اخبار داغ

قاضی زاده هاشمی در صحن علنی مجلس:

هنوز قانونی برای فرزند آوری آسان تهیه نشده است

هنوز قانونی برای فرزند آوری آسان تهیه نشده است
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه نزدیک به یک دهه است که مجلس تلاش کرده در حوزه آسان ساختن فرزند آوری و فرزند پروری سالم قانونی را بگذراند گفت: مهم هنوز محقق نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سیدامیرحسین قاضی‌زاده نائب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در سخنان پیش از دستور خود با اشاره به اول ذیحجه و سالروز ازدواج آسمانی امیرالمومنین علی (ع) و بانوی عالمین حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: اول ذیحجه سالروز ازدواج ماندگاری است که جریان هدایت بشری را به دنبال داشته واین نشان می‌دهد که وصلت‌های مقدس و طیب باعث سعادت، کمال و رشد تعالی عالم می‌شود و اثر آن صرفا برای آن فرد، افراد و خانواده‌ها نیست بلکه در تلاقی دو بحر عظیم تولید لؤلؤ و مرجان اتفاق می‌افتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ابراز تاسف کرد که سال‌هاست در حوزه ازدواج دچار مشکلات عدیده ای هستیم. به عبارتی نزدیک به دو دهه است که مجلس قانون تسهیل ازدواج جوانان را به تصویب رساند و بنا داشت که وصلت مقدس جوانان را آسان کند اما این مسئله در پستوی سازمان‌های مختلف خاک می‌خورد.

,

نائب رئیس مجلس تاکید کرد:‌علیرغم پیگیری مجالس گذشته گزارش‌های نظارتی و تذکراتی که تهیه و داده شده است نتوانسته سبب آثار عملی شود.

,

قاضی‌زاده با اشاره به مطالبه جدی مقام معظم رهبری در حوزه برطرف سازی موانع فرزند آوری، بیان کرد: نزدیک به یک دهه است که مجلس تلاش کرده در حوزه آسان ساختن فرزند آوری و فرزند پروری سالم قانونی را بگذراند و در همین زمینه مجلس هشتم، نهم و دهم در این راستا گام برداشته‌اند اما به علت اینکه شاید مجلس در عزم خود جدی نبوده و دولت‌ها نیز در تامین بار مالی آن همکاری نداشتند این مهم محقق نشده است.

,

وی می‌گوید که اکنون 12 میلیون جوان ایرانی در سن ازدواج قرار دارند که نزدیک به یک و نیم میلیون جوانان ما در آستانه تجرد قطعی قرار دارند و به سن یاس ازدواج نزدیک شده‌اند.

,

نائب رئیس مجلس قول مساعدت داد که به نوبه خود برای تسهیل ازدواج جوانان تلاش خواهد کرد و گفت: مقام معظم رهبری که در صحبتی که به صورت ویدئو کنفرانسی با نمایندگان داشتند روی این مسئله تاکید داشتند. بنابراین مجلس یازدهم حتما باید برای این مسئله جدی و ملی در قالب‌های مختلف تصمیم جدی اتخاذ کند که البته ما مطلع هستیم برخی نمایندگان در این زمینه فعالیت‌هایی را شروع کرده‌اند و امیدواریم با همکاری و همگامی همه همکاران بتوانیم انشاالله کاری مؤثر در جهت برطرف کردن موانع ازدواج، آسان سازی آن، آسان سازی تشکیل خانواده ، پایدار سازی خانواده‌ها، کاهش طلاق و کمک به فرزند آوری  و ایجاد یک بستر مناسب برای خانواده متعهد و ایرانی صورت دهیم.

,

قاضی‌زاده تاکید کرد:‌ بررسی‌ها نشان می‌دهد جوانان ایرانی علاقمند به تشکیل خانواده و فرزند آوری هستند و طبق نظرسنجی‌ها جوانان ایرانی تمایل به داشتن سه فرزند دارند و وظیفه دولت و مجلس این است که بتوانند این مسیر را هموار کنند تا جامعه به خواست قلبی خود برسد.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه