اخبار داغ

قراردادها در ایران داخلی اند

کاظمی: تیمداری در ایران سودی ندارد/ در قراردادهای خارجی نمی توان اطلاعات تیم را وارد شبکه های اجتماعی کرد

کاظمی: تیمداری در ایران سودی ندارد/ در قراردادهای خارجی نمی توان اطلاعات تیم را وارد شبکه های اجتماعی کرد
بسکتبالیست ملی پوش ایران گفت: در قراردادهای خارجی نمی توان اطلاعات تیم را وارد شبکه های اجتماعی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ارسلان کاظمی قهرمان بسکتبال کشورمان که در سابقه حضور در رده های گوناگون و در باشگاه های مختلف از جمله NBA را در کارنامه دارد؛ در خصوص تعهدات بازیکنان به باشگاه هایشان در قراردادها و مقایسه این تعهدات در ایران و خارج از کشورمان اظهار داشت: من تا بحال با تیم های مختلف از جمله NBA آمریکا، چین و ایران قرارداد بسته ام. تفاوت قرارداد ایران با سایر کشورها در این است که در خارج از ایران چه بازیکنان داخلی و چه خارجی تحت پوشش قراردادهای رسمی فدراسیون جهانی (فیبا) هستند اما در ایران این قراردادها داخلی اند. قرارداد فیبا ثابت است و فقط به نسبت عملکرد هر بازیکن ارقام آن تغییر می کند. همچنین بازیکن در صورت انجام کارهای غیراخلاقی در زمین مسابقه و یا تمرین جریمه خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, NBA, NBA,

وی با اشاره به تفاوت قراردادهای داخلی و خارجی ادامه داد: قراردادها در ایران از طرف فدراسیون بسکتبال تهیه می شوند و بین بازیکن و باشگاه امضا می شود و دارای بندهای زیادی است. مشکل ما در ایران این است که تیمهایی که سرمایه گذاری می کنند؛ هیچ سودی عایدشان نمی شود و تنها سودشان این است که پولی به تلویزیون می دهند تا بازی های آنها را پخش کند و تبلیغی برای آنها باشد. فدراسیون نمی تواند رفتار تندی با تیمها داشته باشد زیرا آنها اظهار می کنند که تیمداری برایشان سودی ندارد و سال بعد تیم آماده نمی کنند. در خارج از کشور اینگونه نیست واز اسپانسرها و پخش زنده پول زیادی در می آورند و منبع در آمد خوبی از شرکت در لیگ های حرفه ای دارند.

,

کاظمی با تاکید به تعهدات و پرداخت قراردادها اظهار کرد: اگر یک دلار از قرارداد بازیکنی به وی پرداخت نشود او می تواند از باشگاه به فیبا شکایت کند و آن تیم از نقل و انتقالات محروم شود. بازیکن خارجی که وارد ایران می شود، با فیبا طرف قرارداد است و هم تیم و هم بازیکن قدرت زیادی پیدا می کنند.

,

بسکتبالیست ملی پوش کشورمان در خصوص تعهدات بازیکن در قبال باشگاه تصریح کرد: زمانی که بازیکن قراردادی را با باشگاه امضا می کند؛ موظف است در تمامی تمرینات و بازیها به موقع حضور پیدا کند و تنها در صورت مشکل شخصی و یا تائید پزشک تیم، می توان در برنامه ها شرکت نکرد و دیرآمدن بر سر تمرین، مسابقه، حرکت تیم برای اتوبوس یا پرواز جریمه دارد. مثلا یکی از بندهای من در قراردادم با مهرام این بود که با از دست دادن 3 بازی متوالی بدون دلیل قانع کننده 20 میلیون جریمه می شدم و به کمیته انضباطی می رفتم. همچنین در قراردادی که با NBA داشتم، بازیکن مجاز نبود هر اطلاعاتی را درباره تیم وارد رسانه های اجتماعی کند. در چین هم بازیکن ملزم به همکاری با حامیان مالی و مراسم های مخصوص آنها است. ضمن اینکه در خارج از ایران شخصی به نام PR وجود دارد که کار روابط عمومی را برعهده دارد و تمام رسانه ها از طریق او با بازیکنان ارتباط دارند تا بازیکن را به حاشیه نکشانند.

, NBA, PR,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه