اخبار داغ

گلایه شهروندان رودانی از پایین بودن سرعت اینترنت؛

وقتی حفاری‌های غیراصولی بلای جان زیرساخت مخابراتی می‌شود

وقتی حفاری‌های غیراصولی بلای جان زیرساخت مخابراتی می‌شود
در شرایط فعلی به دلیل وجود ویروس کرونا و برای کاهش شیوع این بیماری، بیشتر مردم کارهای خود را از طریق اینترنت به ویژه تلفن همراه انجام می‌دهند اما به‌دلیل سرعت خیلی پایین اینترنت، مردم شهرستان رودان با مشکل جدی اینترنت ضعیف مواجه شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ با توجه به اینکه امروزه تلفن همراه و اینترنت نقش بسیار مهمی را در زندگی مردم ایفا می‌کند و دنیا  را همانند دهکده ای کوچک در اختیار مردم قرار داده است، مردم شهرستان رودان از مشکل آنتن دهی و سرعت پایین اینترنت در شهر و روستاهای این شهرستان رنج می‌برند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در دوره کنونی درصد بسیار زیادی از کارهای جامعه به صورت غیر حضوری و با کمک اینتریت انجام می‌شود و در شهرستان رودان نیز مانند سراسر کشور، درصد زیادی از روستاها و شهرهای شهرستان از نعمت اینترنت برخوردار است.

,

در شرایط فعلی به دلیل وجود ویروس کرونا و به منظور کاهش شیوع این بیماری مردم بیشتر کارهای خود را از طریق اینترنت به ویژه اینترنت تلفن همراه انجام می‌دهند و در کنار تمامی این امکانات وضعیت اینترنت تلفن همراه در برخی از مناطق شهرستان بسیار ضعیف است و مردم را در این شرایط با مشکلاتی مواجه کرده است.

,

کاهش سرعت اینترنت تنها به اینترنت های خانگی خلاصه نمی شود و گزارش ها مردمی حاکی از کاهش سرعت اینترنت تلفن همراه است  و علاوه بر این، استفاده از اینترنت یکی از روش های دورکاری و جلوگیری از فعالیت های حضوری اداری و کاری مردم می باشد.

,

یکی از شهروندان رودانی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: بنده به مدت چهار سال می باشد که خط تلفنم واقع در مسکن مهر بندملا قطع است و هربار نیز وعده وصل آن داده شده اما در حد وعده باقی مانده و این مهم تاکنون عملیاتی نشده است و به لحاظ قطعی مکرر اینترنت همراه چه ایرانسل و همراه اول گلایه مند هستیم.

,

یکی دیگر از شهروندان در گفتگو با خبرنگار هرمز در خصوص پایین بودن سرعت اینترنت در شهرستان عنوان کرد: مدت خیلی زیادی است که با مشکل قطعی اینترنت و مشکل در خطوط تلفن همراه مواجه ایم اما هرچه این مسئله را به مسئولان ارجاع می دهیم کسی پاسخگو نیست و در این روزهای کرونایی که همه ما باید در خانه بمانیم نبود اینترنت برای ما اذیت کننده است و بسیاری از کارهای ما بر زمین مانده است.

,

حفاری های غیراصولی شر کت گاز باعث خرابی زیرساخت های مخابراتی شده است

,

صابر رئیس مخابرات رودان در گفتگو با خبرنگار هرمز در خصوص قطعی های مکرر تلفن و پایین بودن سرعت اینترنت در شهرستان اظهار کرد: سرعت اینترنت در کل کشور نوسان دارد ولی دلیل این قطعی ها حفاری غیراصولی شرکت گاز می باشد و دلیل اصلی آسیب رسیدن به زیرساخت های مخابراتی، حفاری های غیر اصولی می باشد.

,

رئیس مخابرات رودان افزود: در برخی مناطق هم ترکیدگی لوله های آب باعث آبرفتگی در زیرساخت های مخابراتی است و این تعمیر و اصلاح شبکه و زیر ساخت نیاز به بودجه زیادی دارد و 70درصد این زیرساخت مخابراتی شهر نیاز به اصلاح و تعویض دارد.

,

صابر ادامه داد: چندین با در این خصوص در جلسات با شرکت گاز و دیگر شرکت ها مطرح شد که حفاری ها را با دقت و نظارت انجام دهند تا به زیرساخت های شهری آسیبی نرسد، هیچ کس مخالف پیشرفت و توسعه شهر نیست ولی اگر کاری انجام میشود اصولی باشد.

,

سرعت اینترنت در رودان در این روزها که خانه‌نشینی به یک شعار جمعی و عمل اجباری برای مقابله با ویروس کرونا در کشور تبدیل شده است و استفاده از آن می‌تواند در تحمل این وضعیت به مردم کمک کند، کاهش یافته و سبب گله خانواده‌ها شده است و با این وجود ، در روزهای اخیر کاهش سرعت اینترنت در این شهرستان بر دغدغه کرونایی مردم افزوده است؛ دغدغه ای که با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش خانه نشینی مردم خود را بیشتر نشان می دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه