اخبار داغ

ظلم و تبعیض نسبت به حقوق کادر درمانی سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر

ظلم و تبعیض نسبت به حقوق کادر درمانی سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر
در روزگاری که همه نگران جان سلامت خویش هستند ما پرستاران علاوه بر نگرانی برای سلامت خود نگران وضع بیمارانمان هم هستیم و باید سلامت باشیم تا بتوانیم سلامتی ببخشیم و حق ما این نیست که اینگونه از حقوقمان کاسته شود و زندگیمان دچار بحران گردد. این نوعی ظلم و تبعیض است و در عجبم که چرا کسی از این ظلم عریان هراس ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ اواخر بهمن و اوایل اسفندماه سال پیش بود که وزارت بهداشت رسماً از ابتلای چند نفر از هموطنانمان به ویروس کرونا یا همان کووید ۱۹خبر داد و مردم ما از آن روز درگیر این میهمان شوم و منحوس شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

از همان ایام تا به امروز کادر درمان بیمارستانهای تابعه سازمان تامین اجتماعی این سفید پوشان سرو قامت و جهادگران جبهه های سلامت برای سلامت جامعه در شهر و استانمان خط شکن شدند، خود را برای مبارزه و مقابله با این حریف ناشناخته آماده ساختند.

,

به خوبی می‌دانیم، پرستاری شغلی سخت و جان‌فر‌ساست، چرا که ساعت‌های مدید شیفت و سرپا ایستادن، مراقبت از سلامتی و جان و روان بیماران و رسیدگی به سلامت جسم و روحیه بخشی به آنها و حتی گاهی شاهد مرگ و زندگی، بیمار بودن، کار هرکسی نیست، روحیه ای استوار و توانی پولادین میخواهد. لکن بحران ماه‌های اخیر، و ورود این ویروس پلید و ناشناخته مشقت شغل پرستاری را هرچه که بود، چندین برابر کرد و باری سخت‌تر از قبل روی دوش ما پرستاران گذاشت بعبارتی با ورود این ویروس و ثبت اولین موارد در استان بار درمان بیماران مبتلا به کرونا را روی شانه‌های این قشر سفیدپوش زحمتکش افتاد.

,

ما پرستاران در روزهای کرونایی، پا‌به‌پای جامعه پزشکی برای خدمت به مردم و بیماران، دست از تلاش بر نداشتیم و حتی دست از جان شستیم و تاکنون نیز تعداد زیادی از همکاران ما به خیل شهدای مدافع سلامت پیوستند.

,

تا جایی که اخیرا همکار بزرگوارمان زهرا عبدالهی نیز به صف این شهدا پیوست و خستگیمان را صدچندان ساخت، ما پرستارانی که جنس وجودیمان با سایر انسانها یکیست اما اگر بیمار باشیم بازهم باید در محیط کار حاضر بوده و با رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط آلوده به ویروس، به هموطنانمان خدمت کنیم؛ که البته این ایثارگری آرمان و رسم همیشگی ماست،  به هر حال سختی‌های کار در این شرایط حساس، اضطراب و افسردگی مضاعفی را به پرستاران تحمیل نمود به واقع درمان کرونا را باید بسان یک مثلث در نظر گرفت که دارای سه ضلع با کارکرد و وظیفه متفاوت است و اگر قرار است این دشمن پلید نابود شود فقط توسط این سه ضلع از پای در خواهد آمد.

,

ضلع اول مردم هستند که باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند که متاسفانه آمار مبتلایان این را نشان نمی‌دهد، ضلع دیگر دولت و دولتمردان ما هستند که باید محدودیت‌ها را بیشتر کند و وضعیت درمان را بهبود ببخشند و همزمان معیشت مردم و کادر درمان تامین شود در این راستا دستورات وزارت بهداشت ابلاغ و اعمال شد، تختهای بستری افزایش یافت، بخشهای ویژه کرونا شکل گرفت ولی وضعیت کادر درمان تغییری نکرد.

,

اما ضلع سوم این مثلث که از قضا قاعده آن را هم شکل می‌دهد کسی نیست جز کادر درمان به‌ویژه پرستاران بیمارستانها که باید حمایت شوند. ولی متاسفانه کار پرستاران افزایش یافت اما حمایت چندانی از پرستاران سازمان تامین اجتماعی صورت نگرفت.

,

با پذیرش بیماران مبتلا به کرونا و درمان آنها در بیمارستانهای تابعه سازمان تامین اجتماعی بسیاری از پرسنل زحمتکش این بیمارستانها در بخش های مختلف بستری مبتلا به این ویروس شده و خود نیز بیمار شدند و ایثارگران و جانبازان این جبهه به شمار میروند. با این حال صد افسوس این تنها اضطراب ناشی از بیماری و کار نیست که این قشر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

,

متاسفانه کاهش میزان حقوق و دستمزد کادر درمان سازمان تامین اجتماعی در ماه اخیر که ماهی سخت و مشقت بار بود انگیزه و روحیه ما را نه تنها تقویت نکرد، بلکه زندگی ما را دچار بحران و سختیهای معیشتی کرد و شاید تاکنون وضعیت کادر درمانِ سازمان به این حد زار و نزار نبوده است.

,

در روزگاری که همه نگران جان سلامت خویش هستند ما پرستاران علاوه بر نگرانی برای سلامت خود نگران وضع بیمارانمان هم هستیم و باید سلامت باشیم تا بتوانیم سلامتی ببخشیم و حق ما این نیست که اینگونه از حقوقمان کاسته شود و زندگیمان دچار بحران گردد. این نوعی ظلم و تبعیض است و در عجبم که چرا کسی از این ظلم عریان هراس ندارد.

,

در پایان ابتدا از مردم شریف و فهیم میخواهیم با رعایت بهداشت و پروتکل های بهداشتی ما را در نابودی این بیماری ناشناخته یارگیر باشند و ما نیز تا پای جان برای سلامتشان ایستاده ایم ثانیاً از مسئولانی که میبینند و وضعیت ما را درک میکنند میخواهیم به مطالبه بحق ما رسیدگی نمایند، چرا که جنگیدن ، توان رزم روحی و جسمی میخواهد و ما سربازان جبهه سلامت جامعه را ناتوان نسازند.

,

خدایا تو دانا و تواناترین شاهدین هستی پس گواه باش که ما گفتیم تا در روز قیامت بر ما نهیب نزنی که چرا فریاد نزدید و مطالبه ی حقتان را نکردید. 

,

جمعی از پرسنل درمان بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی بوشهر

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه