اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

چشم‌انداز نهضت تعاون و احسان، ایجاد اشتغال باشد

چشم‌انداز نهضت تعاون و احسان، ایجاد اشتغال باشد
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه هماهنگی قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه گفت: چشم‌انداز نهضت تعاون و احسان، ایجاد اشتغال باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(شنبه) در جلسه هماهنگی قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه پیرامون بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: استان قزوین در امر مواسات جایگاه مناسبی در این شرایط بحرانی داشت و این مهم نتیجه حضور و مشارکت جدی مردم مؤمن استان قزوین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نهضت تعاون و احسان تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تعبیر نهضت تعاون و احسان در حقیقت آغاز عملیات مرحله دوم نهضت مواسات را اعلام کرده‌اند و لازم است همه با جدیت بیشتر پای کار باشیم.

,

امام جمعه قزوین بیان کرد: همه دشمنان عزم خود را جزم کرده‌اند تا آتش فتنه را در کشور برافروزند و آمریکایی‌ها در تمام سطوح مدیریتی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند تا برای حفظ حیات خود، ایران را شعله‌ور کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: ان‌شاءالله تلاش کنیم بخشی از مشکلات معیشتی که مردم با آن دست به گریبان هستند را با تلاش و مشارکت همه اقشار جامعه برطرف کنیم و مرحله دوم را جدی‌تر و با هم‌افزایی بیشتر از مرحله نخست پیش ببریم.

,

وی بیان کرد: اینکه رهبری فرمودند مواسات و همدلی مؤمنانه به این خاطر است که اگر عنصر ایمان از این حرکت برداشته شود، مسابقه دنیاطلبانه می‌شود و این حرکت ارزش خود را از دست می‌دهد و به همین خاطر تلاش کنیم تا عنصر ایمان و اخلاص از این حرکت فاصله نگیرد.

,

عابدینی در ادامه عنوان کرد: قرآن می‌فرماید در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید و کلمه تعاون فردی نیست بلکه با هم بودن در آن بسیار مهم است، خداوند انسان را به کار جمعی تشویق کرده است و کار مواسات نیز با کار جمعی پیش می‌رود.

,

, ,

امام جمعه قزوین ادامه داد: خداوند سه عنصر را به عنوان عناصر موفقیت در کار جمعی معرفی کرده است که ایمان، تقوا و تسلیم در برابر خداست و اگر رفتارهای اجتماعی را تحلیل کنیم مشاهده خواهیم کرد که گرفتاری‌های ما زمانی است که ایمان، تقوا و تسلیم در برابر خدا را مورد توجه قرار نداده‌ایم.

,

وی اظهار کرد: نهضت تعاون و احسان را کوتاه مدت نگاه نکنیم و ان‌شاءالله این جریان با جدیت پای کار باشند و هم‌افزایی داشته باشند تا پایه‌گذار حرکت‌های جدی‌تر شوند و کار به جایی برسد به جای کمک به کارگران بیکار، شرکت‌های تعطیل شده را فعال و بازگشایی کند.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: آموزه‌های دینی به ما می‌آموزند که محور کارها باید مساجد باشند و مساجد پایگاه نماز و زکات قرار گیرند و برای نهضت تعاون و احسان نیز باید مساجد پایگاه و محور قرار گیرند.

,

در این جلسه نمایندگان کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، اوقاف و امور خیریه، سپاه صاحب‌الامر(عج)، بسیج سازندگی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، جبهه فرهنگی انقلاب، خیرین و معتمدین و صدا و سیما گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود در حوزه مواسات و نهضت تعاون و احسان ارائه کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه