اخبار داغ

نماینده عراقی:

مذاکرات نفتی بغداد-اربیل هیچ پیشرفتی نداشته است

مذاکرات نفتی بغداد-اربیل هیچ پیشرفتی نداشته است
نماینده فراکسیون پارلمانی «التغییر» می‌گوید افزایش سقف مطالبات مسئولان کردستان عراق، باعث شده که در مذاکرات بین بغداد و اربیل بر سر پرونده نفت، هیچ پیشرفت قابل توجهی صورت نگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «بهار محمود» نماینده فراکسیون پارلمانی «التغییر» عراق گفت مسئله نفت در کردستان عراق شفاف نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

محمود به پایگاه خبری المعلومه توضیح داد که درآمدهای نفتی در منطقه کردستان عراق، تحت نظارت هیچ نهاد نظارتی قرار ندارد.

,

وی تأکید کرد، عدم پایبندی دولت‌های فدرال و منطقه کردستان عراق به قانون اساسی این کشور، به اربیل اجازه داده است که از تحویل درآمدهای نفتی به بغداد، شانه خالی کند.

,

این نماینده عراقی همچنین خبر داد که افزایش سقف مطالبات مسئولان کردستان عراق، باعث پیچیدگی مذاکرات بین بغداد و اربیل بر سر پرونده نفت شده و همین مسئله باعث شده است که، «هیچ پیشرفت قابل توجهی» صورت نگیرد.

,

در همین ارتباط، «حازم الخالدی» عضو کمیسیون پارلمانی پیگیری برنامه‌ دولت و برنامه‌ریزی راهبردی در عراق خواستار تحقیق در پرونده قاچاق نفت از کردستان عراق به رژیم صهیونیستی شد.

,

عضو این کمیسیون  در یک نشست خبری گفت: «از دولت و نهادهای نظارتی و قضایی می‌خواهیم که درباره اظهارات ثامر الغضبان وزیر پیشین نفت عراق، تحقیق کنند». الغضبان گفته بود که کردستان عراق به اراضی اشغالی، نفت قاچاق می‌کند (جزئیات بیشتر).

,

تا کنون مذاکرات و دیدارهای متعددی میان هیأت‌ منطقه کردستان عراق به ریاست «قباد طالبانی» و مسئولان دولت بغداد صورت گرفته که همه آن‌ها ناموفق بوده است.

,

طرفین از زمان دولت نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق، بر سر مواردی مانند چگونگی تقسیم بودجه و پرداخت حقوق کارمندان، نحوه صادرات نفت منطقه کردستان و در نهایت مهم‌ترین مورد یعنی اجرای ماده ۱۴۰ قانون اساسی اختلاف دارند.

,

در تاریخ ۱۶ آوریل گذشته وزارت دارایی عراق دستور توقف پرداخت حقوق کارمندان منطقه کردستان را صادر کرد که موجب افزایش دوباره اختلافات شد.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه