اخبار داغ

ظریفیان:

قرارداد ایران و چین در برابر اقدامات اروپا بازدارنده است

قرارداد ایران و چین در برابر اقدامات اروپا بازدارنده است
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به طرح قرارداد ۲۵ ساله با چین اظهار داشت: عقد قراردادهای استراتژیک با هر کشوری که ظرفیت‌های خوبی برای همکاری دارند، می‌تواند به پایداری نگاه جهان به ما کمک کند و نسبت به اقدامات اروپا در قبال ایران بازدانده باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا ظریفیان، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها درباره تشدید اقدامات آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران گفت: دستگاه دیپلماسی کشور تا امروز تلاش کرده تا پروژه برجام را به ثمر برساند اما با دخالت عوامل مختلف داخلی و خارجی از جمله بدعهدی اروپایی‌ها برجام سرانجام خوبی نداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: با این حال برجام دستاورد مهمی برای کشور بود و نفس وجود آن مانع از برخی حوادث شد.

,

وی همچنین گفت: به نظر می‌رسد که وجود برخی تحریم‌ها باعث کاهش تحرکات دستگاه دیپلماسی کشور شده و گشایش‌های ارتباطی ما در مواجهه با کشورهای مختلف به حداقل رسیده است.

,

ظریفیان تاکید کرد: نگاه اخیر وزارت خارجه به چین و روسیه بر این مبناست که فشارها از طرف غرب به حداکثر رسیده و باید پشتوانه‌های ارتباطی ایران تقویت شود تا خدای نکرده نظام آسیب جدی نبیند.

,

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: با وجود این تنگناها ما نباید عرصه گفتگو با آسیا و اروپا را ببندیم و فکر می‌کنم فضای سیاسی امروز جهان به نفع آمریکا نیست، بنابراین با وجود وابستگی جدی اروپا به آمریکا آنها وقایع اخیر این کشور را ارزیابی می‌کنند و ممکن است ورق به نفع ما برگردد.

,

وی با اشاره به اینکه ما نباید همه مسائل را به انتخابات آمریکا گره بزنیم، اظهار داشت: ما به عنوان یک کشور مستقل باید ارتباطات منطقه‌ای خود را گسترش دهیم و توانایی‌های گفتمانی خود را تقویت کنیم.

,

ظریفیان تصریح کرد: اگر یک برنامه جامع را در سطح عمومی‌تر از سیاست خارجی تدوین و دنبال کنیم و از مجموعه توانایی‌های خود استفاده کنیم، فشارها به کشور کاهش می‌باید.

,

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به طرح قرارداد ۲۵ ساله با چین اظهار داشت: عقد قراردادهای استراتژیک با هر کشوری که ظرفیت‌های خوبی برای همکاری دارند، می‌تواند به پایداری نگاه جهان به ما کمک کند و نسبت به اقدامات اروپا در قبال ایران بازدانده باشد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

,

منبع: مهر

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه