اخبار داغ

در گفتگو با نماینده دامغان مطرح شد؛

نمایندگان مجلس؛ متحد برای بازپس‌گیری وجوه بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی

نمایندگان مجلس؛ متحد برای بازپس‌گیری وجوه بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی
نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور بازپس‌گیری حق جمهوری اسلامی، توافق خوبی بین مجلس و دولت صورت گرفته است و باید حقوق جمهوری اسلامی به طور کامل پرداخت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت،مقاومت دولت کره جنوبی در آزادسازی منابع بانک مرکزی ایران، حساسیت مسئولان و نمایندگان کشورمان را دربرداشته چنان که مقامات ایران، برآنند تا با اتخاذ تدابیر راهبردی این حق جمهوری اسلامی، به طور کامل باز پس گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

به گزارش خبرنگار مرآت، کره‌جنوبی کشوری متأثر و تابع محض آمریکاست و رفتار سیاسی دولت این کشور نیز نشان‌دهنده تأثیرپذیری این کشور از آمریکاست. دولت کره، با نادیده گرفتن اعتماد جمهوری اسلامی ایران طی دهه‌های اخیر و منافع دراز مدتی که از داد و ستد در بازارهای ایران، به دست آورده سعی دارد منافع آمریکا را حفظ کند.

,

اکنون بالغ بر نُه میلیارد دلار پول دولت جمهوری اسلامی ایران در انحصار کره جنوبی است و به رغم رایزنی‌ها، شرایط برای  پرداخت و باز ستاندن این وجه بلوکه شده‌، تسهیل نشده است.

,

علی‌اکبر علیزاده، در گفتگویی با مرآت، با اشاره به ضرورت تسهیل و تسریع آزادسازی منابع کشورمان در کره جنوبی، اظهار کرد: به منظور بازپس‌گیری این حق جمهوری اسلامی، توافق خوبی بین مجلس و دولت صورت گرفته است و باید حقوق جمهوری اسلامی به طور کامل پرداخت شود.

,

وی با انتقاد از نادیده گرفتن خدمات جمهوری اسلامی ایران توسط  کره جنوبی، در بحث بازار و ارتباطات گذشته  تصریح کرد: متاسفانه کره جنوبی با نادیده‌گرفتن مجموع خدمات و ارتباطاتِ مطلوب گذشته حق دوستی را شایسته ادا نکرد و منافع آمریکا را بر منافع خود  ترجیح داد.

,

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، افزود: طبیعتاً جمهوری اسلامی ایران، از طرق مختلف و با اقدامات متناسب پاسخگوی این نوع برخورد کره جنوبی خواهد بود.

,

 علیزاده با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اقتصاد، برنامه خوبی را در دست اجرا دارد، افزود: با کمک بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت امور خارجه نشست‌های کارشناسی خوبی در این راستا برگزار شد که نتیجه آن به مرور برای مردم ملموس خواهد شد.

,

وی با اشاره به متفق‌القول بودن نمایندگان مردم در خانه ملت در خصوص بازپس‌گیری این حق جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: برای نتیجه‌گیری مطلوب در این موضوع توافق خوبی بین مجلس و دولت صورت گرفت و تلاش می‌شود این حق به طور کامل پرداخت شود.

,

 علیزاده در پاسخ به طرح سؤالی مبنی بر چگونگی تصمیم‌گیری‌ها در خصوص ممنوعیت واردات کالاها از کره جنوبی، اظهار داشت: انتظار می‌رود دولت کره ضمن در نظر گرفتن منافع خود در ارتباط با ایران، در همان ابتدای کار روند بازپس‌گیری را تسهیل کند تا مشکل حل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه