اخبار داغ

ائمه جمعه اهل سنت استان کرمان تأکید کردند؛

نقش محوری شورای نگهبان در راستای حفظ انقلاب و دستاوردهای نظام/ دشمنان با هجمه علیه شورای نگهبان به دنبال تضعیف اسلام و نظام هستند

نقش محوری شورای نگهبان در راستای حفظ انقلاب و دستاوردهای نظام/ دشمنان با هجمه علیه شورای نگهبان به دنبال تضعیف اسلام و نظام هستند
دو تن از ائمه جمعه اهل سنت استان کرمان ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان تأکید کردند که شورای نگهبان از ابتدای انقلاب تاکنون نقش محوری در راستای حفظ انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی ایفا کرده است و دشمنان با هجمه علیه شورای نگهبان به دنبال تضعیف اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ بیست و ششم تیر ماه سالروز تأسیس شورای نگهبان است. حضرت امام خمینی (ره) از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، اصرار و تأکید ویژه‌ای بر شکل‌گیری هرچه زودتر ساختار سیاسی و ریل‌گذاری برای نهادهای قانونی نظام نوپای جمهوری اسلامی داشتند. از این رو با برگزاری انتخابات مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی در ۱۲ مرداد ۱۳۵۸ و پس از سه ماه تلاش و فعالیت فوق‌العاده، تدوین و تنظیم قانون اساسی در ۲۴ آبان ۱۳۵۸ آماده و در ۱۲ آذر ۱۳۵۸ در یک همه‌پرسی به تصویب نهایی ملّت رسید. یکی از نوآوری‌های قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، پیش‌بینی نهاد «شورای نگهبان» بود. نهادی که پیش از این در پیش‌نویس قانون اساسی هم تعبیه شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

به این مناسبت با دو تن از ائمه جمعه اهل سنت استان کرمان به گفتگو نشسته ایم که مشروح آن را در گزارش زیر می خوانید.

,

شورای نگهبان مظهر اعتماد مردم است/ دشمنان با هجمه علیه شورای نگهبان به دنبال تضعیف اسلام و نظام هستند

, شورای نگهبان مظهر اعتماد مردم است/ دشمنان با هجمه علیه شورای نگهبان به دنبال تضعیف اسلام و نظام هستند, شورای نگهبان مظهر اعتماد مردم است/ دشمنان با هجمه علیه شورای نگهبان به دنبال تضعیف اسلام و نظام هستند,

مولوی عبیدالله شهیکی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه شورای نگهبان یکی از مطمئن ترین دستگاه های نظام است، گفت: این شورا از جمله موثرترین دستگاه های کشور در راستای حفظ سلامت نظام است.

,

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج با بیان اینکه شورای نگهبان مظهر اعتماد مردم است، ابراز کرد: این شورا در اوج اقتدار مورد اعتماد ملت است و وظیفه این نهاد صیانت و نگهداری از احکام و قانون اساسی است.

,

وی با بیان اینکه شورای نگهبان در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و … نقش بسزایی داشته است و قاطعانه و قوی عمل کرده است، تصریح کرد: این شورا متشکل از دوازده عضو است که شش عضو ان از فقها هستند و شش عضو دیگر حقوقدان هستند که به منظور اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی می شوند.

,

مولوی عبیدالله شهیکی تأکید کرد: دشمنان با هجمه علیه شورای نگهبان به دنبال تضعیف اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و ملت ما نیز باید هوشیار و آگاه باشند و به سخنان دشمنان در خارج از مرزها توجه نکنند.

,

اهل سنت اقدامات شورای نگهبان را ستوده است/ نقش محوری شورای نگهبان در راستای حفظ انقلاب و دستاوردهای نظام 

, اهل سنت اقدامات شورای نگهبان را ستوده است/ نقش محوری شورای نگهبان در راستای حفظ انقلاب و دستاوردهای نظام  , اهل سنت اقدامات شورای نگهبان را ستوده است/ نقش محوری شورای نگهبان در راستای حفظ انقلاب و دستاوردهای نظام ,

مولوی یونس چاهانی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه شورای نگهبان یک نهاد بسیار مقدس در نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این شورا از ابتدای انقلاب تاکنون نقش محوری در راستای حفظ انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی ایفا کرده است.

,

امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج ادامه داد: ملت ایران اسلامی می دانند که یکی از دلایل موفقیت اساسی استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران وجود شورای نگهبان است که در شرایط سخت کشور وارد شده و در مقابل افراد نادان ایستادگی کرده است.

,

وی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تاکنون در مقابل مفاسد ایستادگی کرده است، عنوان کرد: این شورا امروز در جهت استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت می کند و مقام معظم رهبری شورای نگهبان را به عنوان یکی از ستون های کشور می شناسند.

,

مولوی یونس چاهانی با اشاره به اینکه شورای نگهبان به دستور امام راحل متشکل از علما و بزرگان کشور تأسیس شده، بیان کرد: اهل سنت از ابتدای انقلاب تاکنون در کنار کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و اقدامات شورای نگهبان را ستوده است.

,

امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج تأکید کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند که به اصل نظام و تمامیت ارضی کشور ضربه وارد کنند و از این رو شاهد هستیم که از زمان پیروزی انقلاب شورای نگهبان مورد هجمه دشمنان بوده است و این در حالی است که دشمنان باید بدانند هیچ گاه نمی توانند این نهاد مقدس را زیر سوال ببرند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه