اخبار داغ

استاندار مازندران تاکید کرد

لزوم نظارت میدانی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی/دهیاران از ورود گردشگران به اماکن پرتراکم جلوگیری کنند

لزوم نظارت میدانی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی/دهیاران از ورود گردشگران به اماکن پرتراکم جلوگیری کنند
احمد حسین زادگان نظارت را مهم‌تر از ابلاغ دستورالعمل‌ها دانست و گفت: ابلاغ دستورالعمل‌ها لازم است اما آیا این ابلاغ‌ها اجرایی می‌شود، تیم‌های بازرسی باید به طور دقیق بر اجرایی شدن مصوبات و ابلاغ های پروتکل‌های بهداشتی نظارت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، احمد حسین زادگان امشب در جلسه ستاد مدیریت مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا که با حضور موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، یزدانی فرماندار سوادکوه، انصار حسینی فرماندار سوادکوه شمالی در محل فرمانداری شهرستان سوادکوه برگزارشد وضعیت مدیریت بیماری در شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و روسای ادارات گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا یک ویروس بین المللی شده و تمام جهان با این بیماری درگیر هستند،افزود: آموزش‌های جهانی و در سطح وسیع موجب شد مردم از دانش کافی در این خصوص برخوردار شوند، ولی در مرحله اجرا متاسفانه هنوز این ویروس جدی گرفته نشد.

استاندار مازندران تاکید کرد: ما باید با کرونا زندگی کنیم و زمان ریشه‌کن شدن این ویروس هنوز مشخص نیست، حفظ سلامت و معیشت مردم اولویت متولیان امر قرار گیرید، در این شرایط سخت با همدلی همکاری، با مدیریت کرونا و رعایت مقرارت بهداشتی از این بحران عبور کنیم.

این مسئول بحث نظارت را مهم‌تر از ابلاغ دستورالعمل‌ها دانست و تصریح کرد:ابلاغ دستورالعمل‌ها لازم است اما آیا این ابلاغ‌ها اجرایی می‌شود، تیم‌های بازرسی باید به طور دقیق بر اجرایی شدن مصوبات و ابلاغ ها  نظارت کنند.

حسین زادگان سهل‌انگاری و بی‌توجهی را جنایت دانست و افزود:نباید به اقتصاد و معیشت مردم آسیبی وارد شود، مسئولان در مقابل مردم مسئولیت دارند، با همه محدودیت‌ها تحریم باید صبر پیشه کرد و تا زمانی که مسئول هستیم نباید انگیزه خود را از دست بدهیم و با تمام توان در راستای حفظ سلامت مردم فعالیت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر نسبت به تعطیلی تالارها، باشگاه‌ها و سایر مراکز پرخطر طبق مصوبات ستادی ابلاغیه‌ای صادر شده است باید به درستی اجرا شود،تاکید کرد: با کسانی که از قانون  سرپیچی کنند و قانون را دور بزنند و در منازل مراسمات را برگزار کنند برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه سوادکوه به عنوان ورودی استان مازندران بسیاز حائز اهمیت است، افزود: تذکرات و هشدارهای لازم به مسافران و گردشگران داده شود و بر متولیان امر تاکید می‌شود نظارت‌ها به طور جدی و مستمر انجام شود.

استاندار مازندران با اشاره اینکه کارمندانی که درگیر بیماری شده‌اند در محل کار حاضر نشوند و دور کاری انجام دهند، گفت:دهیاران موظف هستند ورودی روستاها را مدیریت کنند و از ورود گردشگران به اماکن تفریحی پرتراکم جلوگیری شود.

سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این جلسه ، ضمن قدردانی از همه کارکنان حوزه بهداشت و درمان سوادکوه، گفت: در شهرستان سوادکوه به نسبت جمعیت تعداد کمی از افراد مبتلا شدند و بنابراین ایمنی در این شهرستان ها شکل نگرفته است و به سرعت می تواند این بیماری گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه این شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد، افزود: تعداد بستری ها به نسبت تخت های بیمارستانی بالا است ولی خوشبختانه به دلیل جمعیت کم شهرستان مشکل بزرگی را به لحاظ بستری ایجاد نمی کند.

موسوی افزود: نگرانی ما روستاها و مسافرین و خوش نشینانی که به صورت دائم در آن  زندگی می کنند است و سبب تجمع افراد می شوند که باید آن را مدیریت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به برگزاری مراسم عروسی و ترحیم اشاره کرد و گفت: بیشتر بیماران بستری در این مراسمات مبتلا شدند که باید آن را نیز کنترل کنیم.

وی با تاکید براینکه باید فرهنگ سازی لازم برای قرنطینه بیماران کرونایی انجام شود، گفت: اطلاع رسانی به خانواده و محیط کار بیمار ارائه می شود و اگر فرد رعایت نکند همکاران ما می توانند به عنوان تهدید سلامت عمومی از دستگاه قضایی کمک بگیرند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه