اخبار داغ

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه:

3000 واحد صنفی متخلف در کرمانشاه تعطیل شدند/ انجام 115 هزار مورد بازرسی

3000 واحد صنفی متخلف در کرمانشاه تعطیل شدند/ انجام 115 هزار مورد بازرسی
امیر کرمی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۰۰۰ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر کرمی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: از ابتدای سال در راستای مقابله با ویروس کرونا بیش از ۱۰۰ نفر بازرس در سطح استان کرمانشاه به بازرسی از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در روزهای تعطیل و غیر تعطیل پرداختند و در مجموع ۱۱۵ هزار مورد بازرسی انجام شده است.

وی افزود: نتیجه بازرسی‌ها تشکیل ۵ هزار فقره پرونده تخلف و ارجاع به مراجع قضائی بود که ۳ هزار فقره از آنها منجر به تعطیلی مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی شد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: علت این تعطیلی‌ها عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم استفاده از ماسک و دستکش بوده است.

کرمی گفت: همچنین به دنبال بازرسی‌های انجام شده در ابتدای ویروس کرونا استفاده از ماسک در بین صنوف کمتر از ۱۰ درصد بود اما اکنون به حدود ۷۰ درصد رسیده است.

این مسئول  عنوان کرد: در حال حاضر استفاده از دستگاه کارتخوان در میان اصناف و مراکز فروشگاهی به ۸۵ درصد رسیده و این با توجه به ارتباط دریافت وجه نقد و انتقال بیماری بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۸۰ درصد متصدیان صنوف و مراکز فروشگاهی از مواد گندزدا و ضدعفونی کننده دست و سطوح استفاده می‌کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه  افزود: اگرچه بر اساس تحقیقات تا کنون نتیجه‌ای حاکی از انتقال کرونا از طریق غذا حاصل نشده اما بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه