اخبار داغ

حقیقتی که از سوی ارشاد اسلامی استان مخفی شد؛

کسب رتبه سوم شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی واقعیت دارد؟!

کسب رتبه سوم شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی واقعیت دارد؟!
انتشار خبر کسب رتبه سوم کشوری توسط شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی با توجه به پایین بودن سطح خروجی و اقدامات این شورا در سطح استان، شائبه نادرست بودن چنین خبری را در ذهن مخاطبان ایجاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، انتشار خبری مبنی بر کسب رتبه سوم کشوری توسط شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، موجب حیرت و واکنش‌های مختلفی از سوی فعالان فضای مجازی و فرهنگی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

در این زمینه، بسیاری از فعالان معتقد بودند که چنین رتبه‌ای برای شورای فرهنگ عمومی استان درست نبوده و باید بررسی‌های لازم در خصوص دلایل این انتخاب انجام شود، استدلال آن‌ها نیز نبود خروجی مشخص و نیز عدم تاثیرگذاری این شورا در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات فرهنگی به واوسطه نبود مدیریت مناسب از سوی دولتی‌ها و به ویژه دبیرخانه آن بود.

,

اما نگاهی به واقعیت ماجرا، به وضوح نشان دهنده پنهان‌کاری این اداره در انتشار خبر مربوط به تجلیل از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خواهد بود.

,

هرچند در تیتر و ابتدای خبر منتشر شده، اشاره‌ای به دلیل تجلیل نشده و این گونه ادعا شده که «شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی رتبه سوم را در سطح کشور کسب کرد»، اما با نگاهی به متن تقدیرنامه «مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور» خطاب به حجت‌الاسلام خدایاری مشخص می‌شود که علت تجلیل نه تنها ارتباطی به کلیت شورا و خروجی و اقدامات آن ندارد، بلکه تنها به دلیل برگزاری منظم و مستمر جلسات استانی بوده است!

,

, , ,

اگر قرار بر مشخص شدن استان‌های برتر در زمینه عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان‌ها باشد، معیارها و ملاک‌های دیگری برای چنین اقدامی موردنیاز است که مرتبط با شرح وظایف و دستورالعمل‌های شورای فرهنگ عمومی استان خواهد بود.

,

اینکه «دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور» از زیرمجموعه خود یعنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی تجلیل کرده و در خصوص برگزاری منظم جلسات شورای استانی رتبه‌ای به این اداره کل اختصاص داده، ارتباطی با مجموعه عملکرد و فعالیت‌های مرتبط با شورای فرهنگ عمومی استان نداشته و قطعا خود مدیرکل و دیگر اعضای شورا به نیکی می‌دانند که چنین رتبه‌ای در سایه عدم پیگیری و ناکافی بودن خروجی جلسات غیرقابل دسترسی است.

,

تذکرات چندین باره نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در خصوص لزوم عملی کردن مصوبات شورا توسط دستگاه‌های متولی که اصلی‌ترین و جدی‌ترین مورد آن هم مربوط به جلسه اخیر با محوریت «تشکیل کمیته ویژه اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان» بود، به نیکی سطح عملکرد دستگاه‌های اجرایی و اعضای این شورا را نشان می‌دهد که مانع از کسب رتبه برای کلیت شورا خواهد شد.

,

بررسی و پیگیری جدی عملکرد و خروجی جلسات منظم شورای فرهنگ عمومی با حضور و ورود رسانه‌ها به صحن جلسات محقق می‌شود و شاید به همین دلیل است که مسئولان دبیرخانه شورای استانی مانع تحقق آن می‌شوند تا با خیال راحت از انجام وظایف سرباز زنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه