اخبار داغ

در گفتگوی با نماینده گرمسار مطرح شد:

دستگاه دیپلماسی راهکار متفاوتی برای بازگشت پول‌های بلوکه‌شده ایران درکره‌‌جنوبی ارائه دهد

دستگاه دیپلماسی راهکار متفاوتی برای بازگشت پول‌های بلوکه‌شده ایران درکره‌‌جنوبی ارائه دهد
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس می‌گوید دستگاه دیپلماسی باید راهکارهای متفاوتی برای بازگشت پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی ارائه دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت،نماینده مردم گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس شورای اسلامی، گفت: دستگاه دیپلماسی کشور، باید راهکار  متفاوتی برای بازگشت پول‌های بلوکه ایران در کره جنوبی ارائه دهد تا روند عودت این منابع به کشور تسهیل و تسریع شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

 در پی قطع  روابط بانکی ایران و کره جنوبی پس از تحریم، بالغ بر ۹ میلیارد دلار پول کشورمان که ماحصل مبادلات پیش از تحریم و در حوزه نفت و پتروشیمی بوده در بانک‌های کره جنوبی مسدود شده است.

,

مقامات این کشور با نادیده گرفتن مراودات گذشته، علاوه بر قطع روابط تجاری و خروج کالاهای برند از بازارهای ایران و تحریم دارویی، تمایلی برای بازگشت منابع بلوکه جمهوری اسلامی ندارد.

,

این موضع کره‌ای‌ها با واکنش جدی مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران، برای بازگشت هر چه سریعتر این وجوه مسدودی همراه شد.

,

 اردشیر مطهری، در گفتگویی با مرآت، با اشاره به اینکه رسالت مجلس در مسأله بازپس‌گیری منابع مالی جمهوری اسلامی ایران از کره جنوبی، تسهیل موانع قانونی است، اظهار کرد: اگر در این قضیه، مشکل قانونی وجود داشته باشد مجلس به کمک دستگاه دیپلماسی آمده تا موانع را رفع کند.

,

وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور باید برای این مسأله و مشکل راه حل  و راهکار پیدا کند، افزود: خروج پول ایران از کره جنوبی در حوزه فعالیت مجلس نیست اما مجلس تا حصول نتیجه نهایی پیگیر این قضیه خواهد بود.

,

مجلس حسب رسالت خود به مسأله بازگشت منابع بلوکه‌شده در کره جنوبی ورود کرده است

,

نماینده مردم گرمسار، در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته و ورود و پیگیری کمیسیون اقتصادی، اظهار داشت: بازگشت منابع  بلوکه شده در حوزه کاری وزارت خارجه است اما مجلس، طبق رسالت خود به این مسأله ورود کرد و بازگشت این وجوه به کشور مورد تأکید نمایندگان مردم در خانه ملت است.

,

 وی به هویدا بودن ردپای آمریکا در ماجرای کره‌جنوبی اشاره کرد و افزود: اگر  وزارت امور خارجه به مجلس  نیاز داشته باشد قطع به یقین مجلس با تمام قوا ورود پیدا می‌کند تا پروسه بازپس‌گیری  وجوه کشورمان تسهیل شود.

,

مطهری با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای رفع انحصار پول‌های ایران از بانک‌های کره جنوبی، افزود: طبق  گزارش‌های ارائه شده هفتگی از سوی معاون وزیر خارجه، تلاش‌ها، حاکی از بازگشت منابع مالی ایران است و  امید است که این پول هر چه زودتر به کشور بازگردد.

,

نماینده مردم گرمسار، با بیان اینکه نتیجه این کار را باید در آینده نه چندان دور از دستگاه دیپلماسی بپرسیم، خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی باید راه‌های متفاوتی برای بازگشت پول‌های بلوکه در کره ارائه کند تا روند باز‌پس گیری، تسریع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه