اخبار داغ

گزارش؛

ماجرای پرحاشیه چادرنشینی جوان ایلامی؛ از موج سواری ضدانقلاب تا سوءاستفاده از احساسات مردم

ماجرای پرحاشیه چادرنشینی جوان ایلامی؛ از موج سواری ضدانقلاب تا سوءاستفاده از احساسات مردم
انتشار کلیپ منتشره از زندگی یک خانواده چهار نفره در حاشیه شهر ایلام با بازخوردهای متفاوتی هم در رسانه های داخلی و هم در رسانه های خارجی همراه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، یکی از موضوعاتی که در روزهای گذشته در صدر رسانه های استان و فضای مجازی با بازخوردهای زیادی همراه شد، زندگی خانواده چهار نفره در زیر یک سیاه چادر بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

در کلیپ منتشره فضای مجازی مربوط به این سیاه چادر، سرپرست خانوار پنج نفره ایلامی که یک جوان 30 ساله است، می گوید: بنده این زمین را خریداری کرده ام اما شرایط رهن و اجاره باعث شده تا به چادرنشینی روی بیاورم و در آینده تا هنگامی که شرایط فراهم شد، نسبت به احداث اتاقی در این مکان خریداری شده اقدام خواهم کرد.

,

در این میان ضدانقلاب نیز بیکار ننشسته و بلافاصله هر کدام از رسانه های معاند نسبت به بازنشر این کلیپ اقدام کردند، در متن توضیحی این کلیپ در این رسانه ها آمده است: اجاره بهای سرسام آور در شهر ایلام باعث شده تا در این شرایط بحرانی کرونا این خانواده در شرایطی غیرقابل تحمل به چادرنشینی روی آورند.

,

اصل ماجرای چادرنشینی جوان ایلامی

, اصل ماجرای چادرنشینی جوان ایلامی, اصل ماجرای چادرنشینی جوان ایلامی,

"قنبر موسی نژاد"، مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در این باره به خبرنگار ایلام بیدار گفت: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده، نامبرده جوانی متولد ۱۳۶۹ دارای ۴ فرزند و ساکن در محله هانیوان شهر ایلام، مستاجر و مبلغ ۵ میلیون تومان ودیعه و ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان اجاره پرداخت می کرده که بدلیل مشکل مالی قادر به پرداخت اجاره تعهدی به صاحب ملک نبوده است.

,

وی اظهار کرد: در روز سه شنبه مورخ ۲۴ تیرماه ۹۹ با مراجعه به کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه یک ایلام با طرح موضوع و این عنوان که در صورت پرداخت مبلغ پنج میلیون تومان وام قرض الحسنه به عنوان ودیعه مشکل اسکان خانواده حل می گردد، لذا به فوریت و در کمتر از دو ساعت مبلغ وام درخواستی به منظور رفع مشکل خانواده به حساب ایشان واریز گردیده است.

,

این مسئول افزود: از آنجایی که خانواده پدر و برادر ایشان دارای دو ساختمان در منطقه بالاتر از آموزش و پرورش استان هستند و این شهروند ایلامی نیز در آن محل اقدام به خرید زمین نموده لذا به محل مذکور نقل مکان کرده و در حال حاضر عائله وی در منزل پدر سکونت داشته و مقداری از وسایل را در زیر چادر نگهداری می کنند.

,

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: از آنجاییکه سرپرست خانواده جوان و قادر به کار است لذا توصیه اکید به این شهروند ایلامی پیگیری شغل با ثبات و درآمد زا برای خانواده است که از قبل آن معاش خانواده تامین گردد. در این راستا کمیته امداد پیشنهاد می کند جهت دریافت مشاوره شغلی و دریافت تسهیلات مراجعه نماید.

,

موسی نژاد بیان کرد: وام دریافتی دو روز پیش از امداد را بابت ودیعه دریافت کرده اما در پاسخ به مددکاران پیگیری کننده، عنوان کرده قصد دارد با این مبلغ و مبالغ باقیمانده از رهن قبلی برای خود تا ۱۰ روز آینده مسکن و سرپناه احداث نماید. در صورت دارا بودن مدارک و مجوز های رسمی از جمله مجوز پروانه ساخت، کمیته امداد اعلام می کند آمادگی دارد در قالب تسهیلات قرض الحسنه، مجددا به عنوان مکمل به ایشان تسهیلات پرداخت نماید.

,

 

,

, ,

 

,

سوء استفاده از احساسات مردم، ممنوع

, سوء استفاده از احساسات مردم، ممنوع, سوء استفاده از احساسات مردم، ممنوع,

وی از رسانه ها و اصحاب مطبوعات خواست در جهت شناسائی آسیب های اجتماعی و فرهنگی پیرامون موضوع حاشیه نشینی در خصوص جلوگیری از ترویج و اشاعه این شیوه درخواست دهی و مطالبه گیری حتی المقدور با پیگیری از مجاری رسمی اداری و قانونی یاریگر مجموعه دستگاههای متولی باشند و نیز در راستای افزایش حس مسئولیت اجتماعی شهروندان کمک نمایند.درخواست از عموم شهروندان و صاحبان املاک در شرایط اقتصادی فعلی نیز، برخورد منصفانه و رعایت حال مستاجران هم استانی است.

,

موسی نژاد تصریح کرد: از آنجائیکه وی جوان دارای توان کار و هم سایر اعضای خانواده قادر به کار و فعالیت هستند ، لذا نباید این شیوه درخواست دهی مسبب سوء استفاده از احساسات پاک مردم شریف گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه