اخبار داغ

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

دو سوم تأسیسات گردشگری خراسان رضوی تعطیل است/ خسارت 17839 میلیارد ریالی کرونا به گردشگری استان

دو سوم تأسیسات گردشگری خراسان رضوی تعطیل است/ خسارت 17839 میلیارد ریالی کرونا به گردشگری استان
بیدخوری گفت: دو سوم تأسیسات گردشگری خراسان رضوی همچنان تعطیل است و در دوران کرونایی این مراکز حدود 17839 میلیارد ریال تا تیر ماه سال جاری خسارت دیده‌اند که مبلغ قابل توجهی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، در خصوص آخرین وضعیت فعالیت تأسیسات گردشگری در سطح استان؛ اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور و خراسان رضوی، بیشترین قسمت آسیب دیده از این ویروس، بخش گردشگری بوده است زیرا یکی از راه‌های قطع زنجیره انتقال، خودداری از سفرهای غیرضروری بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه دو سوم تأسیسات گردشگری خراسان رضوی همچنان تعطیل است، گفت: بیش از 2000 هتل، هتل‌آپارتمان، میهمان‌پذیر، اقامتگاه بوم‌گردی، خانه‌مسافر، دفاتر خدمات مسافرتی و تأسیسات گردشگری در استان تعطیل شده‌اند که در دوران کرونایی این مراکز حدود 17839 میلیارد ریال تا تیر ماه سال جاری خسارت دیده‌اند که مبلغ قابل توجهی است.

,

بیدخوری تصریح کرد: از مواردی که برای جبران ضرر فعالان حوزه گردشگری انجام شد می‌توان به پیگیری پرداخت حقوق بیکاری برای کارکنان دارای بیمه تأمین اجتماعی بوده است که خوشبختانه در حال حاضر این افراد در حال دریافت بیمه بیکاری هستند اما متأسفانه راهنمایان زائر و کارکنان مراکز بومگردی تحت پوشش بیمه نبوده‌اند لذا به آن‌ها وقت داده شده تا 5 مرداد ماه نسبت به ثبت نام در سامانه تعریف شده، اقدام کنند تا بتوانند از تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده کنند.

,

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی برابر پیگیری‌های انجام شده، مقرر شده است تا بابت هر فرد بیمه شده 16 میلیون تومان به مراکز گردشگری پرداخت شود، گفت: تخصیص این مبلغ قرار است از اول مهر ماه انجام شود.

,

وی ادامه داد: تا کنون از تأسیسات گردشگری متضرر از کرونا در خراسان رضوی حدود 400 واحد درخواست دریافت تسهیلات کرده‌اند که با رایزنی های صورت گرفته به ازای هر پرسنل 16 میلیون تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود.

,

بیدخوری بیان کرد: پیش از این برنامه های زیادی برای گسترش فرهنگ گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری خراسان رضوی داشتیم اما متأسفانه به دلیل گسترش ویروس کرونا و قرار گرفتن مشهد و برخی شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز، تمامی این فعالیت‌ها به زمان دیگری موکول شده است.

,

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در پایان گفت: هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد که با ورود یک ویروسی مانند کرونا، جوامع بشری این مقدار تحت تأثیر قرار گرند اما پیش‌بینی می‌شود که این ویروس تا پایان سال همراه ما خواهد بود و انشا الله سال آینده سال خوبی برای گردشگری استان خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه