اخبار داغ

امام‌جمعه نیشابور:

دعا از اصلی‌ترین راه‌های خلاصی انسان از مشکلات است

دعا از اصلی‌ترین راه‌های خلاصی انسان از مشکلات است
یعقوبی گفت: آنچه ما از قرآن و روش و سیره ائمه می‌فهمیم این است که دعا یکی از اصلی‌ترین راه‌های خلاصی انسان از معضلات و مشکلات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی امام‌جمعه نیشابور در گفت‌وگو با صبح توس، در رابطه به اهمیت دعا و تضرع در مقابله با مشکلات گفت: آنچه ما از قرآن و روش و سیره ائمه می‌فهمیم این است که دعا یکی از اصلی‌ترین راه‌های خلاصی انسان از معضلات و مشکلات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: قرآن فرموده که تا زمانی که دعا نباشد به‌جایی نمی‌رسید، یا فرموده است که مرا خوانید تا مشکلات شما را حل کنم. چه کسی جز خداوند متعال می‌تواند از انسان دفع بلا کند.

,

امام‌جمعه نیشابور گفت: سیره ائمه معصومین ما این بوده است که در بلاها هم خودشان دعا می‌کردند و هم مردم را دعوت به دعا می‌کردند و برای انواع گرفتاری‌ها دعای مخصوص سفارش کرده‌اند.

,

وی بیان داشت: مثلاً برای همین تنگی نفس که این روزها از کرونا به دست می‌آید، دعا هفتم صحیفه سجادیه را امام سجاد (ع) سفارش کرده‌اند، دعایی که در روزهای اول گرفتاری رهبر انقلاب آن را سفارش کردند.

,

یعقوبی ادامه داد: دعا برای مرض‌های مختلف، از بین رفتن فقر، زیادی روزی، اولاد دار شدن، ضعف حافظه، نجات از زندان و انواع و اقسام دعاهای متعدد که در مفاتیح و صحیفه سجادیه آمده است.

,

وی تأکید کرد: اگر مؤمنین دعاهای صحیفه سجادیه را این روزها نگاه کنند برای رهایی از مشکلات است، دعای 15، 17، 22 و دعای 54 صحیفه سجادیه برای دفع بلاها به‌صورت ویژه سفارش شده است.

,

امام‌جمعه نیشابور خاطرنشان کرد: درست است که رعایت امور بهداشتی مانند ماسک زدن و فاصله گرفتن، دست ندادن و شستن دست‌ها بسیار مهم است ولی آنچه بلا را دفع می‌کند خداوند متعال است.

,

یعقوبی اظهار داشت: حالا هم که رهبر انقلاب برای بار دوم به مسئله دعا دعوت کرده‌اند من نیز این موضوع را تأکید می‌کنم و از مردم می‌خواهیم که دعا کنند و از امام زمان (عج) استغاثه کنند، دعای توسل و دیگر دعاها خوانده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه