اخبار داغ

"سها" قربانی وضعیت افسارگسیخته حوزه گردشگری / لزوم نظارت جدی تر بر تورهای غیرقانونی

"سها" قربانی وضعیت افسارگسیخته حوزه گردشگری / لزوم نظارت جدی تر بر تورهای غیرقانونی
گروه کوهنوردی که "سها" با آن به ارتفاعات جهان نما گلستان رفته، به گفته فرماندار کردکوی غیر قانونی بوده و تذکرات لازم هم به لیدر داده شده بود ، حال می توان جای خالی نظارت را در حوزه افسارگسیخته تورهای گردشگری مشاهده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما ؛ اواخر هفته گذشته یک گروه کوهنوردی به صورت غیرقانونی به ارتفاعات جهان نمای کردکوی در استان گلستان رفت ، صبح جمعه 20 تیرماه یکی از اعضای گروه بنام "سها رضا نژاد" دختر 27 ساله کرجی ابتدای صبح برای انجام کاری بدون اینکه وسایل شخصی اش نظیر موبایل را بردارد به بیرون از چادر می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

از اینجا به بعد دیگر کسی از سها خبر ندارد و الان هفت روز است که همه دستگاه ها و نهادها اعم از هلال احمر، مدیریت بحران، سپاه و انتظامی، آفرودسواران، نیروهای داوطلب محلی و مردمی مشغول جستجو هستند اما هنوز هیچ اثری از سها پیدا نشده است .

,

در همین رابطه خواهر سها گفته که او همیشه به این تورها می رفته و نحوه آشنایی وی نیز از طریق اینستاگرام بوده است، سها با دوستانش قرار می گذاشت و به این تورها می رفت اما این بار دوستانش کار داشتند و نیامدند اما او رفت و چنین اتفاقی برایش افتاد .

,

برادر سها نیز گفته او چهارشنبه شب برای سفر به جهان نما حرکت کرده و روز پنجشنبه در نزدیکی چکل چادر می زنند و تا شب پنجشنبه نیز آنتن داشته و با پدرش صحبت کرده است اما از صبح جمعه خبری از او نیست و حرف های ضد و نقیضی به ما تحویل می دهند و ما تقاضا داریم از لیدرها تجسس شود، او همچنین از اخبار فضای مجازی دلگیر است که چرا امید کاذب به ما می دهند و باعث ناراحتی خانواده می شوند.

,

سها برای این سفر تفریحی مبلغ یک و نیم میلیون تومان پرداخته بود اما این گروه غیرقانونی بود و درست در ایامی که کرونا به وضعیت قرمز در استان گلستان و 25 استان کشور رسید ، آنها سعی داشتند در ارتفاعات جهان نما به تفریح بپردازند اما این حادثه کام گروه را تلخ کرد ، سوال اصلی اینست که مسئول حفظ جان افراد گروه با کیست؟ آیا آنها بیمه هستند و آیا بیمه در خصوص پرداخت هزینه ها الزامی دارد؟

,

 

,

, ,

نکته قابل توجه اینکه اعضای گروه بعد از مفقود شدن سها همگی به خانه های خود بازگشتند و فقط چهار نفر از لیدرهای گروه در صحنه ماندند تا به گروه های یابنده برای جستجوی سها کمک کنند، همچنین گم شدن سها می تواند بستری برای ایجاد التهاب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باشد چون در روزهای گذشته برخی پیج های نامعلوم خبر از زنده بودن و پیدا شدن سها دادند در حالی که مراجع رسمی آن را تکذیب کردند و انتشار آن را نمک پاشیدن روی زخم خانواده عنوان کردند ، گویا تعدادی از سلبریتی ها هم به این قضیه ورود کردند و بعید نیست طی روزهای آتی چالش اصلی فضای مجازی کشور ، گم شدن سها باشد.

,

فرماندار : به لیدر گفتم حضورتان در جهان نما ممنوع است

, فرماندار : به لیدر گفتم حضورتان در جهان نما ممنوع است,

در همین رابطه به سراغ فرماندار کردکوی رفتیم ؛ ابراهیم قدمنان با انتقاد از سرگروه گفت: چهارشنبه مطلع شدیم گروهی گردشگری از تهران قصد حضور در ارتفاعات شهرستان کردکوی را دارند، صبح پنج‌شنبه از لیدر گروه دعوت کردیم و در نامه‌ای خطاب به آنان اعلام کردیم که با توجه به شیوع کرونا هرگونه حضور گردشگران در منطقه ممنوع است و آنها متعهد به بازگشت و عدم حضور در منطقه شدند.

,

 

,

, ,

فرماندار کردکوی خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود تذکرات داده شده و تعهدات اخذ شده، گروه گردشگری به صورت پیاده از راه‌های جنگلی از ایست بازرسی عبور کرده و با استفاده از ماشین‌های محلی به منطقه گردشگری جهان‌نما رفتند که این واقعه رخ داد لذا باید سرگروه ها پاسخگوی ما و خانواده باشند.

,

رد فرضیه ربایش سها توسط پلیس آگاهی

, رد فرضیه ربایش سها توسط پلیس آگاهی,

در ابتدای مفقود شدن سها فرضیه سقوط از ارتفاع که در 50 متری چادر وی قرار دارد مطرح شد اما اگر او سقوط کرده باشد تا بحال بایستی توسط نیروهای محلی و داوطلب ، نیروهای مهارت دیده هلال احمر و سگ های تجسس پیدا می شد .

,

چند ساعت بعد از اینکه خبر مفقودی سها منتشر شد و اثری از او پیدا نشد ، پلیس آگاهی استان گلستان تحقیقات خود را شروع کرد، در همین رابطه مجتبی مروتی رئیس پلیس آگاهی گلستان فرضیه ربایش را رد کرد و گفت : این گروه در غالب گروه طبیعت‌گری و کوهنوردی توسط سه نفر از اعضای اصلی گروه و فراخوان در فضای مجازی تشکیل و به سمت این منطقه گردشگری حرکت کردند ، این گروه در تاریخ 20 تیرماه جاری در ارتفاعات جهان نما اقدام به اسکان موقت کرده که بنا بر اظهارات برخی از اعضای گروه این خانم 27 ساله حدود ساعت هشت و 30 دقیقه صبح از چادر خارج شده و دیگر بازنگشت.

,

 

,

, ,

مروتی بیان کرد : سه نفر از اعضای اصلی گروه در اختیار پلیس آگاهی هستند و تحقیقات از این افراد انجام شده و تمامی گروه‌های امدادی از جمله پلیس، هلال احمر، محیط زیست، محیط بانان منابع طبیعی، گروه‌های مردمی، تیم‌های «آفرود» هیات اتوموبیلرانی و موتورسواری استان در حال جست‌وجو برای یافتن این فرد مفقود شده هستند.

,

رئیس پلیس آگاهی گلستان با رد قوی و اکید فرضیه قتل یا آدم‌ربایی گفت: من خودم در منطقه حضور دارم و به طور کامل فرضیه قتل و آدم ربایی رد می‌شود و جست‌وجو برای یافتن این فرد ادامه دارد ، دو فرضیه سقوط از ارتفاع و یا گم شدن این بانوی جوان در جنگل مطرح است که برای پیدا کردن وی تمامی توان و امکانات بکار گرفته شده و عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد.

,

تا کنون هیچ ردی از ‌پرت شدگی مشاهده نشده است

, تا کنون هیچ ردی از ‌پرت شدگی مشاهده نشده است,

کارشناس عملیات هلال احمر گلستان در رابطه با گم شدن سها می گوید : پس از بررسی تئوری احتمالات تیم ها بصورت فرودهای مختلف از دیواره ها و از محل هایی که احتمال پرت شدن وجود داشت به فاصله دو یا سه متر از محل منطقه به شعاع ۵۰۰ متر به سمت شرق و غرب انجام شد، همچنین جستجوی زمینی با همکاری افراد محلی و کوهنوردان و کمک سگ های نجات صورت گرفت.

,

 

,

, ,

حسین اصغری گفت : روزانه ۴ یا ۵ تیم بصورت کامل دیواره را جستجو کردند و هر منطقه ۳ یا ۴ بار جستجو شده است ، از کوه چکلسر تا شعاع ۱۵ کیلومتر و تمام کلبه های منطقه جستجو‌ شده است ، تاکنون هیچ ردی از ‌پرت شدگی مشاهده نشده است ، مهم ترین مشکل ما برای جستجو، هوای مه آلود و بارندگی است. تیم های مختصص و نیروی مردمی راه بلد به تعداد کافی حضور دارند، خانواده فرد گمشده در کنار ما هستند با دامن‌زدن به شایعات به آنها فشار روحی بیشتری وارد نکنیم.

,

به هر حال این گزارش نتیجه می گیرد که سها رضا نژاد بیش از 5 سال با گروههای مختلف به کوهنوردی می رفته و تجهیزات لازم و آشنایی کافی با چنین محیط هایی داشته و آدم نابلدی نبوده است ، ضمن اینکه اگر او به پایین پرتاب شده باشد باید ردی یا اثری از لباس ها یا اعضای بدن یا لکه خون ریخته شده بر روی زمین باشد لذا فرضیه سقوط از دیدگاه نگارنده این گزارش از همان روز اول با توجه به شناختی که از این منطقه دارد ، رد شده بود .

,

به نظر می رسد جستجوگران باید شعاع گشت خود را از ارتفاعات به سمت اطراف نظیر حاجی آباد ، چمن ساور ، صندوق پشت و ارتفاعات جنگلی پیرامون گسترش دهند تا اثری از سها بیایند ، امیدواریم که او زنده به دامان خانواده اش برگردد ، خانواده ای که این روزها مضطرب و در به در دنبال فرزندشان هستند و گاها با زخم هایی که در فضای مجازی می بینند آلام شان افزایش می یابد.

,

 

,

, ,

دیدار مدیر عامل و مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گلستان با پدر سُها

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه