اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد؛

نگرانی غرب از مخالفت روسیه و چین با تحریم تسلیحاتی علیه ایران

نگرانی غرب از مخالفت روسیه و چین با تحریم تسلیحاتی علیه ایران
حسن هانی زاده معتقد است گرچه ایران هیچ گونه وابستگی به تسلیحات خارجی ندارد، اما مخالفت روسیه و چین با هر گونه تحریم جدید تسلیحاتی علیه ایران، غرب را نگران کرده، به همین دلیل این روزها شاهد هستیم، اتحادیه اروپا که دنباله رو سیاست خصمانه آمریکاست، دست به تبلیغات گسترده به بهانه های واهی برای تمدید این تحریم ها علیه کشورمان زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ بازی غرب برای به زانو درآوردن ایران اسلامی از همان روزهای پیروی انقلاب تاکنون ادامه دارد، با این حال حتی با وجود تحریم های متعدد هیچ گاه به خواسته های شوم خود نرسیده اند و ملت ایران به ویژه جوانان این مرز و بوم با خودباوری، راه ایستادگی در برابر هرگونه تهدید و تحریمی را آموخته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

دولت های مستکبر و خود فروخته غرب که همیشه با سیاست های خصمانه و نژادپرستانه آمریکا نسبت به سایر ملت ها همراه و همسو بوده اند، این روزها به دنبال آن هستند تا شرایطی را برای اجرای طرح های جنایتکارانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران فراهم سازند تا جایی که به تازگی حتی جوناتان آلن، نماینده انگلیس در جلسه شورای امنیت مدعی شده که ایران قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرده و با این بهانه به دنبال تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه کشورمان هستند.

,

هر انسان عاقلی می داند که اگر مجهز به تسلیحات دفاعی نباشیم، بی تردید نمی توانیم در برابر زیاده خواهی های غرب و شرق ایستادگی کنیم و این گونه قدرت کشورمان روز به روز بر جهانیان ثابت می شود.

,

 تحرکات موزیانه اخیر انگلیس و فرانسه برای همراهی آمریکا با هدف تمدید تحریم ها علیه ایران

,  تحرکات موزیانه اخیر انگلیس و فرانسه برای همراهی آمریکا با هدف تمدید تحریم ها علیه ایران,  تحرکات موزیانه اخیر انگلیس و فرانسه برای همراهی آمریکا با هدف تمدید تحریم ها علیه ایران,

در این باره «حسن هانی زاده» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به تحولات اخیر آمریکا و حامیانش علیه ایران، گفت: قطعنامه تحریمی ۲۲۳۱ و تحریم های تسلیحاتی علیه ایران بر اساس توافقنامه برجام در اکتبر آینده به پایان می رسد.

,

وی اظهار کرد: بنابراین از هم اکنون آمریکا، انگلیس و فرانسه که توافقنامه برجام را امضاء کردند بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ تحرکات موزیانه ای دارند و در تلاش هستند تا آن را تمدید و تحریم های تسلیحاتی جدیدی علیه ایران اعمال کنند.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل، تنها همین سه کشور به دنبال تحریم تسلیحاتی ایران بودند و سایر کشورهای عضو با آنان مخالف کردند، این مسئله شکست بزرگی برای این مستکبرین بود، به همین دلیل آنان با تبلیغات سوء و همه جانبه، جریان سازی های سیاسی جدیدی علیه ایران رقم زده اند.

,

سیاست اتحادیه اروپا بخشی از سیاست آمریکا علیه ایران است

, سیاست اتحادیه اروپا بخشی از سیاست آمریکا علیه ایران است, سیاست اتحادیه اروپا بخشی از سیاست آمریکا علیه ایران است,

هانی زاده با بیان اینکه ایران در طول پنج سالی که از توافق نامه برجام می گذرد به تمام تعهدات خودعمل کرده، تصریح کرد: با این حال کشورهای اروپایی ثابت کردند که خارج از اراده آمریکا نمی توانند تصمیمات مهمی اتخاذ کنند و سیاست اتحادیه اروپا بخشی از سیاست های آمریکاست.

,

وی عنوان کرد: خروج آمریکا از توافق نامه برجام سبب شده که سه کشور دیگر انگلیس، فرانسه و آلمان نیز برای اجرایی کردن برجام کارشکنی کنند، به همین علت، ایران ساکت ننشست و تصمیماتی برای کاهش تعهدات خود اتخاذ کرد، اما مشاهده می کنیم که کشورهایی که به تعهدات خود پایبند نبودند، امروز از ایران می خواهند به تعهدات خودش عمل کند!

,

مخالفت روسیه و چین با تحریم تسلیحاتی علیه ایران

, مخالفت روسیه و چین با تحریم تسلیحاتی علیه ایران, مخالفت روسیه و چین با تحریم تسلیحاتی علیه ایران,

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: با وجود آن که آمریکا و برخی از کشورهای امضاء کننده برجام، دست به اقداماتی از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه ملت ایران زده اند، شاهد هستیم روسیه و چین با جدیت اعلام کرده اند که با هر گونه تحریم جدید تسلیحاتی علیه ایران مخالف هستند.

,

هانی زاده معتقد است که اگر امریکا بار دیگر درصد تمدید قطعنامه تحریم تسلیحاتی علیه ایران گامی بردارد، چین و روسیه هر گونه پیش نویس قطعنامه را وتو می کنند و این موضوع به نفع ایران خواهد بود.

,

ایران هیچ گونه وابستگی به تسلیحات خارجی ندارد

, ایران هیچ گونه وابستگی به تسلیحات خارجی ندارد, ایران هیچ گونه وابستگی به تسلیحات خارجی ندارد,

وی به مسئله عدم وابستگی ایران به تسلیحات خارجی هم اشاره کرد و گفت: ایران هیچ گونه وابستگی به تسلیحات خارجی ندارد و تمام تسلیحات دفاعی ما داخلی است که با دست توانای جوانان ایرانی ساخته می شود.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل تأکید کرد: اتکا ایران به کمک های تسلیحاتی خارجی تقریباً صفراست و هر گونه قطعنامه علیه ایران در این زمینه بی اثر خواهد بود.

,

مکانیسم ماشه علیه ایران اجرا نشدنی است

, مکانیسم ماشه علیه ایران اجرا نشدنی است, مکانیسم ماشه علیه ایران اجرا نشدنی است,

هانی زاده در پاسخ به این سوال عصر همدان که دنیای مستکبر غرب می تواند از فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ملت ما استفاده کند یا خیر، عنوان کرد: مکانیسم ماشه ابهاماتی دارد، نخست آن که سه کشور اروپایی آلمان، انگیس و فرانسه باید به تعهدات خودشان عمل کنند و اگر عمل نکنند به طور قطع نمی توانند از مکانیزیسم ماشه استفاده کنند.

,

وی افزود: به همین دلیل به نظر این رویکرد تأثیرگذار نخواهد بود و ایران برگ های برنده ای دارد که به وقت خود می تواند در مقابل فشارهای غرب و آمریکا ایستادگی کند.

,

به گزارش عصر همدان؛ کارشناسان درباره مکانیسم ماشه گفته اند که، این مکانیسم همان «ساز و کار حل اختلافات» در بند‌های ۳۶ و ۳۷ در توافق هسته‌ای برجام است که در آن‌ها مسائل مربوط به حل و فصل اختلاف میان طرف‌های برجام، در صورت بروز مناقشه مفصلاً شرح داده شده‌اند. این دو بند از آنجا که رجوع به آن‌ها می‌تواند به بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران منجر شود به «مکانیسم ماشه» معروف شده‌اند و با توجه به توضیحات هانی زاده در گفت و گو با عصر همدان، مشخص شد که مکانیسم ماشه علیه ایران اجرا نشدنی است و از سویی دیگر هرچند سیاست خصمانه برخی کشورهای اروپایی با امریکا علیه ایران گره خورده است، اما دو کشور روسیه و چین با همراهی ایران، اجازه زیاده خواهی به آمریکا را نمی دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه