اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

ظرفیت تولید ایران‌خودرو در کرمانشاه به ۶۳ هزار دستگاه ارتقا پیدا کند/ ۵ درصد؛ سهم صنعت کرمانشاه در بیکاری ناشی از کرونا

ظرفیت تولید ایران‌خودرو در کرمانشاه به ۶۳ هزار دستگاه ارتقا پیدا کند/  ۵ درصد؛ سهم صنعت کرمانشاه در بیکاری ناشی از کرونا
هوشنگ بازوند گفت: انتظار داریم ظرفیت تولید ایران‌خودرو در این استان از سالیانه ۳۰ هزار خودرو به ۶۳ هزار دستگاه ارتقا یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، امروز پنج شنبه  جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید  با حضور مدیرعامل ایران خودرو در استانداری کرمانشاه برگزار شد، مشروح خبرها به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,

ظرفیت تولید ایران‌خودرو در کرمانشاه به ۶۳ هزار دستگاه ارتقا یابد

, ظرفیت تولید ایران‌خودرو در کرمانشاه به ۶۳ هزار دستگاه ارتقا یابد,

 هوشنگ بازوند با اشاره به وضعیت اشتغال نامناسب استان گفت: طرح توسعه و تکمیل پروژه ایران خودرو در استانی با چنین وضعیت اقتصادی ضعیفی که خانواده‌ها از بیکاری فرزندانشان رنج می‌بردند، می‌تواند کمک خوبی برای خانواده‌ها باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: با این وضعیت پیشنهاد می‌شود افزایش تولید به عنوان یک برنامه کوتاه مدت در دستور کار قرار بگیرد.

وی همچنین خواستار تکمیل طرح توسعه‌ای این پروژه جهت رسیدن به ظرفیت اسمی شد و بیان داشت: انتظار داریم ظرفیت تولید کرمانشاه از سالیانه ۳۰ هزار خودرو به ۶۳ هزار ارتقا یابد و در سال آخر دولت تدبیر و امید به ظرفیت سالیانه ۱۰۰ هزار خودرو برسیم.

مدیر ارشد استان بیان داشت: به دلیل اینکه این پروژه را متعلق به کل استان می‌دانیم مبلغ ۱۱ میلیارد تومان از محل کمک‌های فنی اعتباری برای آن در نظر خواهیم گرفت.

وی خاطر نشان کرد: البته با تأمین منابع مالی از محل مشارکت بانک‌ها جهت رسیدن این پروژه به ظرفیت اسمی نیاز است الزاماتی توسط شرکت فراهم شود.

بازوند همچنین با توجه به مشکلات این پروژه از جمله تأمین و تعریض جاده، بحث فاضلاب و معافیت شهرک صنعتی، گفت: اگرچه حل و فصل این مشکلات کار سختی است اما شدنی است و نیازمند پیگیری است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

سهم صنعت کرمانشاه در بیکاری ناشی از کرونا تنها ۵ درصد بود

, سهم صنعت کرمانشاه در بیکاری ناشی از کرونا تنها ۵ درصد بود,

 هوشنگ بازوند اظهار داشت: در منطقه بندی که توسط وزارت کشور شکل گرفت استان‌های لرستان، ایلام، خوزستان، کردستان، کرمانشاه و همدان جزو منطقه ۴ طبقه‌بندی شدند که محوریت این استان‌ها به کرمانشاه سپرده شد.

استاندار کرمانشاه افزود: در این راستا هر استان یک حوزه را محور توسعه خود قرار داد که استان کرمانشاه حوزه صنعت و پتروشیمی را انتخاب کرد.

وی در ادامه به خسارات ناشی از بیماری کرونا به اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: در استان نزدیک به ۱۱ هزار نفر جهت دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند که از این تعداد تنها ۵ درصد به حوزه صنعت تعلق داشت و این نشان می‌دهد که صنعت ما حتی یک روز در این بحران تعطیل نشد و در شرایط سخت دست از تلاش برنداشتند که جای تقدیر دارد.

بازوند خاطرنشان کرد: اگر قرار است تاب‌آوری اقتصاد را بالا ببریم و بر اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم ضروری است تولید کنندگان داخلی از جمله قطعه سازان را حمایت و تقویت کنیم.

استاندار کرمانشاه افزود: بدون شک تقویت قطعه‌سازان می‌تواند در توسعه و رونق کشور مؤثر واقع شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰ بتوانیم خودروسازی استان را به ظرفیت اسمی برسانیم و گفت: اگر این امر مستلزم سرمایه گذاری بانک‌ها است حاضریم از طریق کنسرسیوم اقدام کنیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

رشد ۷۸ درصدی تولیدات ایران خودرو کرمانشاه در سال‌جاری

, رشد ۷۸ درصدی تولیدات ایران خودرو کرمانشاه در سال‌جاری,

محسن دارابی اظهار داشت: پروژه اتانول و بیوایمپلنت و ایران خودرو ۳ پروژه مهم در استان کرمانشاه هستند که جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری محسوب می‌شوند.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: بیواتانول که در زمینه تولید الکل فعالیت دارد یکی از مهمترین این موارد است که تأمین مالی آن با پیش پذیرش ۹۲.۶ میلیارد تومان انجام شده و تا پایان سال آینده را هم راه اندازی خواهیم کرد.

,

دارابی از بیوایمپلنت نیز به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم یاد کرد و افزود: بافت نام این پروژه که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

,

وی خاطر نشان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، در سه ماهه اول امسال تولید سایت ایران خودرو کرمانشاه رشد ۷۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

,

دارابی گفت: این سایت که تولید محصولات خانواده پژو پارس ایران خودرو شامل پارس اتوماتیک، پارس با موتور TU۵و پارس را برعهده دارد به صورت ۲ شیفت فعالیت می‌کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه