اخبار داغ

مسئولان به وعده‌ای که داده بودند، عمل نکردند؛

تمرین رکابزن ملی پوش با هزینه شخصی در جاده‌ها

تمرین رکابزن ملی پوش با هزینه شخصی در جاده‌ها
مسعود خاکی، می گوید: حدود دو سال پیش مسئولان وقت استانی و شهرستانی به خانه ما آمده و قول دوچرخه پیست دادند ولی علیرغم پیگیری چندباره هنوز عملی نشده و خبری از آن نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، داشتن امکانات اولیه، حمایت های مادی و معنوی، فراهم کردن زمینه شرکت در مسابقات مختلف برای کسب آمادگی لازم و بیشتر برای شرکت در رقابت های مهم از جمله الزامات یک ورزشکار حرفه ای برای موفقیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

شهرستان میاندوآب نیز دارای پتانسیل خوبی در زمینه ظهور استعدادهای ورزشی بوده تا جایی که کاپیتان تیم های ملی کاراته و دوچرخه سواری در سطح نوجوانان و جوانان اهل این شهرستان بوده اند و در سال های اخیر ورزشکاران این شهرستان نیز در رشته های مختلف مانند کاراته، دوچرخه سواری، کشتی، پرورش اندام، ورزش های رزمی و معلولان و…خوش درخشیده اند و مقام های کشوری و جهانی را کسب کرده اند.

,

یکی از رشته های ورزشی که نام آن با میاندوآب هم عجین شده، دوچرخه سواری است که میاندوآب به عنوان شهر دوچرخه ایران، چند رکابزن افتخارآفرین در سطح جهانی و کشوری را  به ورزش کشور معرفی کرده که یکی از آنها «مسعود خاکی» پدیده دوچرخه سواری کشور نام دارد.

,

«مسعود خاکی» این ورزشکار موفق میاندوآبی که یکی از پدیده های رشته دوچرخه سواری به شمار می آید، در معرفی خودش می گوید: متولد سال ۱۳۸۱ هستم و موفق شده ام تا همراه با کسب مقام قهرمانی، رکورد جوانان کشور در رشته استقامت ۳ کیلومتر جاده را با ثبت زمان سه دقیقه و ۲۹ ثانیه، به میزان ۱۱ ثانیه بهبود ببخشد و بعد از مسابقات تور کرمان با کسب مقام قهرمانی کوهستان به اردوی انتخابی تیم ملی برای بازی های آسیایی دعوت شده ولی علی رغم کسب مقام اول به علت سن پایین نتوانسته به بازی های آسیایی اعزام شود.

,

اما این رکابزن ملی پوش در گفت و گوی اینستاگرامی که داشت، از اهداف، آرزوها و مشکلاتش در این راه سخن به میان آورده و عنوان می کند: حدود چهار سال است که در رشته دوچرخه سواری فعالیت می کنم که سال اول به صورت آماتور فعالیت داشتم و به صورت حرفه ای دوچرخه سواری را از مرداد ۹۶ در شهرستان میاندوآب در رشته استقامت جاده و پیست و زیر نظر «مرتضی فرنیا» شروع کردم.

,

وی، با بیان اینکه خانواده ام مشوق اصلی من در این ورزش بوده است، می افزاید: من نیز از بچگی به دوچرخه سواری علاقه داشته و تلاش کرده و به این جایگاه رسیده ام و در کنار آن موفقیت های خود را مدیون عنایت خداوند و تلاش های پدر و مادر  و مربی ام و رئیس اداره ورزش و جوانان که هزینه اعزام به مسابقات را تهیه می کند، هستم.

,

خاکی، تصریح می کند: تمرینات خود را هر روز در جاده میاندوآب ـ مهاباد و روزانه بیش از چهار ساعت پیگیری می کنم تا به هدف خود که قهرمانی آسیا و المپیک است، دست یابم.

,

این دوچرخه سوار ملی پوش، با تاکید بر اینکه امیدوارم مسئولان از ورزشکارانی مثل من حمایت کنند تا بتوانیم به اهداف خود دست یابیم، اظهار می کند: تنها خرید یک دوچرخه حرفه ای برای مسابقه حدود ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که این هزینه جدای از سایر هزینه ها مانند کلاه و کفش و… است.

,

وی، با اشاره به اینکه هم اکنون هزینه آمادگی بنده برای مسابقات توسط خانواده ام تامین می شود، می گوید: حدود دو سال پیش مسئولان وقت استانی و شهرستانی به خانه ما آمده و قول دوچرخه پیست دادند ولی علی رغم پیگیری چند باره هنوز عملی نشده و خبری از آن نیست.

,

مسعود خاکی، تنها یکی از پتانسیل و ظرفیت نهفته ورزشی در شهرستان میاندوآب است که برای کشور عزیزمان در سطح جهانی افتخار آفرین بوده و لذا لازم است مسئولین استانی و شهرستانی از همه استعدادهای ورزشی استان و شهرستان حمایت های لازم را به عمل بیاورند تا هم انگیزه مضاعفی در آنان برای افتخارآفرینی ایجاد شود و هم مایه امیدی برای سایر ورزشکاران در طی مدارج ترقی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه