اخبار داغ

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

جهل به قانون دلیل عمده تصرف اراضی ملی/ هزینه خسارت به طبیعت از متصرفان اخذ می شود

جهل به قانون دلیل عمده تصرف اراضی ملی/ هزینه خسارت به طبیعت از متصرفان اخذ می شود
محمد نورا گفت: عده ای از متصرفان از قوانین اطلاع ندارند، یعنی جهل به قانون باعث تصرف اراضی ملی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد نورا، جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: برخی افراد هم اراضی ملی را ملک آبا و اجدادی خود می‌دانند و چون در گذشته پدران آن ها از مراتع و جنگل ها استفاده می‌کردند و معمولاً هر ایل و طایفه یک منطقه را در اختیار داشتند، بر همین اساس و به دلیل آشنا نبودن به قوانین بعضاً اراضی ملی را تصرف می کنند.

وی بیان کرد: لازم است در این خصوص فرهنگ سازی صورت گیرد، عده ای از افراد به جای اینکه زمین را از طریق واگذاری دریافت کنند ابتدا با حفر چاه اراضی را زیر کشت می‌برند و سپس به دنبال کارهای واگذاری آن می‌روند.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این دسته از افراد علاوه بر اینکه به عنوان متخلف معرفی می‌شوند، نه تنها زمین به آن ها واگذار نمی‌شود، بلکه زمینه واگذاری را نیز پیچیده‌تر می ‌کنند که در این خصوص نیز باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود.

نورا ادامه داد: افرادی که قصد تصرف اراضی ملی را دارند چنانچه به زمین برای کشت و کار و ساخت و ساز نیاز دارند باید از طریق مجاری قانونی وارد شوند و خودسرانه دست به تصرف اراضی ملی نزنند.

وی توصیه کرد:زیرا علاوه بر برخورد قانونی با این گونه افراد علاوه بر هزینه هایی که بابت تصرف و ساخت و ساز متحمل شدند خسارت های وارده به طبیعت را نیز باید پرداخت کنند.
 
انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه