اخبار داغ

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان مطرح کرد؛

عدم همکاری نهادها برای اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی/ پرداخت ۶۵ درصدی مالیات استان کرمان توسط ۴۰ شرکت بزرگ

عدم همکاری نهادها برای اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی/ پرداخت ۶۵ درصدی مالیات استان کرمان توسط ۴۰ شرکت بزرگ
محمد سلمانی گفت: علی رغم پیگیری های سازمان امور مالیاتی استان، هیچ یک از نهادهای مربوط شامل سازمان راه و شهرسازی و شهرداری کرمان همکاری لازم را برای شناسایی منازل خالی با ما نداشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سلمانی مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان در گفتگویی با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: با توجه به انتشار ویروس کرونا و سختی شرایط اقتصادی، مجموعه ای از تمهیدات توسط سازمان امور مالیاتی برای مودیان مالیاتی اندیشیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: این تمهیدات شامل بخشودگی جرائم، تاخیر در تشکیل هیات های حل اختلاف مالیاتی، تاخیر در رسیدگی به پرونده ها و ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، تاخیر در ارائه اظهارنامه مشاغل، اشخاص حقوقی، شرکت ها و مستقلات هستند.

,

مودیان مالیاتی تا پایان سال جاری می توانند بخشودگی جرائم خود را پرداخت کنند

, مودیان مالیاتی تا پایان سال جاری می توانند بخشودگی جرائم خود را پرداخت کنند, مودیان مالیاتی تا پایان سال جاری می توانند بخشودگی جرائم خود را پرداخت کنند,

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان مطرح کرد: موارد بیان شده با وقفه ۲ ماهه اکنون از سرگرفته شده و علاوه بر آن بخشودگی جرائمی که تا پایان سال ۹۸ تثبیت شده بود، مجددا تا پایان خردادماه فرصت پرداخت به مودیان مالیاتی داده شد.

,

سلمانی بیان کرد: پس از پایان این مهلت، مجددا با توجه به شرایط کشور این مهلت تا پایان سال جاری تمدید شد، بر این اساس میزان مالیات اخذ شده برای یک واحد تولیدی بدین شرح است که ۹۰ درصد مالیات بخشیده شده و تولیدکننده تنها ۱۰ درصد آن را پرداخت می کند.

,

وی ادامه داد: در این بین به ازای هر ماه نزدیکی به پایان سال ۲ درصد به میزان جریمه  افزوده می شود، به عبارت دیگر افرادی که پس از خرداد ماه اقدام به پرداخت جریمه خود می کنند به جای ۱۰ درصد ۱۲ درصد را پرداخت می کند.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان در ارتباط با بخشودگی مالیاتی مشاغل غیرتولیدی تصریح کرد: در این گونه مشاغل افراد موظف به پرداخت ۲۰ درصد از سهم مالیاتی خود بوده و ۸۰ درصد آن بخشیده می شود، به ازای هر ماه تاخیر در پرداخت تا پایان سال ۲ درصد به مبلغ آن افزوده می شود.

,

کاهش میزان سهم استان کرمان در مالیات های دریافتی

, کاهش میزان سهم استان کرمان در مالیات های دریافتی, کاهش میزان سهم استان کرمان در مالیات های دریافتی,

سلمانی ابراز کرد: کرونا تاثیر چندانی در روند وصول مالیاتی استان نداشته، با توجه به سهمیه استانی ما میزان دریافت مالیات استان کاهش داشته که مورد سوال اعضا کمیسیون ستاد درآمد قرار گرفتیم و ما موظف به ارسال گزارش توجیهی خود برای آن ها هستیم.

,

وی یادآور شد: حدود ۹۰ درصد از مودیان مالیاتی شامل اشخاص حقیقی فرم های خود اظهاری سال گذشته را تکمیل کرده و در سال جاری تا پایان مردادماه فرصت تکمیل خود اظهاری مالیاتی را دارند.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان عنوان کرد: البته تاکنون دستورالعمل آن توسط سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ نشده و به نظر می رسد تا ۵ مردادماه اطلاع رسانی شود.

,

پرداخت ۶۵ درصدی مالیات استان کرمان توسط ۴۰ شرکت بزرگ

, پرداخت ۶۵ درصدی مالیات استان کرمان توسط ۴۰ شرکت بزرگ, پرداخت ۶۵ درصدی مالیات استان کرمان توسط ۴۰ شرکت بزرگ,

سلمانی اذعان کرد: ۴ درصد از مالیات وصولی توسط مشاغل، ۲۲ درصد حقوق بگیران، ۶۵ درصد شرکت های بزرگی که در سطح استان قرار دارند و حدود ۴۰ شرکت هستند، ۸ درصد نیز توسط سایر منابع همچون مالیات بر ارث، نقل و انتقالات، حق تمبر و متفرقه تامین می شود.

,

وی افزود: همه تلاش ما در سازمان امور مالیاتی بر این است که مردم تحت فشار قرار نگیرند، لازم به ذکر است که میزان مالیات بر مشاغل از سال ۹۴ تاکنون هیچ گونه افزایش درآمد یا مالیاتی را نداشته اند، مگر در موارد خاص که به تعداد انگشتان دست نمی رسد.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان در ارتباط با فرارهای مالیاتی تاکید کرد: دریافت مالیات در بخش مشاغل استان کرمان حدود ۱۶ درصد از میانگین کشوری در توافق و خود اظهاری بالاتر است، موارد زیادی وجود دارد که فرد موظف به پرداخت مالیات های چندین میلیونی بوده و با توافق به مبلغ ناچیزی رسیده است.

,

سلمانی گفت: موارد خاصی وجود دارد که یک واحد صنفی کوچک به دلیل حجم بالای مبادلات خود میزان مالیاتی که پرداخت کرده از یک شرکت به نسبت بزرگ تر، بیشتر بوده است.

,

تاسیس اداره فرار مالیاتی با هدف رو شدن دست سودجویان

, تاسیس اداره فرار مالیاتی با هدف رو شدن دست سودجویان, تاسیس اداره فرار مالیاتی با هدف رو شدن دست سودجویان,

وی بیان کرد: برای پیگیری فرارهای مالیاتی در استان اداره ای تحت عنوان اداره مبارزه با فرار مالیاتی متشکل از مسئولان اداره مالیاتی و دادستانی استان تاسیس شده است.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان ادامه داد: در این راستا ۲ گروه مالیاتی متشکل از ۹ نفر موارد را پیگیری کرده و با استفاده از اطلاعات ارسالی اداره پولشویی در مرکز، موارد پیگیری می شوند.

,

سلمانی اظهار کرد: روزانه جلسات مربوط به فرار مالیاتی تشکیل می شود، و کمیته مذکور ضمن بررسی مدارک، از مودیان درخواست می شود تا مدارک خود را ارائه دهند و با توجه به مدارک میزان مالیات وصولی تعیین می شود.

,

وی متذکر شد: فرار مالیاتی مربوط به افرادی نیست که در سازمان امور مالیاتی پرونده دارند، بلکه شامل آن دسته از افرادی می شود که تاکنون نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام نکرده و هیچ پرونده ای در این سازمان ندارند.

,

مدارک و مستندات جایگزین تشخیص علی الراس برای تعیین میزان مالیات شد

, مدارک و مستندات جایگزین تشخیص علی الراس برای تعیین میزان مالیات شد, مدارک و مستندات جایگزین تشخیص علی الراس برای تعیین میزان مالیات شد,

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان عنوان کرد: بر اساس قانون جدید سازمان امور مالیاتی، تشخیص علی راس برای مودیان مالیاتی برداشته شده و در سال ۹۹ میزان مالیات افراد با توجه به مدارکی که ارائه کرده، مشخص می شود.

,

سلمانی اذعان کرد: در این رابطه اظهار نامه مالیاتی بر اساس شواهد و مدارک موجود ساخته و ارسال می شود، در صورتی که افراد اعتراض داشته باشند، می توانند مدارک خود را ارائه دهند و پس از بررسی آن ها میزان مالیات پرداختی مجدد به فرد اعلام می شود.

,

وی در خصوص تصویب قانون اخیر مالیاتی خانه های خالی در مجلس افزود: طرح مالیات بر خانه های خالی پیش از این وجود داشت اما در قانون جدید سازمان های راه و شهرسازی و شهرداری ها باید اطلاعات خود را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان ابراز کرد: بر این اساس پیگیری های لازم انجام شده و حکم متناسب با آن صادر می شود.

,

عدم همکاری نهادهای متولی برای اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی

, عدم همکاری نهادهای متولی برای اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی, عدم همکاری نهادهای متولی برای اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی,

سلمانی تصریح کرد: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، منازل مسکونی خالی توسط نهادهای مربوط شناسایی شده و مراحل قانونی دریافت مالیات از آن ها انجام می شود، در سطح استان کرمان شهرستان های کرمان، رفسنجان، سیرجان، بم و جیرفت مشمول این طرح می شوند.

,

وی ادامه داد: دریافت مالیات از منازل خالی بدین صورت است که در سال اول از فرد مالیاتی دریافت نمی شود، در سال دوم میزان مالیات ۵۰ درصد و سال سوم ۱٫۵ برابر و از سال های بعد ۲ برابر مالیات دریافت می شود، مگر آنکه ملک اجاره داد شده و خالی نباشد.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: متاسفانه تاکنون علی رغم پیگیری های سازمان امور مالیاتی در سطح استان هیچ یک از نهادهای مذکور همکاری لازم را با ما نداشتند.

,

سلمانی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور برای ایجاد این همکاری مهلت مقرری تعیین کرده و ارگان های نظارتی همچون دیوان محاسبات و سازمان بازرسی پیگیری لازم را در این زمینه انجام می دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه