اخبار داغ

بازخوانی به مناسبت اعدام جاسوس موساد در بین مدافعان حرم:

چرا ایران در برابر داعش و تکفیری ها در عراق و سوریه ایستاد؟

چرا ایران در برابر داعش و تکفیری ها در عراق و سوریه ایستاد؟
قائله سوریه یک جنگ نیابتی بود که آمریکا با پرورش داعش برای ناامن کردن ایران و تضعیف جبهه مقاومت آن را به راه انداخت ولی با حضور مدافعان حرم، پس از ریخته شدن خون خون پاک مدافعان حرم نهایتا با پیروزی جبهه مقاومت و شکست داعش و متحدانش خاتمه پیدا کرد. در این بین بودند افرادی که به طمع پول خون مدافعان حرم را با سازمان‌های جاسوسی سیا و موساد معامله می‌کردند و این روزها به سزای اعمالشان می رسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز، یکی از مهمترین وقایع آسیای غربی و کشورهای عربی در سال 2010 رخ داد و آن قیام‌های مردمی در کشورهای عربی علیه دیکتاتورهای حاکم در این کشورها بود. حرکتی که به بهار عربی معروف شد و در پی آن چهار حکومت عربی تونس، مصر، لیبی و یمن سرنگون و سه کشور بحرین، اردن و عربستان سعودی با خیزش‌های مردمی و اعتراضات خیابانی با مشکلات جدی روبرو شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , صاحب نیوز, ، یکی از مهمترین وقایع آسیای غربی و کشورهای عربی در سال 2010 رخ داد و آن قیام‌های مردمی در کشورهای عربی علیه دیکتاتورهای حاکم در این کشورها بود. حرکتی که به بهار عربی معروف شد و در پی آن چهار حکومت عربی تونس، مصر، لیبی و یمن سرنگون و سه کشور بحرین، اردن و عربستان سعودی با خیزش‌های مردمی و اعتراضات خیابانی با مشکلات جدی روبرو شدند.,

این خیزش‌های دومینووار موجب ایجاد انگیزه اعتراضات در سایر کشورهای عربی شد و حرکت‌هایی در کشورهای دیگر مانند سوریه آغاز شد اما چون حکومت این کشورها مانند چهار کشور سرنگون شده با ظلم و ستم زیاد و دیکتاتوری روبرو نبود توسط خیل عظیمی از مردم حمایت و پیگیری نشد.

,

 

,

*آمریکا پشت پرده اتفاقات عراق و سوریه

, *آمریکا پشت پرده اتفاقات عراق و سوریه, *آمریکا پشت پرده اتفاقات عراق و سوریه,

اما اگر این اتفاق می‌افتاد و حکومت سوریه و همچنین عراق تضعیف می‌شد مهمترین مشکل آمریکا در جهان یعنی ایران مورد خطر قرار می‌گرفت. زنجیره مقاومت اسلامی و پل ارتباطی ایران تا لبنان از بین می‌رفت و علاوه بر امکان کنترل بیشتر کشورهایی نظیر لبنان و سوریه و عراق توسط آمریکا، امنیت رژیم صهیونیستی بیشتر حفظ می‌شد. بنابراین این موقعیت فرصت مناسبی برای آمریکا بود تا با تغییر در نظام کشورهای عراق و سوریه، مرزهای ایران را ناامن کرده و بتواند به ایران ضربه وارد کند. به عبارت دیگر یک جنگ نیابتی می‌توانست اهداف آمریکا را در منطقه محقق کند.

,

دستگاه اطلاعاتی امنیتی غرب که می‌تواند در ایران یک آیت‌الله مانند مستر همفر پرورش دهد و او را به جان اسلام انداخته و از دل اسلام بهائیت و بابیت را متولد کند که عده زیادی از مسلمانان را به انحراف بکشاند، قطعاً سال‌ها بر روی اسلام و فرقه‌های مختلف آن کار کرده و از ظرفیت‌ها، آسیب‌ها و نقاط ضعف آن آگاه است. لذا وهابیت و تفکر سلفی را در این شرایط به هم ریختگی کشورهای عربی مستعد رسیدن به اهداف خود می‌بیند.

,

هیلاری کلیننتون، دونالد ترامپ و جک اسنودن، پیمانکار وزارت دفاع آمریکا که اقدام به افشاگری علیه این کشور کرد، بارها به پرورش داعش در دامن آمریکا اذعان کردند و پس از شکل‌گیری این گروه تروریستی نیز مصادیق متعدد کمک‌های آمریکا به داعش مشاهده شد. از تسلیحات نظامی گرفته تا کمک‌های اطلاعاتی.

,

 

,

*آغاز جنگ سوریه

, *آغاز جنگ سوریه, *آغاز جنگ سوریه,

در ژانویه 2011 مصادف با بهمن ماه 1389 روشن شدن آتش اعتراضات در سوریه و البته اشتباهی که دولت بشار اسد در مقابل این اعتراضات با به گلوله بستن مردم کرد موجب برانگیختن مردم به ویژه مخالفان دولت و حکومت اسد شد و نیروهای شبه نظامی در این کشور با عناوینی همچون ارتش آزاد و جبهه النصرۀ اعلام موجودیت کردند و با استفاده از فضای به وجود آمده، با تصرف شهرهای مختلف سوریه به سمت دمشق و مرکز حکومت ریاست جمهوری حرکت کردند.

,

آن چه مسلّم بود عموم مردم این کشور با شبه نظامیان نبودند اما از وضع سوریه نیز رضایت نداشتند. از طرفی دیگر جرأت مخالفت با شبه نظامیان را نداشتند و البته تبلیغات قوی وهابیت نیز تا حدودی حقایق را در مقابل چشم ایشان کم رنگ کرده بود. حقایقی که بعد از تصرف هر شهر توسط این گروه‌های سلفی و مشاهده قتل و غارت و تجاوز ایشان، مردم به آن و به ماهیت واقعی این گروه‌ها پی بردند. در این هنگام دولت سوریه رسماً از ایران تقاضای کمک کرد.

,

, , ,

*ورود ایران به جنگ سوریه

, *ورود ایران به جنگ سوریه, *ورود ایران به جنگ سوریه,

محمدرضا مرادی، پژوهشگر مسائل غرب آسیا و کارشناس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، در این رابطه به خبرنگار صاحب نیوز گفت: ایران در این هنگام دو موضع می‌توانست اختیار کند اول این که نسبت به این متحد خود که در جنگ با عراق نیز جزء معدود کشورهای حامی خود بود که با توجه به در تحریم بودن ایران، برای کشور ما سلاح نیز تأمین می‌کرد اعلام بی‌طرفی کند که در این صورت قطعاً سوریه را به عنوان یک متحد و همچنین حلقه ارتباطی با لبنان، فلسطین و دریای مدیترانه از دست می‌داد و موضع دیگر این که از سوریه دفاع کرده و اجازه نابودی این کشور را ندهد. که ایران موضع دوم را انتخاب کرد.

,

این کارشناس مسائل آسیای غربی گفت: سفیر سابق آمریکا در سوریه و برخی دیگر از مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند طرح آشوب و درگیری در سوریه از سال 2005 کلید زده شد و آن‌ها دنبال این بودند که بشار اسد یا از ایران فاصله بگیرد و یا این که درگیر شورش و آشوب شود که این مطلب توسط پادشاه عربستان هم اذعان شده بود. طرح تجزیه کشورهای منطقه آسیای غربی و جهان اسلام طرحی بود که از طرف برنارد لوییس، نظریه پرداز آمریکایی، سال‌ها پیش قبل مطرح شده است.

,

وی مهمترین و اولین دلیل ورود ایران به جنگ سوریه و عراق را درخواست دولت‌های مرکزی سوریه و عراق از ایران عنوان کرد که جزء متحدان ایران به حساب می‌رفتند. برخلاف کشورهایی مانند آمریکا و ائتلاف آمریکایی و یا ترکیه که بدون درخواست و یا حتی مجوز این دو دولت وارد کشورهای عراق و سوریه شده و در آن جا حضور نظامی پیدا کردند.

,

مرادی اظهار کرد: هر کشوری یک محیط امنیتی دارد که زمانی که این محیط امنیتی دچار تلاطم و ناامنی شود روی امنیت آن کشور هم تأثیر خواهد گذاشت. منطقه خلیج فارس و آسیای غربی محیط امنیتی ایران است و همان طور که دیدیم داعش تا نزدیک مرزهای ایران آمد و اگر دولت‌های عراق و سوریه سقوط می‌کرد قطعاً امنیت ایران هم به خطر می‌افتاد پس چه بهتر که ایران این خطر را هزاران کیلومتر دورتر از مرزها دفع می‌کرد.

,

وی سومین دلیل حضور نظامی ایران در عراق و سوریه را مبارزه با تروریست دانست و توضیح داد: بارها مقامات کشور ما اعلام کردند ایران برای مبارزه با تروریست در هر جایی آمادگی دارد.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر این که امنیت در ایران بدون برقراری امنیت در کشورهای همسایه مانند عراق و بدون ثبات امنیت در منطقه به وجود نخواهد آمد از ضرورت حضور نظامی ایران برای مقابله با عناصر ناامنی در منطقه همچون داعش سخن گفت. نقشه جغرافیایی منتشر شده توسط داعش گواه این موضوع است.

,

, , ,

*ظهور داعش

, *ظهور داعش, *ظهور داعش,

داعش در سال 2013 بیش از هر چیز دیگری با انتشار فیلم‌های وحشتناک و دلهره‌آوری از اعدام شیعیان و مخالفان خود معروف شد و به سرعت فضای مجازی را تسخیر کرد. فیلم‌هایی که ابتدا با تلفن همراه و به صورت ابتدایی برداشته می‌شد اما رفته رفته به فیلم‌های حرفه‌ای و هالیوودی با درنظر گرفتن جنبه‌های روان‌شناسانه و جامعه‌شناسانه از جنایات این فرقه تبدیل شد.

,

اولین پایه‌های داعش در سال 1999 زده شد و ریشه آن به جماعت توحید و جهاد می‌رسد که در سال ۱۹۹۹ به رهبری ابومصعب الزرقاوی تأسیس شد و در سال ۲۰۰۴ به شبکه القاعده پیوست و پس از آن به القاعده عراق معروف شد. این گروه در سال ۲۰۰۶ با چندین گروه اسلام‌گرای دیگر ائتلاف کرد و «مجلس شورای مجاهدین» را تشکیل داد که یک قدرت مهم در استان انبار، وسیع‌ترین استان عراق، محسوب می‌شد. در همان سال، مجلس شورای مجاهدین به همراه چند گروه شورشیِ دیگر «حکومت اسلامی عراق» را تشکیل داد. در ۱۸ آوریل ۲۰۱۰ ابوبکر بغدادی به عنوان سرکرده این گروه انتخاب شد.

,

, , ,

با آغاز جنگ داخلی سوریه نیروهای حکومت اسلامی وارد سوریه نیز شدند و در ۸ آوریل ۲۰۱۳ نام «حکومت اسلامی عراق و شام» را بر خود نهادند و از آن پس با نام مخفف داعش معروف شدند. آن‌ها به سرعت، بخش‌هایی از شمال شرقی سوریه را تصرف کردند و شهر رقه را به عنوان پایتخت خود انتخاب کردند. سپس هم‌زمان با اقدام نظامی در سوریه به عراق حمله کردند و موفق شدند رمادی و فلوجه مهم‌ترین شهرهای استان انبار در عراق را به قلمرو خود اضافه کنند. در ژوئن ۲۰۱۴ مهم‌ترین موفقیت داعش با تصرف موصل ـ دومین شهر بزرگ عراق ـ به دست آمد.

,

داعش، القاعده، بوکوحرام، وهابیت و همه تفاسیر این چنینی از اسلام که یک چهره خشن و به دور از عقلانیت را در برمی‌گیرد سلفی خوانده می‌شوند. سلفی به معنای گذشته‌گرایی است و این فرقه با تمسک به دین اسلام خود را پیرو سلف صالح می‎دانند و در اعمال، رفتار و اعتقادات خود، سعی بر تابعیت از پیامبر اسلام (ص)، صحابه و تابعین دارند.

,

آنان معتقدند که عقاید اسلامی باید به همان نحو بیان شوند که در عصر صحابه و تابعین مطرح بوده است؛ یعنی عقاید اسلامی را باید از کتاب و سنت فرا گرفت و علما نباید به طرح ادله‎ای غیر از آنچه قرآن در اختیار می‎گذارد، بپردازند. با بررسی آرا و افکار اندیشه سلفی می‎توان گفت که این تفکر بر مؤلفه‎‎هایی همچون تأکید بر نقل و بی‎توجهی به علم و عقل، تأکید بر جهاد، تأکید بر نص، دوری از تأویل و نوآوری، گذشته‎گرایی و حجیت صدر اسلام، تکفیرگرایی و توسعه معنایی و مصداقی کفر و ... بنیان‎گذاری شده است.

,

, , ,

*جنایات داعش

, *جنایات داعش, *جنایات داعش,

حکم تکفیر غیروهابیون و به خصوص شیعیان و به ویژه ایرانیان از ابتدای قدرت گرفتن این گروه صادر شد لذا این شبه‌نظامیان به هر کجا وارد می‌شدند اقدام به قتل و غارت و تجاوز به نوامیس مردم می‌کردند.

,

بریدن سر در انظار عمومی، به رگبار بستن مردم عادی، اعدام‌های جمعی، مثله کردن اموات، به بردگی گرفتن دختران و زنان و منفجر کردن قبور مطهر صحابه پیامبر صلی‌الله‌علیه از اقدامات معمول این گروه بود و کشتار جمعی 1700 دانشجوی پایگاه هوایی اسپایکر عراق، حکم جهاد نکاح، حکم حلال بودن زنان و دختران در شهرهای تحت تصرف بر مجاهدان داعشی و تجاوز و فروش آن‌ها در بازار برده‌ها، آموزش اعدام و سربریدن به کودکان و غیره از جمله معروف‌ترین جنایات این گروه خونخوار و وحشی تروریستی بود که رزمندگان جان بر کف جبهه مقاومت به فرماندهی فرماندهانی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی، سردار حاج حسین همدانی، ابومهدی المهندس، هادی عامری و غیره در مقابل آن‌‌ها ایستادند و در حالی که بخش‌های اعظمی از عراق و سوریه را تصرف کرده بودند، آن‌ها را به نابودی کشاندند.

,

این رزمندگان که نام پرافتخار مدافعان حرم به آن‌ها نسبت داده می‎‌شد شامل نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، حزب الله لبنان، حزب الله سوریه، حزب الله عراق، سپاه بدر عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، عصائب اهل حق عراق، کتائب حزب الله عراق، حرکۀ النجبای عراق و غیره بودند.

,

, , ,

*جاسوسی از مدافعان حرم

, *جاسوسی از مدافعان حرم, *جاسوسی از مدافعان حرم,

در میان خیل متقاضیان اعزام به جنگ عراق و سوریه و حضور در جبهه مقاومت اسلامی در برابر خونخواران داعشی، افرادی نفوذ کردند که نقش ستون پنجم دشمن را برعهده داشتند. محمود موسوی مجد از جمله این افراد بود که با حضور در بین مدافعان حرم در سوریه اطلاعات فرماندهان و نیروهای رزمنده جبهه مقاومت و تسلیحات و سایر اطلاعات نظامی را در اختیار افسران متعدد سازمان جاسوسی آمریکا، سیا، قرار می‌داد و سپس با سازمان جاسوسی اسرائیل، موساد، کار می‌کرد.

,

موسوی مجد با هوشیاری نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه شناسایی و ردگیری شد و پس از اشراف اطلاعاتی بر وی و ارتباطات او، در مهرماه 1397 دستگیر شد. موسوی با حکم دادگاه به اعدام محکوم شد و صبح امروز حکم اعدام وی اجرا و این جاسوس خیانتکار به عاقبت عمل خود رسید.

,

موسوی مجد عامل شهادت بسیاری از شهدای مدافع حرم که برای جلوگیری از نزدیک شدن داعش به مرزهای ایران و تهدید امنیت کشورمان به مصاف این تروریست‌ها رفته بودند، بود. یادآوری صحنه‌های وداع همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم و یک عمر یتیمی کشیدن ایشان، نقش رذل و کثیف این جاسوس موساد را که به انگیزه به دست آوردن پول بیشتر اقدام به جاسوسی از مدافعان حرم می‌کرد، بیشتر نمایان می‌کند.

,

, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه