اخبار داغ

سرپرست دفتر شورای نگهبان در رشتخوار:

مهمترین رسالت شورای نگهبان پاسداری و حراست از اسلامیت و جمهوریت نظام است

مهمترین رسالت شورای نگهبان پاسداری و حراست از اسلامیت و جمهوریت نظام است
سرپرست دفتر شورای نگهبان در رشتخوار، گفت: شورای نگهبان طی چهار دهه فعالیت خود همواره در مقابل دشمنان خارجی و مخالفان داخلی ایستادگی و مقاومت کرده و به خاطر همین مقاومت و پایداری است، که همواره به بهانه های مختلف مورد هجمه دشمنان قرار می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلام‌محمد شیخی سرپرست دفتر شورای نگهبان در رشتخوار، در گفت‌وگو با صبح توس؛ همزمان با 26 تیرماه سالروز تاسیس این نهاد، گفت: شورای نگهبان یکی از نهاد های مهم و تاثیر گذار در حفظ و حراست نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در 26 تیر ماه 1359 با ترکیب 6 نفر فقیه عادل و آگاه به مقتضیات زمان و 6 نفر حقوقدان در رشته های مختلف حقوقی آغاز به کار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی در ادامه افزود: این نهاد(شورای نگهبان) یکی از مهمترین نهاد های حکومتی در نظام اسلامی ایران به شمار می آید و شباهت زیادی با بعضی از نهاد های حافظ قانون اساسی در تعدادی از کشور ها دارد چرا که در قوانین اساسی بعضی از کشور ها نیز نهاد هایی به نام (دادگاه قانون اساسی) (شورای قانون اساسی) (دیوان قانون اساسی) و نظایر آن پیش بینی شده است که با وجود برخی از تفاوت ها از حیث ساختار و نوع مسئولیت ها با یکدیگر شباهت های فراوانی دارند.

,

 

,

شیخی همچنین یادآور شد: شورای نگهبان در قانون اساسی جمهوری اسلامی که میثاق ملی و الهام گرفته از احکام نورانی اسلام است دارای جایگاه ویژه و منحصر به فردی است به طوریکه در 21 اصل از اصول قانون اساسی عنوان شورای نکهبان آمده است، و قانون اساسی مسئولیت های سنگین و سرنوشت سازی را در نظام اسلامی بر عهده این نهاد گزاشته است، که مهمترین وظیفه و رسالت آن پاسداری و حراست از اسلامیت و جمهوریت نظام و صیانت از قانون اساسی است

,

 

,

سرپرست دفتر شورای نگهبان در رشتخوار در اداه گفت: شورای نگهبان با بررسی و انطباق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی به شرع پیش از تصویب قوانین مغایر شرع و قانون اساسی جلوگیری می کند و با نظارت بر انتخابات (ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان و...) اجازه دخل و تصرف در انتخابات از سوی کانون های قدرت و ثروت را نمی دهد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان از ورود افراد فاقد صلاحیت و بد خواهان نظام اسلامی به ارکان حکومت اسلامی جلوگیری می نماید، اظهار داشت:  به فرمان مقام معظم رهبری نهاد شورای نگهبان (ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام است).

,

 

,

شیخی همچنین در ادامه گفت: شورای نگهبان طی چهار دهه فعالیت خود همواره در مقابل دشمنان خارجی و مخالفان داخلی که به دنبال نفوذ و استحاله ارزش های انقلاب اسلامی و کند کردن حرکت انقلاب بوده و هستند ایستادگی و مقاومت کرده و به خاطر همین مقاومت و پایداری است که همواره به بهانه های مختلف مورد هجمه دشمنان قرار می گیرد.

,

 

,

وی ادامه داد: شورای نگهبان بعد از فرمان مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد تشکیلات ثابت قوی و چابک از سال 1380و به منظور نظارت دقیق بر برگزاری انتخابات (ریاست جمهوری . مجلس شورای اسلامی . مجلس خبرگان و...) اقدام به ایجاد و راه اندازی دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در شهرستا ها کرد، که این مجموعه تشکیلاتی کاملا مردمی بوده که در طول سال با برگزاری همایشها و جلسات آموزشی با ناظرین در حوزه مباحث تخصصی انتخابات اعتقادی . اخلاقی و ...ارتباط داشته و شبکه نظارت و ناطرین را فعال و به روز نگه می دارد.

,

 

,

شیخی تصریح کرد: دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان رشتخوار در سال 1382 راه اندازی گردید و از آن زمان با جذب نیرو های متعدد و ولایی بر برگزاری و فرایند اجرای انتخابات هاب مختلف نظارت دقیق داشته است در انتخابات اسفند ماه 98 به ازای هر شعبه اخذ رای بین 3 تا 5 نفر در شعب اخذ رای به عنوان ناظر بر اجرای انتخابات نظارت دقیق و کاملی داشته اند که الحمدالله انتخابات در سلامت کامل برگزار گردید.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه