اخبار داغ

کره جنوبی نخستین ماهواره نظامی خود را به مدار زمین فرستاد

کره جنوبی نخستین ماهواره نظامی خود را به مدار زمین فرستاد
کره جنوبی در اقدامی که نگرانی همسایه شمالی خود را موجب خواهد شد، با کمک آمریکا یک ماهواره نظامی را به مدار زمین پرتاب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کره جنوبی در اقدامی که احتمالا با واکنش همسایه شمالی خود مواجه خواهد شد یک ماهواره مخابراتی، نظامی را روز دوشنبه به مدار زمین پرتاب کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی بی اس» شرکت آمریکایی «اسپیس ایکس» با موشک ماهواره بر 229 فوتی «فالکون 9» از ایستگاه فضایی «کیپ کارناوال» این ماهواره نظامی کره جنوبی را به مدار زمین پرتاب کرد.
,
 
,
این ماهواره «آناسیس 2» نام دارد و ساخت شرکتهای «لاکهید مارتین-ایرباس» است. قرار بود این ماهواره هفته گذشته به فضا پرتاب شود، اما شرکت اسپیس ایکس برای انجام پاره ای بازرسیها این ماموریت را یک هفته به تعویق انداخت.
,
 
,
 تا این لحظه کره شمالی هیچ واکنشی نسبت به پرتاب این ماهواره مخابراتی، نظامی از خود نشان نداده است.
,
 
,
چندی قبل خبرگزاری «یونایتدپرس اینترنشنال» به نقل از یک رسانه دولتی کره شمالی نوشت که بخش توسعه برنامه فضایی کره شمالی قصد دارد در سال جاری میلادی پروژه های بیشتری اجرا کند.
,
 
,
به گفته رسانه دولتی کره شمالی، این پروژه‌ها همگی با هدف پیشبرد منافع ملی به ویژه در بخش علمی و فناوری هستند. کره شمالی در سالهای اخیر از پرتاب ماهواره به فضا خودداری کرده، اما کماکان آزمایش های موشکی خود را انجام میدهد.
,
 
,
به نوشته یونایتدپرس، کارشناسان غربی پیونگ یانگ را متهم میکنند که برنامه‌های فضایی این کشور اهداف نظامی دارند و در واقع برای آزمایش جنگ افزارهای انجام میشود، اما کره شمالی این ادعا را به شدت رد کرده است. این کشور آخرین بار در سال 2016 یک پرتاب فضایی انجام داد که با انتقاد گسترده غرب مواجه شد. (جزئیات بیشتر)
,
 
,
 انتهای پیام/م
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه