اخبار داغ

دکتری مطالعات آمریکا:

جوسازی های غرب نسبت به تفاهم نامه ایران و چین به دلیل رقابت تجاری است

جوسازی های غرب نسبت به تفاهم نامه ایران و چین به دلیل رقابت تجاری است
جواد اصغری راد ، دکتری مطالعات آمریکا تمرکز رسانه های غربی و معاند بر امضای قرارداد تجاری ایران و چین را طبیعی دانست و گفت: غربی ها که خود را رقیب چین و البته ایران می دانند، با بستن هر نوع قراردادی (ولو به نفع ما) مخالفت کنند و در این مخالفت به پروپاگاندا می پردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد اصغری راد ، دکتری مطالعات آمریکا در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: چنین قراردادهایی با توجه به رونق و توسعه ی شدید اقتصاد جهانگیرِ چین، باعث نگرانی فزاینده ی استعمارگران پیر دنیا خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جواد اصغری راد ، دکتری مطالعات آمریکا در گفتگو با خبرنگار , عصر اترک,  اظهار داشت: چنین قراردادهایی با توجه به رونق و توسعه ی شدید اقتصاد جهانگیرِ چین، باعث نگرانی فزاینده ی استعمارگران پیر دنیا خواهد شد, .,

وی با بیان اینکه امضای سند تجاری با چین یا هر کشور دیگر دنیا برای بهبود وضعیت معیشت و پیشرفت تمدن ایرانی از واجبات است، اظهار کرد: اما نکته ی مهم در امضای هر سندی مراقبت از منافع ملت و نگاه بلند مدت به عواید اقتصادی و سیاسی آن است.

دکترای مطالعات آمریکا ادامه داد: درباره ی سند راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین، موضوعات کلی است و نکته ی جزیی خاصی مطرح نشده است.
وی تصریح کرد:  در کلیات و جزییات، حاکمان ایرانی و چینی بایستی تعامل پایاپای را مدنظر قراردهند تا در آینده دچار پشیمانی و تکرار اشتباهات تاریخی در قراردادهای بین المللی نشویم.

اصغری راد گفت:  بطور کل اگر در جزییات این سند، منافع ایران رعایت شود، اصل توافق نه تنها ایرادی ندارد بلکه یک پنجره ی جدید اقتصادی به سوی دنیا برای ما باز شده است.

,
,
,
,
,
, .,

وی با بیان اینکه ایران با امضای برجام نشان داد که عاقلانه و بزرگوارانه حاضر است از بخشی از حقوق اساسی خود بگذرد تا اعتماد مدنظر غربی ها ایجاد شده و باب تعامل با دنیای غرب باز باشد، افزود: اما امریکا و در ادامه اروپا در برابر تمام دنیا ایستادند و آنچه خود توافق کرده بودند را پاره کرده و از پی براندازی و تسلیم ایرانیان برآمدند.

وی تاکید کرد: طبیعی است که آمریکا و غرب هر توافقی بین ایران و هر کشور دنیا را که بوی منافع ملی ایران بدهد و باعث تقویت اقتصاد ایران بشود را برنتابند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه نمونه دیگر فروش نفت کشور به کشور ونزوئلا است که حتی با اینکه هزینه ی آن را دریافت کرده ایم، آمریکا به شدت با آن مخالف بوده و بدنبال توقف و توقیف آن است، گفت: قرارداد با چین هم جدای از جزییات آن از این دست است.

,
,
,
,
, .,

اصغری راد ادامه داد: قرار داد با چین در حالی در شرف انعقاد است که حدود 9 میلیارد دلار از دارایی های ایران به بهانه تحریم های آمریکا در کره جنوبی بلوکه شده است.

وی ادامه داد: کشور کوچک کره ی جنوبی را نباید خیلی مستقل بدانیم چراکه به عقیده ی بنده اقتصاد و سیاست در کره جنوبی، جدای از تلاش دلسوزانه ی مردمانش، خیلی متاثر از سیاستهای آمریکاست که سابقه آن به سالهای جنگ کره و اشغال بخش جنوبی آن توسط آمریکایی ها باز می گردد.

این کارشناس سیاسی افزود: تکیه بر محصولات کره جنوبی که به نوعی مستعمره ی آمریکا هستند، از ابتدا هم سیاست متزلزلی بود. بنابراین انتظار زیادی از کره نمی توان داشت، اما به هر حال، به حکم منطق و عقل بهتر است درهای تجاری خودمان را با تمام کشورهای غیر متخاصم باز بگذاریم تا در شرایط متفاوت امکان بازگشت را داشته باشند.

اصغری راد خاطرنشان کرد: البته این رویکرد نباید باعث بی توجهی ما به لزوم خودکفایی و رهایی از تسلط بیگانگان باشد چراکه اگر ما تولیدات با کیفیت تر از محصولات تولیدی کره جنوبی داشتیم،کوچکترین ناراحتی از قطع تعاملات نداشتیم. بنابراین مشکل جای دیگری است و آن تلاش مدیران داخلی برای رونق و بهبود کیفیت تولید است که امیدواریم آن روز رقم بخورد.

,
,
,
,
,
,
, .,

 

,

انتهای پیام/میرفخرایی

, انتهای پیام, میرفخرایی]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه