اخبار داغ

گزارش؛

کندی سرعت اینترنت و کلافگی ساکنان گنبد پیرمحمد ملکشاهی

کندی سرعت اینترنت و کلافگی ساکنان گنبد پیرمحمد ملکشاهی
اختلال و کندی سرعت اینترنت در روستای گنبد پیرمحمد شهرستان ملکشاهی، مشکلاتی را برای ساکنان این روستا بویژه دانش آموزان و دانشجویان بوجود آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، باتوجه به پیشرفت علمی و فناوری دنیای مدرن و دنیای ارتباطات آنلاین(برخط) امروزه اینترنت جز لاینفک زندگی روزمره نیزشده است و اغلب ارتباط اداری، شخصی، علمی، تجاری و ... از راه شبکه جهانی وب امکان پذیراست. بعنوان مثال امروزه افراد درمنزل و از طریق اینترنت بلیط سفرهای خود را مانند قطار و هواپیما تهیه می کنندیا خریدهای خود را اینترنتی انجام می دهند. گاهی هم نامه ها و مدارک و اسناد خود را از طریق آن ارسال و دریافت می کنند. و گاهی از راه اینترنت از آخرین اخبار و اطلاعات روز دنیا بهره مند می شوند.قبوض را اینترنتی پرداخت می کنند و از راه اینترنت به حسابهای بانکی خود دسترسی محض دارند. خلاصه اینکه بسیاری از فعالیتهای روزمره جهان امروزی وایسته به شبکه اینترنت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

باتوجه به گستردگی کاربرد اینترنت در زندگی، سرعت اینترنت از ضروریات توسعه جامعه در همه بخشهای خدماتی و عمومی است و توجه ویژه به این امر بویژه توسعه زیرساختهای آن در مناطق دورافتاده نیازمند همت هرچه بیشتر دستگاههای اجرایی می باشد.

,

اغلب کاربران اینترنت در روستای گنبدپیرمحمد شهرستان ملکشاهی از اختلال و سرعت پایین اینترنت شاکی هستند و خدماتی که امروزه بطور گسترده ای تحت شبکه جهانی وب انجام می گیرند از این معضل تاثیرپذیربوده و باکندی ارائه می شوند.

,

شوک سنگین اینترنت به دانشجویان و دانش آموزان گنبد

, شوک سنگین اینترنت به دانشجویان و دانش آموزان گنبد, شوک سنگین اینترنت به دانشجویان و دانش آموزان گنبد,

نداشتن اینترنت همراه اول و کیفیت بسیارپائین اینترنت خانگی در روستای گنبدپیرمحمد بدلیل نداشتن فیبر نوری علاوه بر ایجاد مشکلات برای اهالی روستا،همزمان با چالش جدی کرونا و لزوم تدریس و برگزاری امتحانات در فضای مجازی، دانشجویان و دانش آموزان این روستا را به دامنه کوهها و مناطق اطراف روستا کشانده است.

,

مشاهده افراد روستا علی الخصوص افراد تحصیل کرده در طول شبانه روز و در مناطق اطراف روستا جهت استفاده از فضای مجازی در عصر ارتباطات کنونی زیبنده نیست.

,

دسترسی سریع به اینترنت جهت امورات روزمره زندگی، دسترسی به اخبار، امورات تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان و... به یک مشکل برای ساکنان روستا تبدیل شده است.

,

تاکنون قول هایی از سوی مسئولین استان جهت اجرای پروژه فیبر نوری و برخورداری از نعمت اینترنت پرسرعت داده شده که تا بحال اقدام عملی صورت نگرفته است.

,

پروژه فیبر نوری مسیر ملکشاهی به گنبد اجرا می شود

, پروژه فیبر نوری مسیر ملکشاهی به گنبد اجرا می شود, پروژه فیبر نوری مسیر ملکشاهی به گنبد اجرا می شود,

"محمدنبی صمیمی"، مدیر مخابرات شهرستان ملکشاهی در پاسخ به گلایه ساکنان روستای گنبد پیرمحمد گفت: با حضور نماینده اسبق و مدیر مخابرات استان و معاونین ایشان بررسی میدانی در روستا گنبد انجام شد و دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای رفع مشکل اینترنت روستا در دستور کار  قرار گرفت.

,

وی اظهار کرد: برنامه کوتاه مدت برای رفع این مشکل پهنای باند اینترنت خانگی به سه برابر افزایش یافت اما با توجه به حجم درخواست و گستردگی روستا جوابگوی تقاضا نمی باشد.

,

صمیمی افزود: برنامه بلند مدت نیز پروژه فیبر نوری مسیر ارکواز به گنبد و روستاهای مسیر به تعداد هفت روستا و سه سایت همراه می باشد.

,

مدیر مخابرات شهرستان ملکشاهی گفت: با توجه به حجم کار بالای این مسیر، نزدیک به 40 کیلومتر حفاری و کابل کشی نیاز می باشد که طراحی مسیر آماده شده ، طرح توجیهی نیز ارسال و تصویب گردیده و اولویت بندی انجام شده که انشالله امسال شاهد شروع طرح فیبر نوری مسیر گنبد خواهیم بود.

,

وی تصریح کرد: تا مدت انجام پروژه به صورت ویژه به اینترنت خانگی گنبد رسیدگی و تقویت خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه