اخبار داغ

کارشناس آمریکایی:

تشدید حملات تاکتیک مذاکراتی طالبان است

تشدید حملات تاکتیک مذاکراتی طالبان است
استاد دانشگاه «جان هاپکینز» در آمریکا اظهار داشت که تشدید حملات علیه نیروهای افغان تاکتیک مذاکراتی طالبان است و این گروه همچنین در نظر دارد تا از این طریق میزان صبر آمریکا را نیز محک بزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دنیل مارکی» استاد ارشد پژوهش در دانشکده مطالعات پیشرفته بین‌المللی دانشگاه جان هاپکینز نیز درباره تشدید حملات طالبان آن را تاکتیک مذاکراتی طالبان و همچنین تلاش این گروه برای محک زدن میزان صبر آمریکا پیش از واکنش به این حملات خواند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود که بنظر می‌رسد دولت ترامپ به هر قیمتی در پی خروج از افغانستان است و طالبان نیز می‌گوید چرا خشونت‌ها را افزایش ندهد تا با داشتن دست بالا در مذاکرات حضور یابد.
,
 
,
این در حالی است که برخی منابع از تغییرات در تیم مذاکره‌کننده طالبان خبر می‌دهند و کارشناسان آن را خبری خوب برای مذاکرات بین‌الافغانی و گواهی بر جدی بودن طالبان برای آغاز گام دوم روند صلح افغانستان می‌دانند.
,
 
,
«اندرو وایلدر» معاون مدیر برنامه آسیا در انیستیتو صلح آمریکا در این باره به «آسوشیتدپرس» گفت: به نظر می‌رسد این یک پیشرفت مثبت باشد زیرا طالبان هیئتی را ایجاد می کنند که اعضای ارشد‌تر و گسترده‌تری از این گروه در آن حضور دارند که برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی ضروری است.
,
 
,
وی افزود: اگر بخواهیم به نیمه پر لیوان نگاه کنیم تقویت هیئت طالبان را می‌توان به عنوان این نشانه تعبیر کرد که آن‌ها قصد دارند درگیر بحث‌های جدی شوند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه