اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی بروجن؛

کشت گلخانه‌ای شهرستان بروجن افزایش پیدا می‌کند

کشت گلخانه‌ای شهرستان بروجن افزایش پیدا می‌کند
سیدحمدالله حسینی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بروجن با اشاره افزایش متقاضیان احداث گلخانه، گفت: تا پایان امسال سطح زیر کشت گلخانه‌ای به بیش از 17 هکتار می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار داشت: هم اکنون 5 هکتار گلخانه سبزی و صیفی و محصولات زینتی در شهرستان وجود داشته که این سطح تا پایان سال "جهش تولید" به بیش از 17 هکتار خواهد رسید.
 
سیدحمدالله حسینی گفت: سالانه چهارصد و هفتاد تن محصولات صیفی شامل خیار، گوجه و توت فرنگی و سه میلیون و 120 هزار گل رز شاخه بریده از 13 واحد گلخانه برداشت و روانه بازار مصرف داخل و کشورهای آسیای میانه و روسیه می‌شود.
 
وی با اشاره به افزایش متقاضیان احداث گلخانه در شهرستان بروجن، گفت: 12 هکتار فضای گلخانه‌ای دیگر تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
 
رئیس جهاد کشاورزی بروجن همچنین از پرداخت تسهیلات تا سقف 5 میلیارد ریال به ازاء هر هکتار گلخانه خبر داد و بیان کرد: با بهره‌برداری از گلخانه‌های جدید برداشت محصولات صیفی و زینتی تا ۲ برابر افزایش خواهد یافت.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ بیش از ۶۰ واحد گلخانه‌ای در استان چهارمحال و بختیاری فعال است که در تولید صیفی‌جات و گل شاخه بریده فعالیت می‌کنند.
 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه