اخبار داغ

وعده‌هایی که هر روز تو خالی‌تر می‌شود؛

عدم عدالت در گاز رسانی/ تقریبا هیچ؛ سهم نیم‌میلیون هرمزگانی از جایگاه گاز سی ان جی

عدم عدالت در گاز رسانی/ تقریبا هیچ؛ سهم نیم‌میلیون هرمزگانی از جایگاه گاز سی ان جی
مردم شرق هرمزگان با مشکلات بسیاری دست پنجه نرم می‌کند یکی از این مشکلات عدم گازرسانی است که متاسفانه به دلیل بی‌تدبیری‌ها مردم شهرستان های میناب، رودان،سیریک، بشاگرد وجاسک از نعمت گاز بی‌بهره مانده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهرمز، هر نقطه از جنوب ایران دارای ظرفیتی بالقوه است که هر کدام از آنها اگر بالفعل شود می تواند گام موثری در توسعه کشور داشته باشد یکی از این ظرفیت ها گردشگری بوده و استان هرمزگان به تنهای دارای بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مرز دریایی و ظرفیت سواحل هرمزگان می تواند در بعد گردشگری درآمدهای سرشاری را جذب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

اما چیزی که مهم است کارهای کرده و نکرده می باشد شرق هرمزگان از شهر میناب تا بشاگرد امتداد دارد در این خطه از کشور عزیزمان حدود نیم میلیون نفر زندگی می‌کنند شهر های رودان ،جاسک،سیریک از دیگر شهرهای هستند.

,

بزرگترین شهرستان در این منطقه میناب است که جمعیتی حدود ۲۹۰هزار نفری دارد مردم این منطقه بیشتر به شغل کشاورزی و صیادی مشغول هستند و وقوع خشکسالی ها در چند سال اخیر باعث فشار در کسب و کار شده است.

,

یکی از مهمترین نیازهای اساسی مردم این روزها وجود گاز مایع است اما متاسفانه به دلیل بی تدبیری ها مردم  از نعمت گاز دراین ۵شهرستان محروم ماندند شهرستان های شرقی هرمزگان جز مناطق محروم کشورمحسوب می‌شود محرومیت شهرستان بشاگرد از همان اول انقلاب مورد توجه قرار گرفته که هنوز به رغم زحمات بسیار رخت محرومیت از این منطقه از بین نرفته است.

,

با افزایش نرخ قیمت بنزین در کشور انگیزه خودرو سواران برای اینکه وسیله خود را دوگانه کنند بیشتر شد اما متاسفانه حدود نیم میلیون نفر از جمعیت شرق هرمزگان از نعمت گاز بی بهره مانده و هیچ گونه جایگاه سی ان جی در این منطقه وجود ندارد و مردم ناچارند با بنزین ۳۰۰۰ تومانی روزگار خود را سپری کنند.

,

اگرچه بر اساس قانون اساسی باید امکانات و ظرفیت ها در تمام نقاط کشور به صورت عادلانه تقسیم شود اما این زیرساخت در شرق هرمزگان تاکنون مهیا نشده است.

,

مردم این منطقه از کشورمان با مشکلات بسیاری دامن گیراند نبوده آب آشامیدنی، عدم گازرسانی، عدم اشتغال پایدار، نبود راه دسترسی مناسب مشکلات تحصیلی و مدرسه در محل سکونت از جمله آنهاست مسئولان اگرچه برای امیدوار کردن مردم وعده‌هایی توخالی هم که شده هراز چندگاهی می ‌دهند و مردم را چند روزی دلخوش می کنند اما بعد از مدتی که از وعده ها می گذرد و فراموش می شود و شرایط سخت زندگی روستاییان و مردم شرق هرمزگان ادامه دارد.

,

مسئولان برای گاز رسانی به مردم چاره اندیشی کنند

, مسئولان برای گاز رسانی به مردم چاره اندیشی کنند,

جباری یکی از شهروندان شهر میناب در گفتگو با خبرنگار هرمز با گلایه‌مندی در خصوص نبود جایگاه سی ان جی اظهار کرد: ماشین من گاز سوز است اما به دلیل اینکه در میناب گاز نیست برای ما هیچ فایده‌ای ندارد.

,

وی بابیان اینکه مسولان باید فکری برای گاز رسانی به میناب و شهرستان‌های همجوار کنند افزود: اگر جایگاه گاز در میناب بود خیلی از هزینه‌های زندگیمان کم می‌شود.

,

نبود جایگاه CNG برای راننده ها و خودرو های شرق هرمزگان بی انصافی است

, نبود جایگاه CNG برای راننده ها و خودرو های شرق هرمزگان بی انصافی است,

شاید اولین کسی که طبل نبود گاز سی ان جی را در شهرستان های شرقی هرمزگان به صدا درآورد امام جمعه میناب بود وی بعد از گرانی بنزین در یکی از خطبه‌های نماز جمعه از مسولین بابت نبود جایگاه سی ان جی گلایه کرد حجت الاسلام علیرضا صفایی حائری اظهار کرد: رانندگان زیادی در شرق هرمزگان با خود روهای دوگانه سوز مشغول رانندگی و جابجایی مسافر هستند، اما جایگاه سوخت گاز در منطقه وجود ندارد.

,

وی افزود: در این خصوص با فرماندار شهر ستان صحبت هایی انجام دادم که با نامه نگاری ها و پیگیری های وی، باید منتظر اقدام وزارت نفت باشیم.

,

امام جمعه شهرستان میناب عنوان کرد: این بی انصافی است که رانندگان این منطقه، دارای خودرو های دو گانه سوز باشند اما از جایگاه سوخت CNG خبری نباشد.

,

در سال اخیر مسئولین استانی هرکدام وعده های برای ایجاد زیرساخت های گاز و ایجاد جایگاه سی ان جی درشرق هرمزگان داده اند که هنوز تاعمل فاصله بسیار است.

,

توسعه جایگاه‌های سوخت سی ان جی در جاسک و بشاگرد

, توسعه جایگاه‌های سوخت سی ان جی در جاسک و بشاگرد,

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان در۱۶ آذر سال گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با فرمانداران بر توسعه جایگاه‌های سوخت سی ان جی در جاسک و بشاگرد تاکید کرد.

,

ایرج حیدری گفت: برای رفاه حال مردم و کاهش هزینه‌های سوخت توسعه جایگاه‌های سی ان جی علاوه بر بشاگرد و جاسک در همه نقاط استان در دستور کار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قرار گیرد.

,

اگر چه همه مسولین وعده های بسیار داداند اما چیزی که آید مردم ۵ شهرستان هرمزگان شده است هنوز هیچ بوده و اهالی  این خطه از کشورمان برای تسهیل در امر رفت آمدشان به جایگاه گاز احتیاج دارند.

,

۱۷ طرح مهم گازرسانی درسال ۹۹ عملیاتی می‌شود

, ۱۷ طرح مهم گازرسانی درسال ۹۹ عملیاتی می‌شود,

حمزوی مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان از اجرای۱۷ طرح مهم شامل ۱۴ طرح گازرسانی و سه طرح تعمیرات اساسی را از طرح‌های مهم شرکت گاز این استان در سال جاری نام برد و گفت: این ۱۴ طرح در سطح هفت شهرستان شامل پنج طرح در شهر بندرعباس، سه طرح در حاجی‌آباد و در شهرستان‌های رودان، بستک، قشم، بندرلنگه و خمیر نیز هرکدام یک طرح در بخش گازرسانی شهری وجود دارد.

,

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان از دیگر برنامه‌های مهم در دستور کار امسال به گازرسانی به شهرهای فارغان، احمدی و ۹۴ روستای تابعه شهرستان حاجی‌آباد اشاره کرد که با تحقق این برنامه، ۹۳۹ خانوار شهری و یک‌هزار و۱۷۰ خانوار روستایی زیرپوشش گازخانگی قرار خواهند گرفت.

,

حمزوی در این باره نیز گفت: درحال حاضر امکان ذخیره و صادرات سالانه نزدیک به ۲میلیون  لیتر سوخت مایع(گازوئیل و مازوت) از این استان فراهم شده است.

,

وی ادامه داد: هم‌چنین طراحی و برون‌سپاری برای ۶ شهرک صنعتی با ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی نیز در حال انجام است که ۲۰ واحد تولیدی آن شامل کارخانجات قیر و آسفالت می‌باشد.

,

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان افزود: اورهال ایستگاه‌های تقلیل فشار نیروگاه خلیج‌فارس و نیروگاه حرارتی بندرعباس و نیز تزریق ماده بودارکننده به سیستم مانیتورینگ ایستگاه‌های تقلیل فشار در سطح کل استان را از دیگر برنامه‌های مهم امسال در بخش تعمیرات شرکت گاز هرمزگان نام برد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه