اخبار داغ

یک کارشناس دینی:

دعا و توسل از فصول مهم و راهگشا در دین است

دعا و توسل از فصول مهم و راهگشا در دین است
حجت الاسلام عیدی گفت: دعا درمانی یکی از فصل های مهم و راهگشا در دین است که نسبت به انجام آن تاکیدات زیادی شده اما متاسفانه مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین عیدی، مدیر حوزه علمیه درگز در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن اشاره به اهمیت دعا در قرآن و روایات اسلامی، دعا درمانی را یکی از فصل های مهم و راهگشا در دین دانست که علی رغم تاکیدات مکرر نسبت به انجام آن، متاسفانه مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی عنوان کرد: در دین مبین اسلام 4 منبع وجود دارد که هر مطلبی بخواهد سندیتی پیدا کند و مقبول واقع شود باید حداقل پشتوانه 2 منبع را داشته باشد؛ این منابع عبارتند از قرآن، روایات، عقل و علمای دین.

,

مدیر حوزه علمیه درگز گفت: در حدود 600 آیه قرآن به اهمیت دعا و اثرات آن در رفع بلاهای دنیوی و اخروی و مریضی های جسمی و روحی اشاره شده است، در تمام این آیات، خدا بندگان خود را به توسل و خضوع در برابر پروردگار برای برطرف شدن مشکلات، فرا می خواند.

,

حجت الاسلام عیدی تبیین کرد: در بحث روایات و سنت هم صدها روایت در منابع معتبر شیعه وجود دارد که به اهمیت و اثرات و شرایط دعا پرداخته؛ مشهور ترین آنها هم کتاب اصول کافی است؛ دعا آنقدر در روایات اهمیت دارد که امام باقر (ع) در روایتی، دعا کردن را دوای همه چیز از جمله مرگ دانسته بودند.

,

امام جمعه موقت درگز تشریح کرد: علاوه بر موارد یاد شده، هر عقل سلیمی این موضوع را می پذیرد که خالق جهان که بر تمام دردها و مخلوقات خود اشراف دارد به راحتی می تواند دردها و ناملایمات را از سر مردم رفع کند؛ همچنین اجماع علمای دین، بحث دعا درمانی را قبول دارند.

,

وی تاکید کرد: بزرگترین تفاوت دعا درمانی و دوا درمانی این است که دعا یک حالت روحی است و برای استجابت دعا باید به قدرت خدا اعتقاد داشته باشیم؛ از این حالت در قرآن به مضطر شدن یاد شده است؛ وقتی انسان مضطر شد قطعا دعاهای او مستجاب خواهد شد.

,

حجت الاسلام عیدی ابراز کرد: حالت بالاتر از اضطرار این است که دیگران در حق بقیه دعا کنند، این روش دعا و درخواست از خدا نتیجه قطعی خواهد داشت؛ بحث دعای عمومی هم از اینجا گرفته شده است.

,

مدیر حوزه علمیه درگز در پایان خاطرنشان کرد: شرایط فعلی کشور و دنیا به نحوی است که همه به یک بلای عالم گیر به نام کرونا مبتلا شده اند؛ در این میان اگر از صدق دل و از سر اعتقاد، برای همدیگر و برای از بین رفتن این بیماری به درگاه خدا دعا کنیم مطمئنا خدا به دعای بندگان خود لبیک خواهد گفت و شر این بلا از جامعه جهانی برداشته خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه