اخبار داغ

نماینده اسفراین:

آمریکا و غرب مخالف ارتباط و تعامل بهتر ایران با دنیا هستند

آمریکا و غرب مخالف ارتباط و تعامل بهتر ایران با دنیا هستند
امان اله حسین پور گفت: آمریکا و غرب با هر برنامه‌ای که باعث کاهش فشارها و برقراری ارتباط و تعامل بهتر ایران با دنیا باشد، مخالفت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امان اله حسین پور، عضو  کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با تمرکز رسانه‌های غربی و معاند بر امضای قرارداد تجاری ایران و چین اظهار داشت: همه به خوبی میدانیم استراتژی آمریکا و هم پیمانانش برای فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران برای دست کشیدن و عقب نشینی از آرمان های نظام و انقلاب  و همچنین رسیدن به خواسته های پوچ خودشان و تحمیل آن به جمهوری اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, امان اله حسین پور، عضو  کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ,  , عصراترک,  در رابطه با تمرکز رسانه‌های غربی و معاند بر امضای قرارداد تجاری ایران و چین اظهار داشت: همه به خوبی میدانیم استراتژی آمریکا و هم پیمانانش برای فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران برای دست کشیدن و عقب نشینی از آرمان های نظام و انقلاب  و همچنین رسیدن به خواسته های پوچ خودشان و تحمیل آن به جمهوری اسلامی است.,

وی با بیان اینکه ارتباط با چین و قرارداد تجاری و توسعه‌ای با این کشور قطعا با مزاج آمریکا و اروپا خوش نمی آید، گفت: آمریکا و غرب با هر برنامه‌ای که باعث کاهش فشارها و برقراری ارتباط و تعامل بهتر ایران با دنیا باشد، مخالفت می‌کنند.

,

نماینده مردم اسفراین در مجلس با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی جمهوری اسلامی تعامل با دنیا است که بر مبنای اصولی همچون مصلحت و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهارکرد: این تعامل هر چه قوی تر و بهتر ایجاد شود به نفع کشور ما است.

,

حسین پور ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از  کشورهای  قدرتمند منطقه با نگاه به داخل و جلوگیری از خام‌فروشی و توسعه صادرات با توجه به منابع طبیعی و خدادی بیشمار خود می تواند نقش پر رنگ تری در مناسبات تجاری خود با کشورهای مختلف برقرار کند، چین هم کشوری است که نمی شود از اقتصاد دنیا کنار گذاشته شود.

,

وی با بیان اینکه این تعامل برای ما دستاوردهای فراوانی در عرصه تجاری، سیاسی و اقتصادی خواهد داشت، افزود: از جمله این دستاوردها  می‌توان به جذب سرمایه گذار خارجی و شکسته شدن حالت ترسی که در کشور های دنیا به واسطه تهدیدهای آمریکا ایجاد شده است اشاره کرد.

,

حسین پور افزود: توافق نامه ایران و چین هنوز در مرحله اولیه و به صورت یک سند کلی است و وارد مصداق و جزئیات نشده است اما تعامل با این کشورها می تواند برای کشور فواید زیادی داشته باشد تا در آینده بقیه کشورها هم با اتکای به چنین تعاملی آمادگی کامل تعاملات اقتصادی را داشته و کاملا قضیه تحریم  و نقشه جنگ اقتصادی آمریکا بر علیه کشور نقش بر آب شود.

,

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری چینی‌ها و انتقال تکنولوژی هایی منحصر به فرد که تنها در اختیار چند کشور است و چین یکی از آنها است می تواند برای کشور ما یک تبادل علمی و تکنولوژی باشد.

,

حسین پور با بیان اینکه ایران می تواند یکی از بهترین گزینه برای چین باشد، گفت: به دلیل اینکه خیلی از کشورهایی که در منطقه هستند به نوعی زیر سیطره آمریکا هستند نمی توانند کاری از پیش ببرند.

,

وی اضافه کرد:  بدلیل وجود منابع انرژی و شرایط خوب در کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای عربی و غرب آسیا کشورهای بزرگ برای ادامه پیشرفت خودشان در منطقه و افزایش سیطره و منافع خودشون نمی توانند به غرب آسیا بی توجه باشند.

,

حسین‌پور با بیان اینکه کره جنوبی در تصمیمات استراتژیک اختیاری ندارد، افزود: این کشور به ظاهر کشور مستقل به نظر می آید و  این در حالی که کوچکترین تصمیمی بدون اجازه  آمریکا نمی تواند بگیرد و به نوعی در پنهان تحت نظر و گوش به فرمان آمریکا است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه