریان اصلاحات در برهه کنونی است.

,

عقلای اصلاح طلب بهتر است از ورود به انتخابات 1400 انصراف دهند

, عقلای اصلاح طلب بهتر است از ورود به انتخابات 1400 انصراف دهند, عقلای اصلاح طلب بهتر است از ورود به انتخابات 1400 انصراف دهند,

ایمانی درباره چشم انداز این جریان برای ایام منتهی به انتخابات 1400 گفت: برای انتخابات سال آینده بعید است که اصلاح طلبان بتوانند به انسجام برسند. 

,

وی با اشاره به اینکه اگر عقلای جریان اصلاحات عاقلانه تصمیم گرفته و عمل کنند اصلا به طور جدی وارد فضای انتخابات 1400 نشده و به آن فکر نمی کنند، تاکید کرد: بهتر است این جریان یک دوره ای را برای بازسازی تشکیلاتی خود استفاده کنند تا بعد با تغییراتی که در درون این جریان ایجاد می کنند شاید بتوانند مقبولیت از دست رفته خود را دوباره بازگردانند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه