اخبار داغ

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت بهداشت و جشنواره فیلم «مقاومت»

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت بهداشت و جشنواره فیلم «مقاومت»
تفاهم‌نامه همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» با هدف تکریم مدافعان سلامت به امضا رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تفاهم‌نامه همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» با هدف تکریم و انعکاس فداکاری و ایثار مدافعان سلامت در شانزدهین دوره این رویداد سینمایی به امضا رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

با توجه به فراگیری بیماری کووید ۱۹ در کشور و نقش بی‌نظیر و بی‌بدیل فعالان حوزه سلامت کشور در نجات هموطنان گرفتار در گرداب این بیماری نوپدید و پیرو مطالبه جدی مقام معظم رهبری درباره ثبت و انعکاس افتخارات اقشار مختلف جامعه در مقابله با ویروس منحوس کرونا و لزوم ثبت و بازنشر تلاش شبانه‌روزی سربازان خط مقدم سلامت و توامان خانواده‌های آنها به ویژه شهدای مدافع سلامت، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» با حضور کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و مهدی عظیمی‌میرآبادی دبیر جشنواره برگزار شد تا با همکاری و تعامل ۲ نهاد گامی موثر در راستای تکریم، تقدیر و انعکاس ایثار مدافعان سلامت برداشته شود.

,

در این آیین، کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه عنصر مقاومت یک مفهوم عام و بالادستی است، گفت: مفهوم مقاومت باید در همه بخش‌های جامعه وجود داشته باشد تا پیشرفت، تعالی و ترقی در جامعه امکان‌پذیر شود.

,

وی افزود: همه بخش‌های کشور در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و حتی حوزه دانش و فناوری برای رسیدن به تعالی و پیشرفت نیازمند نگاه مقاومتی هستند بنابراین می‌توان مقاومت را یک مفهوم بالادستی دانست.

,

جهانپور بسیج مقابله با کرونا را یکی از بارزه‌های مقاومت در جامعه توصیف کرد و سپهر سلامت را به عنوان یکی از شاخه‌های حوزه مقاومت، همانند دفاع‌مقدس، انقلاب‌اسلامی و رشادت‌های مدافعان حرم متاثر از فرهنگ عاشورایی دانست که سال‌ها در جامعه ایرانی نهادینه شده است.

,

رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اشاره به همکاری و مشارکت این وزارتخانه در برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، اظهار کرد: برای حضور فعال در جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» با ۶۵ دانشگاه علوم‌پزشکی کشور تعامل شد تا فراخوان و جمع‌آوری آثار با سرعت و کیفیتی بهتر انجام شود. تلاش برای جلب حمایت دیگر سازمان‌های ذی‌ربط مانند جمعیت هلال‌احمر، سازمان اورژانس کشور و شهرداری تهران از دیگر فعالیت‌هایی بود که برای مشارکت بهتر در این جشنواره انجام شده است زیرا این جشنواره با حضور نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط با کیفیت بهتری انجام خواهد شد.

,

جهانپور گفت: موضوع مقابله با کرونا یک مفهوم بین‌المللی است، از این‌رو با انتشار فراخوان بین‌المللی جشنواره، بستر استفاده از ظرفیت‌های دیگر سازمان‌های مرتبط با حوزه سلامت و بهداشت مانند سازمان جهانی بهداشت نیز فراهم شده است. از برکت روح شهدا و حاکم بودن روح پاک آنان بر جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، امید است این جشنواره با بهترین کیفیت خاصه در بخش مدافعان سلامت برگزار شود.

,

مهدی عظیمی‌میرآبادی دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» نیز برگزاری این جشنواره را مقدمه‌ای برای گسترش بیشتر فعالیت‌های فرهنگی، سینمایی و نمایشی در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس و مقاومت دانست و عنوان کرد: برگزاری این جشنواره زمینه‌ساز رشد چشمگیر فرهنگ و سینمای مقاومت خواهد بود. بروز و شیوع ویروس منحوس کرونا و حرکت جهادگرانه کادر درمانی کشور در مواجه با این بیماری و کمک‌های مومنانه مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان پشتیبان کادر پزشکی و درمانی کشور، سبب شد در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، موضوع کرونا به عنوان بخش ویژه مطرح شود.

,

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» زنده نگهداشتن یاد شهدا است، بیان کرد: از آنجا که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و به همین دلیل باید برای تکریم و الگوسازی از جهادگران حوزه‌های مختلف خاصه سلامت، به ویژه برای بزرگداشت شهدای آن گام برداشت.

,

در پایان این آیین، تفاهم‌نامه همکاری وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به امضا رسید که بر این اساس مقرر شد بخش مدافعان سلامت در زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس برگزار شود و طرفین متعهد شدند با استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های مادی و معنوی موجود در راستای برگزاری هرچه بهتر این رویداد تلاش کنند.

,

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در ۲ زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه