اخبار داغ

موج دوم کووید19 در فصل زمستان؛

تعجیل در بازگشایی، بلای جان مردم کشورهای جهان/ از کاهش دورکاری تا مجوز برگزاری عروسی

تعجیل در بازگشایی، بلای جان مردم کشورهای جهان/ از کاهش دورکاری تا مجوز برگزاری عروسی
دانشمندان برجسته انگلیس هشدار دادند که تقلای "بوریس جانسون" برای تحقق دیدگاه خود مبنی بر بازگرداندن چشمگیر کشور به حالت عادی تا کریسمس دشوار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ دانشمندان برجسته انگلیس هشدار دادند که تقلای "بوریس جانسون" برای تحقق دیدگاه خود مبنی بر بازگرداندن چشمگیر کشور به حالت عادی تا کریسمس دشوار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

نخست وزیر، اقدامات دیگری در راستای تسهیل قرنطینه حاصل از شیوع کروناویروس از جمله؛ کاهش دورکاری و بازگشایی تئاترها و استادیوم های ورزشی را اعلام کرد.

, قرنطینه,

وی طی کنفرانس مطبوعاتی گفت: "امید قوی و خالصانه ای دارد که وزرا می توانند از ماه نوامبر به بعد محدودیت های باقی مانده مانند تعطیلی کافه ها را بررسی کنند."

,

"سِر مارک والپورت" مشاور ارشد علمی سابق گفت که ابتلا به بیماری های تنفسی که در هوای سردتر اوج می گیرد می تواند دشوار باشد. در حالی که این بیماری رو به کاهش بود، روزانه در انگلیس بین 3000 تا 11000 مورد جدید وجود داشت.

,

وی افزود: "این دشوار است. ما می دانیم که ویروس های تنفسی در زمستان زیاد و سخت می شوند."

,

جانسون گفت: "به بهترین ها امیدوار باشید و برای بدترین ها برنامه ریزی کنید. البته آنچه که به آن نیاز داریم جلوگیری از بدتر شدن اوضاع است."

,

اظهارات وی باعث شد تا "کریس ویتی" مشاور پزشکی ارشد دولت انگلیس درباره اقداماتی مانند؛ شستشوی دست ها و قرنطینه خانگی به مدت طولانی هشدار دهد.

,

ویتی با توجه به شواهد کمیته علم و فناوری لُردز گفت: "این ویروس تمام نشده است. تمام اقدامات برای مدت طولانی باید ادامه داشته باشد."

,

"پاتریک والانس" مشاور علمی ارشد انگلستان که سابقا در مورد کاهش دورکاری هشدار داده بود به این کمیته گفت در زمستان که فصل بسیار پیچیده ای است بیماری های دیگر نیز بیشتر خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه ممکن است قرنطینه ملی دیگری نیاز باشد هشدار داد: "به همان میزان که اقدامات پیشگیرانه را کاهش می دهید، ابتلای بیشتر اجتناب ناپذیر خواهد بود. زمستان می آید و چالش ها بزرگ تر و بیشتر خواهد شد و البته نیاز به اقدامات ملی افزایش می یابد."

,

نخست وزیر انگلیس با اینکه به بدتر شدن شیوع این ویروس در فصل زمستان اعتراف کرد، اما بازگشایی های وسیع و بی پروایی از جمله؛ استادیوم های ورزشی، باشگاه ها، آرایشگاه ها، خطوط بولینگ، اسکیت سواری، جشن عروسی با حضور حداکثر 30 نفر و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را اعلام کرد.

,

سِر پاتریک و پروفسور ویتی در بحث کابینه شرکت نکردند و در پاسخ به دلیل غیبت خود در این جلسه گفتند که ممکن بود پاسخ های آنها با امیدهای نخست وزیر برای بازگرداندن سریع کشور به حالت عادی تداخل داشته باشد.

,

آنها اذعان کردند که سرانجام تصمیم گیری ها توسط سیاستمداران اتخاذ می شود و این نشان می دهد که جانسون توصیه های علمی را برای تلاش به منظور راه اندازی مجدد اقتصاد کشور کنار گذاشته است.

,

برنامه های نخست وزیر انگلیس از سوی برخی از مخالفان و اتحادیه های صنفی مورد انتقاد قرار گرفته و وی را به مخالفت با تصمیم کارفرمایان مبنی بر زمان مناسب برای بازگشت ایمن افراد به کار متهم می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه