اخبار داغ

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خبر داد:

ساخت ‌و سازهای تهران زیر ذره بین «کوادکوپترها»

ساخت ‌و سازهای تهران زیر ذره بین «کوادکوپترها»
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از رصد ساخت ‌و سازها با استفاده از "کوادکوپتر" در تهران خبر داد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرضا گلپایگانی با اشاره به اهمیت صیانت از اراضی واقع در حریم شهر تهران اظهار کرد: همواره شهرداری تهران در صیانت از حریم به‌عنوان یکی از دستگاههای متولی و پیش رو اقدامات ویژهای را در دستور کار خود قرار داده است تا ضمن حفظ ریه‌های تنفسی شهر از هرگونه ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در آن جلوگیری شود.

وی رونمایی از سامانه پایش حریم شهر تهران با هدف شفافیت در مدیریت حریم و تجمیع اطلاعات، رصد ساخت ‌و سازها توسط "کوادکوپتر"، همکاری سه جانبه بین شهرداری تهران، سازمانهای مردم نهاد و استانداری تهران در پروژه پاکسازی حریم، رفع موانع حقیقی و حقوقی پیش پای مدیران مناطق دارای حریم، تعامل شهرداری تهران با فرمانداریها را از جمله اقدامات و مصادیق صیانت از حریم شهر تهران در این دوره برشمرد.

گلپایگانی افزود: در سالهای اخیر حریم شهر تهران به دلیل تعارضات مدیریتی و سرزمینی موجب دست اندازیهای زیادی از سوی فرصت طلبان شده است، همچنین با توجه به حساسیتهای موجود در اطراف کلانشهر تهران، این موضوع توجه ویژهای را می طلبد، بدین منظور تشکیل کمیته صیانت از حریم در دستور کار قرار گرفت که در پاسخ به درخواست تشکیل این کمیته با محوریت شهرداری تهران و دادستانی، با دستور مقام قضائی این موضوع عملیاتی شد.

وی بیان کرد: اعضای این کمیته متشکل از دستگاههای متولی واقع در حریم شهر تهران از جمله فرماندران، فرماندهان انتظامی، نمایندگان جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی و غیره است که اولین جلسه آن با حضور نمایندگان دستگاههای  واقع در حریم شهرستان اسلامشهر تشکیل و به دنبال آن متعاقباً جلساتی با نمایندگان دیگر شهرستانهای واقع در حریم خواهیم داشت.

معاون شهردار تهران گفت: هدف از تشکیل این کمیته رفع تعارضات و تداخلات محدوده حریم شهر تهران است به طوری که با این اتفاق امیدواریم شاهد مدیریتی منسجم تر و اقداماتی هماهنگ تر باشیم.

گلپایگانی ضمن تشکر ویژه از دادستانی و دستگاه قضائی، ابراز امیدواری کرد با همکاری تمامی دستگاههای مسئول در امور حریم شهر تهران به فوریت و با اقتدار کامل از تمامی تخلفات شکل گرفته در عرصه جنوبی محدوده حریم رفع اثر شود.

وی تأکید کرد: راهکار برون رفت از مسائل و مشکلات حریم شهر تهران هم افزایی و مشارکت فعال نهادهای مسئول در حرایم است و اجرای قوانین وضوابط قانونی میتواند صیانت از حریم شهر تهران را تضمین کند.

انتهای پیام/ا
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه