اخبار داغ

ستاد فرهنگی اربعین با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

شعار اربعین سال ۱۳۹۹، «الحسین سفینةالنجاة» است

شعار اربعین سال ۱۳۹۹، «الحسین سفینةالنجاة» است
ستاد فرهنگی اربعین با صدور اطلاعیه‌ای، شعار امسال اربعین را با پیشنهاد جمعی از فعالان و دست‌اندرکاران مردم کشور دوست و برادر عراق «الحسین سفینةالنجاة» اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، ستاد فرهنگی اربعین با صدور اطلاعیه‌ای، شعار امسال اربعین را با پیشنهاد جمعی از فعالان و دست‌اندرکاران مردم کشور دوست و برادر عراق «الحسین سفینةالنجاة» اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
متن اطلاعیه ستاد فرهنگی اربعین بدین شرح است:
,
 
,
«بسم الله الرحمن الرحیم
,
 
,
اربعین ۱۴۴۲-۱۳۹۹ با حوادث و گرفتاری‌هایی که برای جامعه جهانی رخ داده صبغه و صورت دیگری خواهد داشت و اولین اربعینی است که از آغاز این حماسه بزرگ در دوره  اخیر بدون حضور سرداران سرافراز مقاومت اسلامی شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار می‌شود، بی‌تردید همه دلدادگان حسین بن علی(ع) گشایش و گسترش این حرکت بی‌بدیل فرهنگی را مرهون جهاد شهدای مقاومت اسلامی دانسته و بر عهده و پیمان با آن شهیدان در ادامه مسیر و راه سالار شهیدان پایدار خواهند بود.
,
 
,
بر اساس سنت‌های هر ساله حرکت بزرگ اربعین حسینی با تعیین و اعلام شعار خاص همراه می‌شود. تا  جهت گیری و روح این حرکت بزرگ فرهنگی برای عموم کنشگران و فعالان عرصه اربعین ترسیم گردد. همواره تلاش شده است تا این شعار با اقتضائات و شرایط پیرامونی در منطقه و جهان تناسب داشته باشد و به نوعی ضمن انعکاس و برجسته سازی نکات حائز اهمیت مقطع جاری، به تجویز راهبردی جهت همگرایی و اتحاد همه عاشقان سیدالشهداء(علیه السلام) منتهی شود.
,
 
,
در شرایط کنونی که سرتاسر جهان  درگیر ویروس مجهول و پیچیده‌ای است که  هر روز هزاران نفر را مبتلا و تعدادی را به کام مرگ می‌کشاند از طرفی ابتلای مهم دیگر در منطقه، شرارت‌ها، ظلم‌ها و تجاوزات دولت استکباری به جهان اسلام و تعدی و غضب و تجاوز آشکار رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی به سرزمین‌های اسلامی و مسلمین است. همچنین شاهد سخت‌ترین فشارهای تروریسم دولتی آمریکا به عراق و ایران هستیم.
,
 
,
آنچه که از توصیه معصومین(ع) در هنگام مواجهه با بلایا و طوفان مصائب و سختی‌ها بر می‌آید،  نجات و استخلاص به وسیله  توسل و التجاه به آستان حضرت سید الشهدا(علیه السلام) است. و راه نجات از همه انواع گرفتاری‌ها و مشکلات سیره و طریق حسین بن علی(علیه السلام) یعنی راه مقاومت، پایداری و ایستادگی است؛ لذا  شعار امسال با پیشنهاد جمعی از فعالان و دست اندرکاران  مردم کشور دوست و برادر عراق، چنانچه در عراق نیز اعلام شد، «الحسین سفینه النجاة» است.
,
 
,
لازم به ذکر است که انتخاب شعار به معنی برگزاری مراسم اربعین همانند سال‌های قبل نیست و درباره اینکه مراسم راهپیمایی و پیاده‌روی منتهی به شهر کربلا چگونه و با چه کم و کیفی برگزار خواهد شد، هنوز هیچ موضعی از سوی دولت محترم عراق اعلام نشده است و عشاق ایرانی منتظر تصمیم دولت عراق و توافقات فیما بین آنها با دولت ایران خواهند بود. اما مراسم و زیارت  اربعین به هیچ وجه و در هیچ برهه‌ای از زمان تعطیل نبوده و نخواهدبود. هرچند ممکن است راهپیمایی در مسیرهای منتهی به کربلا میسر نباشد، لکن این شور و عشق و کشش مغناطیس حسینی در اشکال و شیوهای مختلف تجلی و بروز خواهدیافت. از این رو ما نیازمند شعار برای نشان دادن همگرایی و وحدت رویه و رویکردها در تولید محصولات فرهنگی و هنری و ... و  برپایی مراسم در قالب های نو با استفاده از فناوریهای جدید هستیم.
,
 
,
ان شاءالله  خداوند سبحان با ادعیه زاکیه حضرت بقیه الله(عج) و ادعیه  خالصانه مؤمنان  با التجا ء و توسل فردی و جمعی به ساحت قدسی حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) گشایشی برای نجات از این گرفتاری‌ها فراهم خواهد کرد».
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه