اخبار داغ

استاندار آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

لزوم شفاف‌سازی هزینه‌کرد منابع بانکی در آذربایجان‌غربی/ بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور ضروری است

لزوم شفاف‌سازی هزینه‌کرد منابع بانکی در آذربایجان‌غربی/ بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور ضروری است
محمدمهدی شهریاری، با انتقاد از صرف سپرده‌های مردم در جاهایی غیر از استان، گفت: بانک‌های بخش خصوصی و دولتی باید نسبت به شفاف‌سازی هزینه‌کرد منابع خود اقدام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، محمدمهدی شهریاری شامگاه چهارشنبه در سومین جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از منابع بانکی که توسط مردم این استان سپرده‌گذاری شده، در محل‌هایی غیر از خود استان هزینه می‌شود که این امر هیچ کمکی در راستای توسعه ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,
 
,
وی، افزود: بانک‌ها باید نسبت به شفاف‌سازی عملکرد خود در حوزه هزینه‌کرد منابع مالی اقدام و منابع خود را در داخل استان مصرف کنند.
,
 
,
استاندار آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه مذاکره با بانک مرکزی در راستای عدم همراهی برخی بانک‌ها با سیاست‌های توسعه‌ای در استان انجام شده، عنوان کرد: کم‌کاری و بی توجهی در این حوزه برای هیچکس قابل قبول نیست و بانک‌ها باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
,
 
,
وی، در خصوص ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات، گفت: این به معنای همکاری بخش خصوصی در شرایط سخت اقتصادی فعلی بوده و باید از سوی صادرکنندگان مورد توجه قرار گیرد تا نسبت به بهبود اوضاع اقدام شود.
,
 
,
در این جلسه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه نیز در سخنانی، ابراز داشت: بخشنامه بازگشت ارز صادراتی موجب ایجاد بحران برای صادرکنندگان شده و می‌تواند زمینه‌ساز تخلفات در خصوص ورود ارز از راه‌های غیرقانونی به کشور شود.
,
 
,
وی، ادامه داد: صادرکنندگان محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی جزو اصلی‌ترین ضررکنندگان این بخشنامه خواهند بود که در آذربایجان‌غربی بیشتر به چشم می‌آید.
,
 
,
حسن انتظار، خاطرنشان کرد: الزام بانک مرکزی مبنی بر انجام تعهدات ارزی تا ۳۱ تیرماه، قطعا مشکلاتی را برای استان به همراه دارد که این امر با توجه به کشاورزی بودن و آغاز فصل صادرات محصولات کشاورزی موجب ضررهای بسیاری خواهد بود.
,
 
,
وی، در زمینه ارائه پیشنهاداتی از سوی کمیته پایش تعهدات ارزی اتاق بازرگانی ایران، گفت: این پیشنهادات در راستای گشایش در روند توسعه صادرات کشور ارائه شده و امیدواریم بانک مرکزی توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه