اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه خبرداد؛

مهدکودک ها و مراکز تحت نظارت بهزیستی در آستانه ورشکستگی

مهدکودک ها و مراکز تحت نظارت بهزیستی در آستانه ورشکستگی
رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه گفت: با توجه به تاثیرات شیوع ویروس کرونا برخی مراکز تحت نظارت بهزیستی به ویژه مهدهای کودک در آستانه ورشکستگی هستند و وضعیت خوبی ندارند و بهزیستی در تلاش برای حمایت از این واحدها و مراکز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نسیم نفر در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، با بیان اینکه سازمان بهزیستی یک ارگان حمایتی، اجتماعی و پیشگیرانه است، اظهارکرد: اقشاری نظیر معلولان ذهنی، جسمی، اعصاب روان، نابینایان و ناشنوایان تحت پوشش این سازمان قرار دارند، بنابراین نگاه بهزیستی به این افراد حمایتی و بازتوانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه با بیان اینکه سازمان بهزیستی در حوزه اجتماعی به طور شاخص ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار و خانواده آنان را برعهده دارد و نیز در زمینه آسیب‌های اجتماعی فعالیت می کند، تصریح کرد: باتوجه به افزایش مشکلات اقتصادی در جامعه امروزی و به دنبال آن افزایش معضلات و آسیب های اجتماعی نه تنها در سطح شهرستان بلکه در سطح استان و کشور مواجهه هستیم که در زمینه رفع این معضلات فعالیت های اورژانس اجتماعی شایان توجه است.

,

وی تاکید کرد: برخی از خدمات پیشگیرانه بهزیستی شامل فعالیت کانون ها و کمپ های ترک اعتیاد، آموزش گروه های اجتماع محور، جمعیت همیاران سلامت با هدف کاهش اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، آموزش و افزایش سطح سواد و فرهنگ مردم و افزایش سلامت روان افراد جامعه است.

,

نفر افزود: اداره بهزیستی شهرستان در حال حاظر ۵۹ مرکز تحت نظارت دارد، تعدادی از این مراکز توانبخشی هستند که حدود ۱۵۰ توانخواه ذهنی و اعصاب و روان و اوتیسم تحت اموزش و نگهداری دارند، همچنین مرکز شبانه روزی توانبخشی شهدای دیزیچه با ظرفیت ۹۰ نفر به صورت شبانه روزی از توانخواهان ذهنی نگهداری می کند، همچنین در حال حاضر ۲۲ مهدکودک و پنج کمپ ترک اعتیاد با مجوز از سازمان بهزیستی در حال فعالیت هستند.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه در خصوص شرایط بیماری کووید ۱۹ و ویروس کرونا و ارتباط مستقیم بهزیستی با اقشار آسیب دیده اظهارکرد: برخی از مراکز تحت نظارت این سازمان از جمله مرکز توانبخشی شهدای دیزیچه کاملاً قرنطینه است، مهدهای کودک ها همچنان در وضعیت تعلیق به سر می برند و مراکز روزانه حدوداً  دو ماه است که با شرایط خاص شروع به فعالیت کرده اند؛ بنابراین حضور در مراکز به صورت داوطلبانه و با رضایت خانواده ها است و آموزش ها غالباً به صورت مجازی صورت می گیرد.

,

وی با بیان اینکه فعالیت تمامی این مراکز با نظارت دقیق و مستمر و مداوم جهت انجام ضدعفونی مراکز و رعایت کامل پروتکل بهداشتی انجام می شود، تاکید کرد: همچنین با توجه به تاثیرات شیوع ویروس کرونا برخی مراکز تحت نظارت بهزیستی به ویژه مهدهای کودک در آستانه ورشکستگی هستند و وضعیت خوبی ندارند و بهزیستی در تلاش برای حمایت از این واحدها و مراکز با توجه به دستور العمل ابلاغی سازمان جهت واحدهای اقتصادی آسیب دیده از شرایط بیماری کرونا است.

,

همچنین وی به قانون حمایت از کودکان که مصوبه مجلس جدید است اشاره کرد و گفت: این قانون اورژانس اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد و گام های موثری برای پیشبرد اهداف این نهاد می توان برداشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه