اخبار داغ

بزرگترین میدان سنندج گرفتار در گرداب بی توجهی مدیران/سنندجی ها نگران وضعیت فرهنگی و اجتماعی نبوت هستند

بزرگترین میدان سنندج گرفتار در گرداب بی توجهی مدیران/سنندجی ها نگران وضعیت فرهنگی و اجتماعی نبوت هستند
میدان نبوت با دو میدانچه دو قلو دروازه اصلی ورود و خروج به هسته مرکزی سنندج محسوب می شود اما از لحاظ امکانات و خدمات شهری از بسیاری مناطق حاشیه ای نیز عقب مانده تر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، شهر سنندج با جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفر یک سوم ساکنان استان را در خود جای داده است و به عنوان مرکزیت کردستان نقشی الگویی برای دیگر شهرها دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

با وجود خدمات و تلاش های بسیار دستگاه های خدمت رسان در نقاط مختلف این شهر شاهد کم کاری ها و بی توجهی هایی نیز نسبت به برخی مناطق هستیم که میدان نبوت یکی از این نقاط است.

,

میدان نبوت با دو میدانچه دو قلو محور اتصال محلات بسیاری در شهر سنندج بوده و بیش از نیمی از اهالی این شهر از این میدان به عنوان مبدأ و مقصد سفرهای روزانه خود استفاده می کنند.

,

طی سنوات اخیر شاهد افزایش جرایم اجتماعی و فرهنگی در فضاهای اطراف این میدان هستیم و بسیاری از امکانات خدمات شهری این میدان نیز فرسوده شده است.

,

بسیاری از شهروندان سنندجی نسبت به وضعیت فرهنگی, اجتماعی و خدماتی این میدان نگران هستند در همین راستا با تعدادی از این افراد گفت و گوهایی داشته ایم که در ادامه خواهد آمد.

,

, ,

حاج اسماعیل شریعتی از معتمدین ساکن در محله بهارمست اطراف میدان نبوت در گفت و گو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: بارها با مسئولان شهرداری, استانداری و نیروی انتظامی مکاتباتی داشته ایم تا برای رفع معضلات این منطقه همتی بکنند اما متاسفانه انگار نه انگار که این میدان و اهالی آن جزو شهروندان سنندج هستند.

,

وی افزود: جولان ۲۴ ساعته فروشندگان مواد مخدر و مجرمان خیابانی ضرورت ایجاد یک مکان انتظامی را در این منطقه پر ازدحام شهر سنندج بیش از پیش می کند و این در حالی است که یک دهه پیش شاهد استقرار کیوسک انتظامی در این میدان بودیم و بسیاری از جرایم کنترل شده بود.

,

این معتمد محلی سنندجی خاطرنشان کرد: شهروندان در این منطقه احساس امنیت بالایی ندارند و جولان معتادین و افراد بزهکار در این منطقه موجب ترس و وحشت همگانی شده است.

,

, ,

سهراب کنعانی از ساکنان محلات جنب میدان نبوت نیز در گفت و گو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: هر مدیر و مسئول شهری اگر یک بار به میدان نبوت مراجعه کند فکر کنم از خجالت دیگر به این مکان مراجعه نخواهد کرد چرا که پیاده روهای فرسوده, تپه های آشغال, نخاله های ساختمانی, سرنگ ها و زباله های آلوده اعتیاد و بیمارستانی در اطراف این میدان پراکنده بوده و منشا بسیاری از بیماری ها شده است.

,

وی افزود: حتی مسئولان استانداری و شهرداری در جریان سفر حسن روحانی به کردستان با عجله بسیار پروژه نیمه تمام تونل انقلاب را نیمه کاره افتتاح کردند و اکنون بسیاری از بخش های نیمه کاره این پروژه محلی برای تجمع معتادان متجاهر, سگ های ولگرد و توزیع کنندگان مواد مخدر شده است.

,

کنعانی اظهار کرد: بی توجهی مسئولان استانی و شهرستانی نسبت به میدان نبوت این فرضیه را در اذهان عمومی تداعی می کند که این بی توجهی ها عمدی است و می خواهند ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی در این منطقه روز به روز بیشتر شود.

,

وی افزود: آقای استاندار, معاونین استاندار, فرماندار و شهردار سنندج در کنار مدیر کل بهزیستی, کمیته امداد, فرمانده نیروی انتظامی و دیگر مسئولان استان باید نسبت به بی توجهی به مطالبات و دغدغه شهروندان سنندجی در خصوص میدان نبوت پاسخگو باشند.

,

کنعانی اظهار کرد: با وجود اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از اهالی محلات عباس آباد, فرجه, قشلاق, آساوله, نایسر, صلوات آباد, شهرک سپاه, شهرک مولوی, شهرک شهید ورمقانی و حتی جاده ساحلی از این میدان رفت و آمد دارند اما هیچ دستگاه خدماتی تاکنون برای ایجاد امکان خدماتی و رفاهی برای شهروندان اقدامی نکرده است.

,

, ,

عذر مرادی از بانوان ساکن اطراف میدان نبوت نیز در گفت و گو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: خانواده ما بیش از ۵۰ سال است که در اطراف میدان نبوت زندگی می کنند اما متاسفانه تاکنون ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی چند سال اخیر سابقه نداشته است.

,

وی افزود: زنان, دختران و حتی کودکان محلات اطراف میدان نبوت در ساعاتی از شبانه روز جرأت تردد در میدان نبوت را ندارند.

,

این بانوی سنندجی اظهار کرد: از مسئولان انتظامی و شهری خواستاریم که برای رفع دغدغه امنیت خانواده ها در میدان نبوت ورود بکنند چرا که تداوم این بی توجهی ها زمینه ساز آسیب ها و ناهنجاری های بیشتر در آینده خواهد بود.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه